Miten opastaa miestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oma seksuaalisuuteni koetuksella
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Oma seksuaalisuuteni koetuksella

Vieras
Miten miehiä tulisi opastaa seksin suhteen, jotta he eivät heti loukkaantuisi? Millä tavoin kannattaisi ottaa esiin myös se, että rakastelussa ei riitä, että tyydyttää itsensä vaan myös naisen hyvinvointiin ja nautintoon on kiinnitettävä huomiota? Toivoisin vastauksia nimen omaan miehiltä.

Ongelma on se, että mies ei tee aloitetta juuri koskaan. Hän kyllä innostuu jopa viikoittain toimintaan, jos minä hänet siihen houkuttelen, mutta itse ei tee aloitetta edes kerran kuussa. Toisekseen rakastelu on varsin mitäänsanomatonta, sillä joko hän laukeaa muutaman kevyen työnnön jälkeen ja minä jään täysin kylmäksi tai siten hän kestää vähän pidempään, mutta erektio on varsin kehno ja siltä osin hommassa ei ole mitään itua. Alkaa itseltänikin jo maku mennä koko touhusta, kun mies ei juuri koskaan vaivaudu tekemään aloitetta ja jos vaikka itse sen aloitteen teenkin, niin rakastelusta en saa kuitenkaan yhtään mitään.

Olen yrittänyt puhua hänen kanssaan asiasta hyvällä ja pahalla ja oikein ja väärin, mutta mikään ei tehoa. Hän ei ole valmis hakemaan apua eikä ole edes valmis asiasta puhumaan minun kanssani. Ohjeitani ja neuvojani itseni suhteen ja minun nautintoni suhteen hän ei ota kuuleviin korviinsa vaan yrittää vaan pyristellä omine keinoineen pinnalla, vaikka tietää itsekin, ettei pyristeleminen enää auta. Nyt olisi jollain tapaa pystyttävä yhdessä miettimään asioita, mutta kun hän ei sitä halua tehdä.

Pystyisittekö siis miehet neuvomaan, mikä avuksi tällaisessa tilanteessa? En haluaisi kuihduttaa omaa seksuaalisuuttani, kun tunnen olevani parhaimmillani ja vihdoinkin tilanteessa, jossa osaisin nauttia seksuaalisuudestani ilman häpeilyjä. Suhdettakaan en haluaisi katkaista, koska muuten suhde on todella hyvä. Löytyisipä tähän tilanteeseen jokin ratkaisu.

Riippuen tietysti miten kauan olette yhdessä olleet. Voi olla alkukankeutta, mutta toisaalta jos ei parisuhteen alussa tee mieli seksiä niin koskas sitten...? Ja jos olette kauan olleet yhdessä niin heivaisin. Ei se ihminen muutu, varsinkaan jos olette asiasta puhuneet.

Vaikee tohon on kyllä mitään neuvoa. Itse olen vähän samanlainen seksuaalisuus kuin miehesikin. Aika harvoin tuli tehtyä aloitteita ja lähinnä olin kiinnostunut touhuista vain nukkumaanmennessä. Kaikilla ei vain ole haluja niin paljon.

Voi myös olla että miehelläsi on joku erikoinen fetissi, joka saisi hänet syttymään. Sitä hän ei ehkä halua paljastaa sinulle, koska pelkää että miten suhtautuisit.

Hippi-Henkalta olisi mukava kuulla, että miten näet vähäisen seksuaalisuuden molempien kannalta suhteessa? Onko oikein, että rakastellaan vaan silloin, kun sinun seksuaalisuutesi herää vai olisiko reilua huomioida myös sen toisen osapuolen seksuaalisuus? Miltä esimerkiksi tuntuisi, jos nainen lähes poikkeuksetta tyrmäisi sinun lähestymisesi ja kieltäytyisi tyydyttämästä sinun tarpeitasi, kun häntä itseään ei satu juuri samaan aikaan haluttamaan? Onko reilua, että seksuaalisuus toteutuu suhteessa vain toisen sanelemana ja toisen on tyydyttävä siihen mukisematta?

Olen paininut tämän asian kanssa ja yrittänyt käännellä ja väännellä asiaa joka kantille. Itse haluaisin nähdä seksuaalisten tarpeiden tyydyttämisen asiana, johon pitäisi molemmilla suhteen osapuolilla olla oikeus. Kultaista keskitietä siis haluaisin kannattaa tässä asiassa eli enemmän haluava tyytyy vähän vähempään kuin omat tarpeet ovat ja vähemmän haluava taas on välillä aktiivinen vaikkei itseä niin kauheasti haluttaisikaan juuri sillä hetkellä. Tuntuu vaan mahdottomalta tämä keskitien kulkeminen, kun siinä saa kulkea ihan yksikseen ja toinen kulkee sitä omaa ääripäätään siitä tippaakaan periksi antamatta. Aika surullista oikeastaan tämmöinen.

Alkaa jo usko mennä, että liekö sellaisia suhteita onkaan, jossa asiat olisivat tasapainossa edes jossain määrin. Itse olen jo nähnyt suhteita, joissa on pelkkää seksiä ja muuten mikään ei toimi ja sitten on taas tämä toinen äärilaita eli kaikki muu toimii loistavasti, mutta seksi ei sitten mitenkään. Missä kummassa on ne ihmissuhteet, joissa molemmat toimisivat edes jossain määrin?

Kyllä tuo nyt aika huonolta kuullostaa. Ei siinä sinänsä mitään ihmeellistä ole, että on erilaiset halut, harvemmin kai molemmat aina haluavat juuri yhtä paljon samaan aikaan. Mutta tuo, että miestässi ei lainkaan kiinnosta tyydyttää sinua on kyllä huonompi juttu, jos tilanne on oikeasti tuollainen kuin kuvailet niin minä olisin varmaan häipynyt jo aikaa sitten.

Kerran vain on tullut vastaan sellainen mies joka ei yhtään tajunnut, että minäkin olisin ehkä halunnut saada jotain irti seksistä, eikä ollut ilmeisesti kiinnostunut tyydyttämään minua millään lailla. Ensin laitoin alkukankeuden piikkiin, mutta sitten totesin toivottomaksi tapaukseksi. Yritin keskustella aiheesta, yritin opastaa, yritin vihjailla, jopa käskin suoraan, mutta mikään ei auttanut.

Alkuperäinen kirjoittaja Oma seksuaalisuuteni koetuksella:
Miten miehiä tulisi opastaa seksin suhteen, jotta he eivät heti loukkaantuisi? Millä tavoin kannattaisi ottaa esiin myös se, että rakastelussa ei riitä, että tyydyttää itsensä vaan myös naisen hyvinvointiin ja nautintoon on kiinnitettävä huomiota?

Siis oletko ihan tosissasi sitä mieltä että sinun tyydyttämisesi on miehen harteilla? Seksihän on aikuisten yhteistä leikkiä ja molemmilla on yhtäläinen vastuu tyydytyksestään. Minulle ei tulisi pieneen mieleenikään vain maata lahnana ja odottaa miehen huolehtivan kaikesta - vähemmästäkin mielenkiinto menee.

Alkuperäinen kirjoittaja n-34v ja hyvässä suhteessa:
Miten miehiä tulisi opastaa seksin suhteen, jotta he eivät heti loukkaantuisi? Millä tavoin kannattaisi ottaa esiin myös se, että rakastelussa ei riitä, että tyydyttää itsensä vaan myös naisen hyvinvointiin ja nautintoon on kiinnitettävä huomiota?

Siis oletko ihan tosissasi sitä mieltä että sinun tyydyttämisesi on miehen harteilla? Seksihän on aikuisten yhteistä leikkiä ja molemmilla on yhtäläinen vastuu tyydytyksestään. Minulle ei tulisi pieneen mieleenikään vain maata lahnana ja odottaa miehen huolehtivan kaikesta - vähemmästäkin mielenkiinto menee.

No en minä nyt ihan noin ap:n tekstiä ymmärtänyt. Pikemminkin siten, ettei miestä kiinnosta leikkiä lainkaan, ja ettei häntä edes kiinnosta, millä tavalla nainen haluaisi leikkiä. Vai ymmärsinkö oikein?

Miten miehiä tulisi opastaa seksin suhteen, jotta he eivät heti loukkaantuisi? Millä tavoin kannattaisi ottaa esiin myös se, että rakastelussa ei riitä, että tyydyttää itsensä vaan myös naisen hyvinvointiin ja nautintoon on kiinnitettävä huomiota? Toivoisin vastauksia nimen omaan miehiltä.

Jos mies ei tyydytä sinua, niin älä sinäkään tyydytä miestäsi. Useimpia miehiä, itseänikin kiihottaa eniten se mitä ei voi saada. Haluttomuus voi johtua silkasta haasteellisuuden puutteesta. Jos olet jo kaikkea kokeillut, niin lopeta antaminen. Voit tehdä alotteita, käyttää sauvaa, kiihottaa ja kiusoitella miestäsi, mutta älä anna, äläkä laukaise häntä ennen kuin hän on sen sinun mielestäsi ansainnut. Pidä myös huolta siitä, ettei miehesi masturboi, sillä se syö haluja tehokkaasti. Lähes kaikki miehet tekevät sitä myös parisuhteessa. Älä salli yksityisiä hetkiä tietokoneen ääressä, suihkuja lukittujen ovien takana jne. Jos sellaisia ilmenee, niin selvitä miksi.

Alkuperäinen kirjoittaja lifuöiyd:

Jos mies ei tyydytä sinua, niin älä sinäkään tyydytä miestäsi. Useimpia miehiä, itseänikin kiihottaa eniten se mitä ei voi saada. Haluttomuus voi johtua silkasta haasteellisuuden puutteesta. Jos olet jo kaikkea kokeillut, niin lopeta antaminen. Voit tehdä alotteita, käyttää sauvaa, kiihottaa ja kiusoitella miestäsi, mutta älä anna, äläkä laukaise häntä ennen kuin hän on sen sinun mielestäsi ansainnut. Pidä myös huolta siitä, ettei miehesi masturboi, sillä se syö haluja tehokkaasti. Lähes kaikki miehet tekevät sitä myös parisuhteessa. Älä salli yksityisiä hetkiä tietokoneen ääressä, suihkuja lukittujen ovien takana jne. Jos sellaisia ilmenee, niin selvitä miksi.

Hyvä idea. Älä anna panna ennen kuin hän on tehnyt jotain sen ansaitakseen. Voi olla, että mies ei ole tajunnut sinun oikeasti olevan tyytymätön. "Vähän se nalkuttaa mutta ei kai se nyt tosissaan ole kun on kuitenkin innokas seksiin." Jotkut miehet nyt vain ovat niin puupäitä, etteivät ymmärrä puhetta.

Alkuperäinen kirjoittaja lifuöiyd:

Hyvä idea. Älä anna panna ennen kuin hän on tehnyt jotain sen ansaitakseen. Voi olla, että mies ei ole tajunnut sinun oikeasti olevan tyytymätön. "Vähän se nalkuttaa mutta ei kai se nyt tosissaan ole kun on kuitenkin innokas seksiin." Jotkut miehet nyt vain ovat niin puupäitä, etteivät ymmärrä puhetta.

Onko teillä käynyt kuten meilläkin kävi aikanaan; Pyysin, maanittelin, rukoilin ja tein kaikki vielä noiden välistäkin, mutta lopputulos oli aina sama, eli ei seksiä. No päätin että minä en sitä pyydä, enkä ole myöskään pyytänyt. Seksiä on vain silloin kun puoliso haluaa. Onneksi kuitenkin aika usein ja ihan molemmin puolin tyydyttävä on myös lopputulos.

Kiitoksia ylläoleville, kun olette antaneet neuvoja kiperään tilanteeseeni!

Ylläolevissa kirjoituksissa joku mietti, että ketäpä kiinnostaisikaan, jos nainen makaa sängyssä kuin lahna. Tästä ei kuitenkaan omalla kohdallani ole kyse, vaan olen valmis tekemään itsekin oman tyydytykseni eteen temppuja, mutta en kuitenkaan siinä määrin, että mies tyydyttää ensin itsensä minussa ja sen jälkeen loppu eli itseni tyydytys on kokonaan omilla harteillani. Tuo on kuitekin tällä hetkellä se kaava, jonka mukaan meillä mennään, vaikka olen anonut, vaatinut, rukoillut, kehottanut, käskenyt jne. miesystävääni hieman ryhdistäytymään ja ottamaan minutkin rakastellessa huomioon. Ei vaan ota huomioon, niin ei ota huomioon.

Joku myös neuvoi siihen, ettei tyydytä miestä, jos mieskään ei ole tyydyttänyt minua ja ettei anna miehen masturboida itsekseen. Masturbointiin en voi vaikuttaa, koska työaikamme eroavat toisistaan ja omaa aikaa hänelle kyllä jää hoidella itsensä. Kuinka usein hän sen tekee, niin ei harmainta aavustustakaan. Hänen tyydyttäminenkin on vähitellen jäänyt ja jo aikaisemminkin olen sitä kokeillut, mutta sillä ei ole mitään tehoa häneen. Miesystäväni ei kerta kaikkiaan tee aloitetta eli jos minä en sitä tee, niin hän voi helpostikin pitää kuukausien tauon ja olla millään tapaa näyttämättä, että häntä haluttaisi. Välillä olen jopa miettinyt, että mahtaako hän ola homo tai jotain, kun näin käyttäytyy. Puheissaan hän on hyvin homovastainen, mutta voiko tuo vastaisuus olla sitä, ettei ole hyväksynyt piirrettä itsessään, niin yrittää sitä peitellä sitten homovastaisina lausahduksina. Tiedä häntä.

Itse olen jo täysin uuvahtanut tähän tilanteeseen. Suorastaan on alkanut etomaan koko ajatus seksistä hänen kanssaan. Jossain vaiheessa asiasta mainitsin, että on alkanut jo omatkin halut vähentyä, niin tämä oli miehelle suuri uutinen ja järkytys, josta hän sitten suuttuikin, eikä voinut ymmärtää, miten nyt näin muka voi käydä. Suuttukoon ja pitäköön huonosti seisovan pilinsä, jolla ei muutenkaan pysty muuhun kuin muutamaan mitättömään työntöön.

olet varmasti ansainnut parempaa, joten jos ette ole naimisissa eikä ole lapsia niin jätä tämä nykyinen! Löydät varmasti paremman ja itsellesi sopivamman miehen itsellesi! Harvalle miehelle seksi on noin mitäänsanomaton asia!

Taitaa olla niin että jollekin ihmiselle ei okle siunaantunut seksiviettiä.Siinä sitten olet ja pähkäilet mitä tehdä.Ei ihan mielellään luovu kivasta tyypistä seksivähyyden takia.Onhan noita leluja kaikenlaisia itsetyydytykseen,ei ne kuitenkaan aitoa korvaa.Jospa vähä vähältä saisi toisen seksihalut esille.Ei kannata luopua toivosta.he he,eikä reiskastakaan.

Tämä on raakaa yleistystä mutta aika monella hiipuu seksihalut jos elämä menee liian pieniin ympyriin.

Mitä jos hän pitää seksiä parisuhteessa itsestäänselvyytenä? Sellainen ei kiihota kovin paljoa.
Miehen kun pitää saada ottaa nainen joskus.

Jos teillä menee seksirytmi siihen että pieni esileikki ja sitten nopeasti jalat levälleen niin minusta se ei tuota paljoa nautintoa. Mies tyytyy sellaiseen ja sinä et.

Vinkki seuraavalle kerralle: Hitaammin, haluan kiihottua kunnolla, ei vielä x 10.

Pistä se anelemaan naisen vartaloasi! Hän ei ole välttämättä edes koskaan oppinut kunnolla tyydyttämään ketään vaan seksi on ollut aina lähinnä nopeaa masturboimista rakastelun siasta.

Ap, mietit onko miesystäväsi kenties homo? Ei kai se mahdottomuus ole. Sellainen tapaus sattui kerran omalle kohdalleni. Ex-miesystäväni saattoi oikeasti olla kuukausiakin ilman seksiä eikä aloitetta hän tehnyt juuri koskaan (vain pari kertaa ja nekin kännissä, kahden vuoden seurustelun aikana). Luulin että hänellä on vain tosi huono seksivietti kun ei ne hommat kiinnostaneet. Enemmän hän oli halipusi-söpöstely linjalla. Ja mikä hassuinta: puheissaan hänkin oli hyvin homovastainen vaikka muuten hänen maailmankuvansa oli perin liberaali ja suvaitsevainen!

Lopulta kun hän paljastui homoksi, minulle tuli ihan hemmetin tyhmä olo. Miksi en tajunnut miehen piilohomoutta aiemmin?!?! Ja miten monta yötä olinkaan surkeana valvonut miettien mikä minussa on vikana kun en kelpaa miehelle...

Aikamoinen yllätys kun mieskaveri paljastuu homoksi.Tällanen meikä korkkari,kalsari tyyppi siltikin olen aivan hetero vaikka jotkut luulevat että olen jotain muuta.Varmaan tulee tyhjä olo mitä piilohomon kanssa seurustellut kertoo.Toivon pikaista toipumista.Ei aina käy kuin haaveillaan.

Kovin erikoiselta vaikuttaa. Ilman seksiä ei ole parisuhdetta vaan joku muu suhde.
Sanoo se, joka sanoi "Jos mies ei tyydytä sinua, niin älä sinäkään tyydytä miestäsi."

Alkuperäinen kirjoittaja piilohomon kanssa seurustellut:
Ap, mietit onko miesystäväsi kenties homo? Ei kai se mahdottomuus ole. Sellainen tapaus sattui kerran omalle kohdalleni. Ex-miesystäväni saattoi oikeasti olla kuukausiakin ilman seksiä eikä aloitetta hän tehnyt juuri koskaan (vain pari kertaa ja nekin kännissä, kahden vuoden seurustelun aikana). Luulin että hänellä on vain tosi huono seksivietti kun ei ne hommat kiinnostaneet. Enemmän hän oli halipusi-söpöstely linjalla. Ja mikä hassuinta: puheissaan hänkin oli hyvin homovastainen vaikka muuten hänen maailmankuvansa oli perin liberaali ja suvaitsevainen!

Lopulta kun hän paljastui homoksi, minulle tuli ihan hemmetin tyhmä olo. Miksi en tajunnut miehen piilohomoutta aiemmin?!?! Ja miten monta yötä olinkaan surkeana valvonut miettien mikä minussa on vikana kun en kelpaa miehelle...

Mulla ei ole mitään homoja vastaan, mutta tuollaiset jotka käyttävät naista hyväkseen, kulissina...Argh!! No se hyvä puoli siinä oli että pääsit siitä eroon suht "nopeasti" (olisi voinut mennä enemmän vuosia hukkaan, vaikka kyllä tuo pari vuottakin on ihan liikaa) eikä sun tarvinnut jäädä murehtimaan jos sinussa oli jotain vikaa naisena. Tsemppiä sulle! :)

Ei miestä kannata alkaa opettamaan.Se joko osaa tai oppii ohessa naisen hellässä huomassa.Jos kumpikaan näistä asioista ei toteudu,kannattaa unohtaa koko tyyppi ja katsoa tilalle kelvollisempi.

Alkaa jo usko mennä, että liekö sellaisia suhteita onkaan, jossa asiat olisivat tasapainossa edes jossain määrin. Itse olen jo nähnyt suhteita, joissa on pelkkää seksiä ja muuten mikään ei toimi ja sitten on taas tämä toinen äärilaita eli kaikki muu toimii loistavasti, mutta seksi ei sitten mitenkään. Missä kummassa on ne ihmissuhteet, joissa molemmat toimisivat edes jossain määrin?

Kyllä tasapainoisia parisuhteita on olemassa, siis ihan oikeassa elämässä. Esimerkiksi allekirjoittanut saa sellaisesta nauttia päivästä toiseen ja vuodesta toiseen.

Olin ennen vähän samanlainen kuin AP:n mies petipuuhissa, mutta sitten hoksasin, että nautinto on huomattavasti suurempi jos kumppanikin pääsee siitä osalliseksi. En valitettavasti osaa pukea sitä sanoiksi, kuinka muutos oli mahdollista ja miten se tapahtui. Sanotaanko nyt näin lyhyesti ja yksinkertaisesti, että parisuhteessa täytyy osata lukea välillä toisenkin ajatuksia ja toimia myös sen mukaan. Jos ihmisellä ei ole näitä hoksottimia, niin sitten täytyy kaivaa aapinen esiin tai vääntää rautalangasta kaikki asiat juurta jaksaen.

Kiitoksia ylläoleville, kun olette antaneet neuvoja kiperään tilanteeseeni!

Ylläolevissa kirjoituksissa joku mietti, että ketäpä kiinnostaisikaan, jos nainen makaa sängyssä kuin lahna. Tästä ei kuitenkaan omalla kohdallani ole kyse, vaan olen valmis tekemään itsekin oman tyydytykseni eteen temppuja, mutta en kuitenkaan siinä määrin, että mies tyydyttää ensin itsensä minussa ja sen jälkeen loppu eli itseni tyydytys on kokonaan omilla harteillani. Tuo on kuitekin tällä hetkellä se kaava, jonka mukaan meillä mennään, vaikka olen anonut, vaatinut, rukoillut, kehottanut, käskenyt jne. miesystävääni hieman ryhdistäytymään ja ottamaan minutkin rakastellessa huomioon. Ei vaan ota huomioon, niin ei ota huomioon.

Niin , suurin ongelma kai on tuo miehen passiivisuus yleensä seksiin eli ei kiinnosta. Sille ei varmaan mitään voi, ehkä hetkellisesti mutta ei sitä muuksi voi muuttaa. Hän vaan ei kaipaa seksiä, joten ehdotan kumppanin vaihtamista ellet sitten tyydy tuohon. Toista pystyy harvemmin muuttamaan, on mietittävä pystynkö minä muuttumaan ja elämään asian kanssa vai en ja tehtävä sitten mitä on tehtävä.

Sitten tuohon sinun tyydyttämiseesi. Olen vähän samaa mieltä kuin joku tuossa aiemmin, että tee itse jotain, et voi laittaa asiaa miehen syyksi. Etkö voi siinä samalla kun mies tyydyttää itseänsä sinussa, tehdä niitä "temppujasi" (kuten itse sanot) niin että laukeatte yhdessä ja yhtäaikaa?

Vaikuttaa siltä, että tuollaisten vastausten kirjoittajat kuin tuo viimeinen tuossa, eivät omaa omakohtaista kokemusta tämäntyyppisestä asiasta. Ei voi päästä vireeseen, kun miehen käytös on niin omahyväistä. Ei sitten millään! Meillä mies tökki terävällä kyynärpäällään satuttaen, kun yritin tehdä aloitetta. Onneksi on entinen ukko...

Hei ap!

Kertomuksesi perusteella voisin jopa luulla, että seurustelet exäni kanssa..=).
Ja niin pinnallista kuin se jonkun mielestä onkin, niin huono seksi oli syy, miksi meni padat ja kattilat jakoon. Yritin suhteen aikana selvittää ongelmaa. Se piti tehdä vaivihkaa ja varovaisesti, sillä jos yritti suoraa puhetta, tuloksena oli aina mieletön loukkaantuminen ja suuttuminen. Onhan se arka asia, mutta pitäisihän parisuhteessa pystyä niistäkin keskustelemaan.

En mielestäni ole edes mitenkään ns. yliseksuaalinen eli aina kinuamassa, mutta kun se vähäkin jäi melko vaisuksi. Pidän kyllä seksistä, tykkään ottaa mieheltä suihin, käyttää käsiä, kokeilla uusia juttuja. Joten en usko, että se mistään lahnailusta jäi kiinni.

Kerran kun mies oli pienessä maistissa, käänsin keskustelun vaivihkaa seksin puolelle. En ottanut aiheeksi meidän suhdetta, vaan otin aiheeksi, että mikä olisi kiihottavinta ja erikoisinta, mitä haluaisi seksissä kokeilla. Itse sanoin leikilläni, että olisi kiva kokeilla esimerkiksi kolmen kimppaa, kaksi naista ja mies. Kysyin kuitenkin heti perään, haluaisiko hän mieluummin kaksi miestä ja nainen. Silloin hän lipsautti, ehkä alkoholistakin johtuen, että olisi kiva kokeilla miesten välistä suuseksiä.. aika selvä vastaus mielestäni. Kun hän selvästi oli kiinnostunut myös naisista,tein johtopäätöksen, että hän saattaisi olla bi. Yksi syy suhteen loppumiseen oli varmasti myöskin se, että asiaa ei saanut enää uudelleen puheeksi. Tuntui, että mies halusi pitää kulissia pystyssä omankin onnellisuutensa kustannuksella. Toisaalta jotenkin äärettömän surullista, ettei joku pysty olemaan seksuaalisesti oma itsensä, ja yrittää olla sitten jotain muuta muidenkin ihmisten kustannuksella..

Yhteistyössä