Miten päästä alkuun

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eroaikeita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eroaikeita

Vieras
Niin näyttää meidän ihana 3 vuotta kestänyt avioliitto vedellä viimeisiään.Arki teki tepposet ja kulutti loppuun :( Miten päästä alkuun eron jälkeen?Asunnon hankinta,tavaroiden jakaminen ja lasten huoltajuus..Mistä aloittaa?Eropaperit eivät vielä vetämässä,mutta pian on.Lapset 3v.ja 5kk.Surullista,mutta totta :'(

Asunnon etsintä. Oman taloudellisen tilanteen selvittäminen ja asioiden suunnittelu siten että talous pysyy kasassa. Tavaroiden jako. Ero konkreettisena tapahtumana. Sopiminen lasten huollosta (tällä siis tapaamiset jne. Asuinpaikkahan täytyy luonnollisesti sopia ennemmin:)). Muut juoksevat asiat. Noilla lähtee mun mielestä käyntiin. Kaikki minkäö kerkeää tekemään myöhemmin, kannattaa myös jättää sinne. Jo noissa ja eron käsittelemisessä sinällään on hommaa ihan riittämiin. jaksamista :hug:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.08.2005 klo 13:02 eroaikeita kirjoitti:
Niin näyttää meidän ihana 3 vuotta kestänyt avioliitto vedellä viimeisiään.Arki teki tepposet ja kulutti loppuun :( Miten päästä alkuun eron jälkeen?Asunnon hankinta,tavaroiden jakaminen ja lasten huoltajuus..Mistä aloittaa?Eropaperit eivät vielä vetämässä,mutta pian on.Lapset 3v.ja 5kk.Surullista,mutta totta :'(

meillä on ihan sama juttu..:(naimisiski ollan oltu yhtä kauan...

Emppuliira on samoilla linjoilla kanssani. Askelten ottaminen ja uusi tuntematon tulevaisuus pelotti minuakin. Nyt erosta aikaa puol vuotta, ja olen onnellisempi kuin aikoihin. Tsemppiä sinulle! :)

minä en ainakaan lähde eron tullessa tästä asunnosta kulumallakaan. mutta eropapereita uskon minäkin hakevani lähiaikoina, toivon saavani jotenkin itsestäni sen irti. ahdistavaa aikaa, vauvakin on vielä niin pieni, en haluaisi nyt keskittyä eroon, muttei tuollaistakaan elämää jota mies elää voi sietää.. lastenvalvojalle pitää soittaa ja varata aika tapaamis ja elatus sopimusta varten. kelaan pitää ilmoittaa lapsilisäkorotusta ja ehkä kotihoidontuen tarkistusta varten. Mikäli asut vuokralla on tietenkin vuokrasopimus ja asumistuki uusittava. lapsen hoitopaikkaan on ilmoitettava, koska tulot muuttuvat.

Kyllä se siitä :hug:
Aluksi koti tuntui tyhjältä ja hiljaselta ku ei ollut ketään jota oottaa ovesta sisään....sitten ymmärsin että mä oon tehnyt oikean ratkasun...Me ei keritty olla ku puoli vuotta NAIMISISSA,mutta se täytyy sanoa,että päivääkään en oo eroa katunut,sen jälkeen oli helpompaa ja pelottomampaa.
Pidä lippu korkeella,kyllä sä pärjäät.

Yhteistyössä