****Miten ootte päässeet SAIRAANHOITAJAN tai TH:N valintakokeista läpi??

• Viestiketjun aloittaja tuleva hoitsuko?
  • Ensimmäinen viesti
metropoliaan
Alkuperäinen kirjoittaja soleigh:
Alkuperäinen kirjoittaja metropoliaan:
Alkuperäinen kirjoittaja hoitsu:
siis mistä te olette nyt keksineet että sinne olisi joku pääsykoekirja?? ainakaan netissä ei mainita halaistulla sanallakaan.
itse opiskelen metropoliassa ja sinne piti lukea sekä etiikan kirja että tietty osa anatomian ja fysiologian kirjasta. En kyllä tiedä yksiäkään AMK:n pääsykokeita joihin ei tarvitse opiskella.. :whistle:
Haluaisitko kertoa vähäb tarkemmin, että millaiset oli pääsykokeet Metropoliaan? Itse oon parhaillani noita pääsykoekirjoja lukemassa... Mitähän niistä pitäisi osata/kysytään jne. :D
siinä kokeessa on 30 oikeinväärinväittämää. uskoakseni kysymykset vaihtuu, voi ne olla samatkin. Se on sellasta perus nippelitietoa niistä asioista mitkä pitää lukea.
Ok, kiitos sulle :) Oliko sun mielestä helppoja, vaikeita vai siltä väliltä ne väittämät? :)

vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
En tiedä vielä, koska edelleenkään kutsukirjeitä ei ole vielä postitettu.
Ei voi olla niin, että kirja paljastetaan vasta pääsykoekutsussa, noin viikkoa ennen pääsykokeita! Kaikki eivät ehtisi saada kirjaa ehkä ollenkaan saati sitten lukea sitä.

Jos sivuilla ilmoitetaan että pitää tehdä ennakkotehtävä, niin se ei käsitä kirjan lukemista, vaan jonkun muun tehtävän (esim. essee, miksi olisin hyvä sairaanhoitaja).
Näin se vaan valitettavasti menee. Yleensä on pidempi aika, mutta nyt ilmeisesti on vaan se viikko. Mitäs menivät sössimään sen hakuaikataulun.

Siis mitä sinä pyrit sinne laureaan lukemaan? Sivuilla puhutaan vain sosiaali- ja terveysalalla vain ennakkotehtävästä, ja senkin tehtävänanto kerrotaan jo sivuilla, ei tarvitse odottaa kutsua.

siis mistä te olette nyt keksineet että sinne olisi joku pääsykoekirja?? ainakaan netissä ei mainita halaistulla sanallakaan.
itse opiskelen metropoliassa ja sinne piti lukea sekä etiikan kirja että tietty osa anatomian ja fysiologian kirjasta. En kyllä tiedä yksiäkään AMK:n pääsykokeita joihin ei tarvitse opiskella.. :whistle:
Haluaisitko kertoa vähäb tarkemmin, että millaiset oli pääsykokeet Metropoliaan? Itse oon parhaillani noita pääsykoekirjoja lukemassa... Mitähän niistä pitäisi osata/kysytään jne. :D
siinä kokeessa on 30 oikeinväärinväittämää. uskoakseni kysymykset vaihtuu, voi ne olla samatkin. Se on sellasta perus nippelitietoa niistä asioista mitkä pitää lukea.
Ok, kiitos sulle :) Oliko sun mielestä helppoja, vaikeita vai siltä väliltä ne väittämät? :)
mielestäni ne oli suht helppoja, mutta jotkut on kompia.

En tiedä vielä, koska edelleenkään kutsukirjeitä ei ole vielä postitettu.
Ei voi olla niin, että kirja paljastetaan vasta pääsykoekutsussa, noin viikkoa ennen pääsykokeita! Kaikki eivät ehtisi saada kirjaa ehkä ollenkaan saati sitten lukea sitä.

Jos sivuilla ilmoitetaan että pitää tehdä ennakkotehtävä, niin se ei käsitä kirjan lukemista, vaan jonkun muun tehtävän (esim. essee, miksi olisin hyvä sairaanhoitaja).
Näin se vaan valitettavasti menee. Yleensä on pidempi aika, mutta nyt ilmeisesti on vaan se viikko. Mitäs menivät sössimään sen hakuaikataulun.

Siis mitä sinä pyrit sinne laureaan lukemaan? Sivuilla puhutaan vain sosiaali- ja terveysalalla vain ennakkotehtävästä, ja senkin tehtävänanto kerrotaan jo sivuilla, ei tarvitse odottaa kutsua.
njahhah. pitää tarkistaa asia.

Vedän sanani takaisin. Olit oikeassa.

Jostain syystä mä rohkenen epäillä edelleenkin kun luen

http://www.laurea.fi/internet/fi/01_opiskelu_ja_hakeminen/01_ryhma1/02_Hae_Laureaan/01_AMK_tutkinnot/00_Valintakokeet/valintakoe_hoitotyo.jsp

http://www.laurea.fi/internet/fi/01_opiskelu_ja_hakeminen/01_ryhma1/02_Hae_Laureaan/01_AMK_tutkinnot/02_Ennakkotehtavat_ja_materiaalit/index.jsp

sekä

http://keskustelu.suomi24.fi/node/4068504

Alkuperäinen kirjoittaja PennyL:
mä tiedän vain metropolian jonne pitää lukea kirja....
Laureaan pitää myös.
Noh mie oon päässy Laureaan kyl ihan lukematta...ei ollu mitään kirjaa mikä ois pitäny lukee :)

metropoliaan
Kiitokset vielä soleigh:lle!

Minä oon tässä haussa hakenut tosiaan metropoliaan ja tiedän kyllä pääsykoekirjat, mitkä sinne on (aina samat ymmärtääkseni).

Olen aiemmin hakenut Laureaan (monta vuotta sitten), eikä sinne ole pääsykoekirjoja ole ollut.

Gluteus maximus
ei meillä ainakaan 9v sitten mitään päsykoekirjoja ollut. Ihan hyvillä puhelahjoilla, soveltuvuuskokeiden tuloksilla ja haastattelulla sisälle pääsin. En tiedä kuinka tuo valinta tehdään, koska joukossa oli mielestäni todella fiksua porukkaa jotka eivät päässeet sisään. Jossain kai sitten meni mönkään.

vieras
Olen menossa ens viikolla AMK:n valintakokeisiin eikä missään oo mainittu et pitäs jotenki valmistautua. Ainoastaan se ennakkotehtävä pitää tehdä ja siinä kysytään just et miksi haet terveydenkoitoalalle ym.

Yhteistyössä