Ei tääkään tutkimustulos mua vakuuta muka ajan erilaisesta nopeudesta universumissa :D

Echo

Tunnettu jäsen
01.09.2008
56 634
19 175
113

Oon aina ihmetelly, että valo ja aika ois muka mitenkään yhteydessä toisiinsa. Mun teoria on se, että aika on universumin joka kolkassa aina sama, ja että aika on valon ja universumin yläpuolella.

Nyt puhutaan miten Marsissa kellot käy eri tavalla, samoin kuussa. Syynä gravitaatio kuulemma.

Mutta tuohan kertoo vain sitä että kellot käy eri aikaan siellä, ei sitä että aika muuttuisi. Vääntäköön gravitaatio vaikka kellot mutkalle, mutta tunti Marsissa on sama kuin tunti maassa.

Mielipiteitä :D

Esso! Olet jo saanut toisessa vastaavassa ketjussa tieteelliset selitykset. Samoin kuin miksi gps satelliitilla on eri aika kuin meillä vaikka se on täältä lähtenyt.

Ei me voida mitään kun et ymmärrä sinänsä helppoa asiaa. Eli älä jaksa enää vatvoa.

Minä olen vakuuttunut, että Echon aika kulkee kahta eri nopeutta. Hänen ymmärryksensä etenee todella hitaasti ja niinpä hän elää keskiajan uskomusmaailmassa. Toisaalta, hänen fyysinen vanhenemisensa saattaa laukata.... :rolleyes:

Minä olen vakuuttunut, että Echon aika kulkee kahta eri nopeutta. Hänen ymmärryksensä etenee todella hitaasti ja niinpä hän elää keskiajan uskomusmaailmassa. Toisaalta, hänen fyysinen vanhenemisensa saattaa laukata.... :rolleyes:
Alkuosa ainakin osuu nappiin!

Laaja tutkimus: Uskonnolliset vähemmän älykkäitä kuin ateistit

Uuden, laajan yli 60 tieteellisen tutkimuksen laajuisen yhteenvedon mukaan uskonnolliset ihmiset ovat vähemmän älykkäitä kuin ateistit.

Jos nyt aatellaan että siellä kuuluisassa mustassa aukossa valo jumittais ja kellot ja gps:t sojottais vaikka miten, niin saman 24 h se jumitus kestää kuin Maan vuorokausi. :) Se on vain niiden kellojen ongelma, mitäs reistaavat.

Ja eihän universumin joku osa voi olla vanhempi kuin toinen. Ois hassua että tästä matkalla vaikka 100 valovuoden päähän ois välissä eri-ikäisiä aukkoja ja sopukoita.