Miten nuo lomapäivät lasketaan? olen ihan sekaisin ja niin oli myös palkanlaskija!

  • Viestiketjun aloittaja Gluteus maximus
  • Ensimmäinen viesti
tiina
Alkuperäinen kirjoittaja essi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä olen aloittanut samaan aikaan työt. Vaikka ei ole jatkunut koko ajan säännöllisesti vaan on pari eri työsopimusta jotka kuitenkin alkaneet aina heti, kun edellinen on loppu. Sovittiin pomon kanssa, että ilmoittaa palkanlaskijalle, että mulle ei makseta näiden välissä lomarahoja, vaan pidän ne lomina.

Viime kesänä mulla oli 5 lomapäivää, eli olin viikon lomalla. Nyt mulle on kertynyt se 28 lomapäivää eli kesällä tiedossa neljä viikkoa lomaa :) Ja niistä lomapäivistä menee nyt kesällä se 20, että jää vielä 8.
Lauantaikin lasketaan lomapäiväksi, että kesällä neljä viikkoa on 24 päivää.
Nää nyt riippuu ihan työehtosopimuksista, miten lomapäivät lasketaan ja lasketaanko lauantai...
Miun pittää sanoa että tätä en usko. Missä työehtosopimuksessa lauantaita ei lasketa lomapäiväksi?
En minäkään usko ettei lauantaita laskettais. En ikuna ole moiseen törmänny, eikä siinä ole mitään logiikkaa...

Itseasiassa meillä tuo tulee muuttumaan v 2010 niin että lauantaita ei lasketa lomapäiväksi, ts. 5pv kuluu viikossa lomaa.
 
essi
Alkuperäinen kirjoittaja tiina:
Alkuperäinen kirjoittaja essi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä olen aloittanut samaan aikaan työt. Vaikka ei ole jatkunut koko ajan säännöllisesti vaan on pari eri työsopimusta jotka kuitenkin alkaneet aina heti, kun edellinen on loppu. Sovittiin pomon kanssa, että ilmoittaa palkanlaskijalle, että mulle ei makseta näiden välissä lomarahoja, vaan pidän ne lomina.

Viime kesänä mulla oli 5 lomapäivää, eli olin viikon lomalla. Nyt mulle on kertynyt se 28 lomapäivää eli kesällä tiedossa neljä viikkoa lomaa :) Ja niistä lomapäivistä menee nyt kesällä se 20, että jää vielä 8.
Lauantaikin lasketaan lomapäiväksi, että kesällä neljä viikkoa on 24 päivää.
Nää nyt riippuu ihan työehtosopimuksista, miten lomapäivät lasketaan ja lasketaanko lauantai...
Miun pittää sanoa että tätä en usko. Missä työehtosopimuksessa lauantaita ei lasketa lomapäiväksi?
En minäkään usko ettei lauantaita laskettais. En ikuna ole moiseen törmänny, eikä siinä ole mitään logiikkaa...

Itseasiassa meillä tuo tulee muuttumaan v 2010 niin että lauantaita ei lasketa lomapäiväksi, ts. 5pv kuluu viikossa lomaa.
No juu, kyllä mä nyt käsitän että joskus tulevaisuudessa näin voi olla, mutta tällä hetkellä en ole törmänny yhteenkään alaan jossa lauantaita ei laskettais.
 
öh
Alkuperäinen kirjoittaja essi:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Neuvokaa nyt. Olen mennyt töihin tammikuun 14 päivä 2008 ja työsopimus on jatkunut säännöllisesti. Olen pitänyt v. 2008 palkattomia vapaita viikonkin putkeen, vaikuttaako nämä lomapäiviin ja saanko jo täydet 28päivää lomaa kesällä? Miten tämä voikin olla niin vaikeaa....palkanlaskija ei osannut sanoa :headwall: :headwall: eikös tämä heidän työtään ole....
No jo on palkanlaskija :eek:
Vkon palkaton ei vielä vaikuta lomankertymisiin. Koska olet ollut täyden lomankertymisajan (1.4. - 31.3.08) töissä, saat 2,5pvää /kk, joista 24 kesälomaa, ja 6pvää talvilomaa
riippuu kuukaudesta - pitää olla 14 työpäivää kuukaudessa - jos olet ollut vaikka viikon palkattomalla
 
Alkuperäinen kirjoittaja essi:
No juu, kyllä mä nyt käsitän että joskus tulevaisuudessa näin voi olla, mutta tällä hetkellä en ole törmänny yhteenkään alaan jossa lauantaita ei laskettais.
Kvtessissä lauantai ei ole lomapäivä. Mä olen tällä hetkellä töissä ko. työsopimuksen mukaisesti :) Linkinkin voin etsiä, jos maltatte hetken odottaa.
 
"Vuosiloma-aikaan sisältyvällä täydellä kalenteriviikolla on
5 vuosilomapäivää."

http://www.kuntatyonantajat.fi/modules/page/show_page~id~F98F5551F6F1492FB6FF415DAC502460~itemtype~00308B787886459385F296A5AFD4FA74~tabletarget~data_1~pid~578ADA88F3A24ABE9F16D748636C3D06~layout~kt2006.asp
Oik. reunasta linkki kvtessiin 2007-2009. Sieltä s. 85, josta ko. lause ja tarkempaakin tietoa löytyy.
 
valtion leivissä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä olen aloittanut samaan aikaan työt. Vaikka ei ole jatkunut koko ajan säännöllisesti vaan on pari eri työsopimusta jotka kuitenkin alkaneet aina heti, kun edellinen on loppu. Sovittiin pomon kanssa, että ilmoittaa palkanlaskijalle, että mulle ei makseta näiden välissä lomarahoja, vaan pidän ne lomina.

Viime kesänä mulla oli 5 lomapäivää, eli olin viikon lomalla. Nyt mulle on kertynyt se 28 lomapäivää eli kesällä tiedossa neljä viikkoa lomaa :) Ja niistä lomapäivistä menee nyt kesällä se 20, että jää vielä 8.
Lauantaikin lasketaan lomapäiväksi, että kesällä neljä viikkoa on 24 päivää.
Nää nyt riippuu ihan työehtosopimuksista, miten lomapäivät lasketaan ja lasketaanko lauantai...
Miun pittää sanoa että tätä en usko. Missä työehtosopimuksessa lauantaita ei lasketa lomapäiväksi?
Esimerkiksi yliopiston leivissä ensi vuodesta alkaen. Tähän asti lauantait on laskettu, mutta lomasopimukset muuttuvat. Jatkossa lomat kertyvät kolmen eri taulukon mukaan riippuen henkilön työssäolovuosista ja lomapäiviä kuluu viikossa vain viisi (lauantaita ei siis enää lasketa).
 

Yhteistyössä