Varmaan mainostan koko ajan täällä samoja asioita (ainakin 3. kerta tänään), mutta olen nyt laihtunut 10kg 2kk:ssa karppaamalla. Vaatekoko pienentynyt ainakin yhden numeron ja ikuinen pöhöturvotus laskenut.
Karppaus sopii siinä mielessä minulle, että kroppa reagoi nopeisiin hiilareihin ja sokeriin ihan kiljumalla, pamahtamalla paksummaksi ja iho on ollut huonossa jamassa aina esiteiniajasta lähtien. Eli iho on ollut tulehtunut vuosikausia,välillä parempi ja välillä pahempi. Yleensä etelänmatkoilla naama parani hetkeksi kun söin hyvää ruokaa ja olin meren äärellä auringossa. Kokeillut olen ihan kaalikeittodieeteistä vähärasvasiin pisteiden laskemiseen kunnes löysin itselleni sopivan tavan pudottaa painoa. Tahti on nyt alussa ollut vaan aika nopea, mutta tiputettavaa löytyykin (aloitin 91kg-->78kg tällä hetkellä, tavote olis päästä 65kg:n) Ikävää, että painoa tulee pelkästä pullapitkon katselustakin...
Lisäksi olen lisännyt liikuntaa, pyrin käymään reippailla kävelyillä 3-4 kertaa viikossa ja lisäksi harjottamaan lihaksia jumppapallon kanssa tai pilatesta.
Tavallinen päivä menisi vastaavilla sapuskoilla:
*aamupala:
(en aina syö, koska ei ole nälkä. Kookosöljy kahvissa pitää myös nälkää, joten saatan siirtyä suoraan lounaalle)
iso mukillinen kahvia ja reilu teelusikallinen kookosöljyä sekaan
2 munan munakas purjolla, lisänä kourallinen salaattia ja vihr. paprikaa, loraus oliiviöljyä
*lounas:
teetä, vettä, vissyä
höyrytettyjä vihanneksia, juureksia (kukkakaalia, porkkanaa jne) joiden päälle voinokare sulamaan, purkki tonnikalaa öljyssä, lisäksi tuoresalaattia kourallinen jos jäänyt aamusta
*päivällinen:
kalaa/kanaa/lihaa/äyriäisiä 100-150g. ja iso läjä salaattia tai vastaavaa ja oliiviöljyä niskaan
*iltapala:
jää usein syömättä koska ei ole nälkä
kahvia kookosöljyn kera tai teetä
Pitää usein laskea kalorit, että saan tarpeeksi. Samoin pitää huolta, että juon tarpeeksi vettä/mineraalivissyä päivän mittaan. Nyt olen aloittanut imeskelemään suolakidettä treenin jälkeen että saan tarpeeksi suolaa kun piilolähteitä ei enää ole (leivät yms) ja olo kohentunut väsähtäneestä alkuviikosta. Kalorit oli liian alhaalla ja mineraalien melkoinen.