Miten olette tehneet?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Monimutkaista
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Monimutkaista

Vieras
Kun teillä on loppunut äitiysloma, oletteko pitäneet käyttämättömiä lomia siihen perään ja jääneet sen jälkeen hoitovapaalle vai oletteko jääneet äitiyslomalta suoraan hoitovapaalle ja ottaneet lomat rahana?

Ja kumminkohan kannattaisi tehdä!

Tein nimittäin niin että jään suoraan hoitovapaalle ja otan lomat rahana. Oliko tossa mitään järkeä..?

Mutta saman verranhan minä rahaa saan, tein kummin tahansa??

Jäin yrittäjänä ä-lomalle, ei siis ollut mitään kertyneitä lomia tai lomarahoja odottamassa.
En enää palannut takaisin siihen työhön. Olin hoitovapaalla 3kk, ja sitten aloitin osa-aikaiset työt.

Ensinnäkin aloitin äitiysloman niin myöhään kun mahdollista (miksihän se muuten on pakko alottaa kk ennen laskettua? älytöntä) ja sitten loppuun pidin lomat. Sitten takas töihin.

Mä otan lomana, mutta menenkin työelämään takaisin, kun loma loppuun elle tää "lama" nyt sitten hiljennä niin paljon, että ei ole mitään työtä :headwall: mut rahana ottaisin, jos jäisin kotiin...

mulle työnantaja sanoi hoitovapaan loppuessa et mun pitää pitää pitämättömät lomat...ihme sääntö,vaikkei se kai tosi asiassa niin mene....kiva kun ollut 2,5v kotona niin sit pitää lomat siihen päälle.....

mut äitiyslomalta jäin suoraan hoitovapaalle....

saman verran pitäisi rahaa tulla. mun mielestä ei ole mitään eroa, paitsi:
Itse pidin lomat äityisloman jälkeen (=virallisesti olin siis töissä, mutta käytännössä lomalla), jolloin mies sai pitää sen 4 vkon vaniheimpainvapaan, omani lyheni kaksi viikkoa. Eli pidettiin perheen yhteistä lomaa 4 viikkoa extraa.

Alkuperäinen kirjoittaja Monimutkaista:
Mutta saman verranhan minä rahaa saan, tein kummin tahansa??
Niinpä, ei kai siinä mitään eroa ole, en ainakaan keksi... Tai oiskos semmonen, että jos saa ikälisiä, niin sitten tulee 1kk vähemmän palvelusaikaa, eli ikälisä siirtyy kuukaudella. Muuta en keksi...

Pidin pari viikkoo lomia äitiysloman ja hoitovapaan välissä. Lähinnä köytännön syistä ettei ole niin paljon pidettävää sitten kun palaan töihin, lomia on hankala järjestää.

pomo sanoi et aika monet tekee niin et pitää kttämättömät lomat äippäloman jälkeen ja jäävät sit hoitovapaalle. ja että poikkeuksiakin löytyy, eli jäädään suoraan hoitikselle ja otetaan lomat rahana. ihmettelin et oikeestikko vaan harvat ottaa lomat rahana. mä en tiedä kauan oon hoitiksella, eli eiks mun kannatakin ottaa rahana, koska jos oon vaikka sen 3v ni onpa kiva sit ruveta ottaa selvää mitä lomia on käyttämättä yms

Alkuperäinen kirjoittaja miks se noin on:
mut jos sä et pidä lomaa niin eiks sillo pitäs saada enemmän rahaa?
Ei, vaan saman verran. Jos on lomalla, saa loma-ajalta palkan. Jos ottaa rahana, saa loma-ajan palkan rahana käteen. Eli lopputulos on sama.

Yhteistyössä