Miten ootte tän ratkaisseet...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Miten ootte tän ongelman ratkaisseet?

Kun taloon tulee vauva, niin monet tarjoaa vanhoja vaatteita ja tarvikkeita. Ei siinä mitään, mutta kun sitten ei oikein tiedä mitä tehdä...

Mitä niistä pitäis maksaa (usein antajakaan ei oikein tiedä...)?Joku saataa tarjota ihan uudehkoja vaatteita/tavaroita. Hyviä tavaroita harmittaa ottaa ihan ilman, mutta toisaalta ne ovat kuitenkin käytettyjä.

Yhden kerran sain vaatteita ja antaja ei halunnut niistä maksua. Osa niistä oli todella hyviä vaatteita ja ajattelin etten nyt ihan noin vain voi niitä vastaanottaa. Ostinkin sitten hänen lapsilleen pienen paketin kiitokseksi, mutta jotenkin minulle jäi tunne, että hän ei ollut tyytyväinen vaan odotti ehkä sittenkin jotain "parempaa".

Vai onko tämä sellainen "peli" jossa ei voi voittaa?! :headwall:

Otat vastaan ne mitkä ilmaiseksi annetaan ja jos vielä erikseen kieltäytyvät ottamasta mitään maksua niin hyvällä omalla tunnolla olet vaan.Ei siitä sinun kannata potea huonoa omaatuntoa tai jäädä miettimään liiaksi jos eivät halunneet tai osanneet pyytää rahaa.
Toki lasten vaatteilla ja tarvikkeilla pistetään rahoiksi ja harva nykyään enää antaa ilmaiseksi kenellekään mitään.

Mulla on ollut sellainen ratkaisu, kun on vain kaksi paikkaa mistä tuodaan tai annetaan leluja, tarvikkeita ja vaatteita. Molemmissa perheissä asuu meidän kummilapsi (joten osa on jopa itseni ostamia) ostan sitten vähän arvokkaampia syntymäpäivä ja joululahjoja näille kuin mitä muuten kummilapsille ostaisin.

Tai vien lapset johonkin, käyn hoitamassa, otan meille hoitoon - saavat sitten vanhemmat omaa aikaa ja sitähän ei rahassa voi mitata.

Meillä on ollut niin että ne mitä on saatu, on todellakin ollut antajan puolelta tarkoitettu ihan niin että ilmaiseksi annetaan, ja kun itse on annettu omia eteenpäin, on annettu ihan ilmaiseksi tutuille..ei ole tullut edes mieleen että pyytäisin rahaa. Se on eri asia jos vaikka vie kirpparille myytäväksi, mutta tutuille annan ihan mielellään. Ja on tehty kaverin kanssa jopa niin että kun saatiin hyväkuntoisia vaatteita ja pienen kokoisia eli käyttö todennäköisesti itselläkin jää vähäiseksi, niin annetaan ne takasin hänelle, kun meillä jää lapselta pieneksi..ei vauvan vaatteet niin paljon yhden käytössä kulu. =)

Mitä antamista se on, jos rahaa odottavat saavan? Kirpputorit ovat sitä varten, jos haluavat rahaa niistä. Onhan sinunkin mahdollista hankkia käytettyä kirppareilta. Minusta on itsestään selvää, että jos toinen tarjoaa, ne on ilmaisia. Jos itse pyydät, silloin vähän eri asia.

Entäs sitten näin. Sain kaverilta monta kassillista vaatteita meidän pojalle. Vaatteet on sitä ennen olleen vähintään kolmella lapsella. Suurin osa on sen kuntoisia että en aio niitä lapsellani käyttää, koska kaapeissa on ihan uuttakin vaatetta (meidän vauva molempien sukujen ensimmäinen lapsenlapsi). Sukulaiset ja isovanhemmat kantavat selkä vääränä vaatteita.
Niin, noiden vaatteiden joukosta oon hyvä kuntoisimmat ottanut käyttöön mutta valtaosa vaatteista vie vaan tilaa meidän varastosta.
Oon antanu noista vaatteista pikkuisen summan rahaa, koska ei heillä itsellään ole kovin suuria varoja ja vanhin lapsista on mun kummipoika.
En kehtaa sanoa, et en tarvi niitä vaatteita varsinkaan, kun jotku on todella kamalia. Porkkanatahroja, vaatteei nukkaisia, kulahtaneita ja venyneitä.
Antaisin vaatteet eteenpäin vaikka eläinten koppien siivoukseen tai siistimmät vaikka pelastusarmeijalle.
Oon kysyny kaveriltani et haluaako hän nämä vaatteet joskus takaisin vai saanko tehdä niille mitä haluan. Hän ei ole suoraan sanonut et haluaa takaisin ja siksi en uskalla tehdä vaatteille mitään.

Miten on että ootteko koskaan sanoneet, että ette tarvitese vaatteita jos joku niitä tarjoaa varsinkaan jos vaatteet eivät todellakaan ole sen kuntoisia et niitä lapselle viitsis laittaa. Mä en ainakaan kehtais antaa edes ilmaiseksi vaatteita jotka edellä mainitun kuntoisia.

Vilinäiti

minulle tuli yhdeltä tutulta 3 muovikassia vaatetta, kävin ne läpi ja saldo 3 bodya, parit potkarit ja yksi haalari.
soitin ja sanoin että saapi hakia muut takasin kun ei käyttöä niille sanoin että vaatetta jo liikaakin.Siis suurin syy oli että ne oli rikkinäisiä, kestolikasia ja muodottomia 90%sesti koko määrä.
Ei lahjottaja pahastunu, ymmärsi tilanpuutteen.
Eli kait tuo nyt oli sellanen valkoinen valhe minun puoleltani...
Lupasin palauttaa saamani vaatteet, eihän vauvajuttuja kauaa tarvi mutta jos ne on ollu kymmenellä beibellä niin kuluneitahan ne on..

Yhteistyössä