Miten on mahdollista, että meillä on jo kolmas helppo vauva

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Esikoisen raskaus ja synnytys meni hienosti ja vauva-aika oli kuin lastenleikkiä. Poika alkoi nukkua täydet yöunet 2kk ikäisestä ja oli kaikintavoin ns. helppo vauva.

Kakkosen kohdalla ajattelin, että nyt on varmaan sitten ihan päinvastoin, mutta jälleen meni sekä raskaus että synnytys helposti. Samoin vauva-aika ja vaikka tyttö oli täysimetykselläkin 7kk ikäiseksi niin 7 viikkoisesta nukkui täydet yöunet syömättä.

No kolmosen kohdalla ajattelin, että enää ei voi mennä noin helposti vaan tämä kolmas ottaa sitten oikein kunnolla takaisin. Mutta kappas vaan raskaus ja synnytys meni jälleen yhtä helposti ja helpomminkin. Ja vauva on yhtä tyytyväinen kuin edellisetkin ja nukkuu nyt 2kk ikäisenä myös täydet yöunet vaikka on täysimetyksellä. Tänäänkin heräsi aamulla vasta yhdeksältä hymyillen aamutissille. :)

Uhmaiässä olenkin sitten saanut tänistää noitten kanssa..... :D

Niin se vaan joittenkin kohdalla menee...meillä yks erittäin haasteellinen vauva (ja nyt jo koululainen, mutta haasteellinen ja vaativa edelleen;)) ja kolme helppoa siihen päälle ;)

Kyllä se vaan on mahdollista :D
Meilläkin jo kolme "helppoa" vauvaa,raskaudet helppoja ja vauva aika helppoa.Jokainen alkoi 2-4 viikkoisena nukkumaan 12t yöunia syömättä ja heräilemättä välillä,muutenkin iloisia ja aurinkoisia lapsia ilman ongelmia :)

Meillä on ollut 2 helppoa vauvaa, yhtäkään yötä ei olla ikinä valvottu ja yöt tosiaan nukuttu heräämättä parin kuukauden iästä. Haasteet tulleet sitten vasta vauvaiän jälkeen :)

Kiva kuulla =) Meillä oli esikoinen vähän itkuinen päivisin, mut tää kuopus (2kk) on aika helppo tapaus ja osaan jo vähän jopa nauttiakin tästä vauva-ajasta. Yöllä meillä kyllä syödään, mut se on nou problemos!

Kiva kuulla että on mennyt hyvin. Itsekin olen miettinyt tuota viime aikoina. Mä en raskausaikoja välttämättä helpoiksi kutsuis, mutta lapset on on olleet ns. tosi helppoja vauvana. Mahan kanssa olen nukkunut huonosti mutta vauvan kanssa sitten hyvin :) Ovat olleet tosi terveinä, syöneet ja nukkuneet hyvin ja koko eka vuosi on hurahtanut mukavasti. Mitään kateuttakaan ei pojalle tullut kun tyttö syntyi, päinvastoin. Saas nähdä miten asiat sujuu, kun tämä masussa asusteleva syntyy :D
Niin ja vauva- ja taaperoiän jälkeen on täälläkin tulleet ne haastavat hetket :D

mullapa poika heti laitokselta tultuaan oppi seisomaan ja jo seuraavana päivänä kävelemään. Oli kyllä heppoa kun poika ite kömpi sängystä viereen tissiä syömään ja 2 viikkosena luopui tissistä ja alkoi keittämään ruokansa ite. Samantien puhekkin tuli ja sanoi äiti nuku sie vaan kyl mää kaapista ittekkin jotain löydän. Puolen vuoden iässä jo sai inssin paperit ja aikoo vielä jatkaa opintojaan. Kyl meillä on helppo vauva ollut, ihan ittekkin oon ihmeissäni kun aina puhutaan kuin kauheeta valvomista se vauva-aika on. Vaippojakaan en kerennyt kuin pari kertaa vaihtamaan kun jo potalle pyrki ja melko pian pytylle meni.
Elämä on ihanaa =)

Mulla on kans ollu kaksi helppoa vauvaa tai tää kuopus nyt vieläkin on vauva ikää 5kk. Meillä esikoinen rupes nukkumaan yöt syömättä 2kk ja tää kuopus tais olla 5 viikko kun ekan kerran nukku 11h yöunet syömättä. Eikä ole muutenkaan tarvinnut kantaa koko ajan sylissä tai hypyttää tms. Mitä olen muilta kuullut nii olen päässyt todella helpolla enkä tajunnut sitä ennen ku neuvolassa sanottiin, luulin esikoiseni aikana et kaikki vauvat ovat tämmöisiä luukuunottamatta koliikki vauvoja. Esikoinen kyllä otti sen sit takaisin uhmaiässä mutta mielummin niin päin ku et olis ollu tyytymätön vauvana.

Isekseni olen miettiny et en varmaan "uskalla" lisää lapsia hankkii ku näitten kans on päässy nii helpolla

Meillä esikoinen oli helppo (syömiset, hyväntuulinen jne) muuten, mutta nukkui ekan kokonaisen yön vasta 1v 4kk ikäisenä. Toinen on ollut vähän itkuisempi (vatsavaivojen vuoksi ilmeisesti), mutta alkoi nukkua yönsä "jo" 10 kuisena. Mulle henkkoht yöheräämiset ovat olleet se vaikein asia, koska tarvitsen paljon unta.

Raskaudet menivät molemmista normaalisti ja niitä voisi sanoa helpoiksi raskauksiksi. Eka raskaus oli jopa hienoa, koska kaikki oli uutta. Toka meni sitten vähän lusiessa ;)

Paljon riippuu kanssa siitä miten suhtautuu, mutta todellakin vauvat (ja lapset yleensä) ovat erilaisia. Että ihan koko kunniaa helpoista lapsista ei voi itselleenkään ottaa ;) Ja ihania ne ovat joka tapauksessa, vaikkeivät niin helppoja olisikaan. Ei kaiken tarvitsekaan olla helppoa, jotta olisi onnellinen ja tyytyväinen elämäänsä.

Yleisesti ottaen olen yllättynyt positiivisesti. Ei se vauva-aika tai esikoisen uhma Niin kamalia olleet ollenkaan kuin mitä etukäteen pelotellaan. Mun mielestä lapset eivät muutenkaan ole niin Kauhean hankalia ja elämä ei muutenkaan ole niin Raskasta ja Vaikeaa koko ajan..

Alkuperäinen kirjoittaja mutta:
mullapa poika heti laitokselta tultuaan oppi seisomaan ja jo seuraavana päivänä kävelemään. Oli kyllä heppoa kun poika ite kömpi sängystä viereen tissiä syömään ja 2 viikkosena luopui tissistä ja alkoi keittämään ruokansa ite. Samantien puhekkin tuli ja sanoi äiti nuku sie vaan kyl mää kaapista ittekkin jotain löydän. Puolen vuoden iässä jo sai inssin paperit ja aikoo vielä jatkaa opintojaan. Kyl meillä on helppo vauva ollut, ihan ittekkin oon ihmeissäni kun aina puhutaan kuin kauheeta valvomista se vauva-aika on. Vaippojakaan en kerennyt kuin pari kertaa vaihtamaan kun jo potalle pyrki ja melko pian pytylle meni.
Elämä on ihanaa =)

:laugh: näinhän sitä sanotaan mutta oikeesti, on jäänyt täällä ainakin vieraaksi tuo asia... Vaikka se sua näyttääkin vähän risovan :whistle: :D

Yhteistyössä