Miten nuo lehtimyyjät voi olla noin tylyjä?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Eihän he voi olettaa että ihmiset ostaa, kun he yllättäen soittaa kesken päivän. Vain jokunen ehkä silloin tällöin, niin miks he on niin loukkaantuneen kuuloisia kun ei osta? Ei he itsekään ostaisi joka viikko uutta lehteä.
 
Vastasin puhelimeen....
... tässä yhtenä päivänä. Joku nainen siellä kertoi tekevänsä tutkimusta. Ykköstavoitteena oli ensin saada minut näppäilemään puhelimellani ne vastausvaihtoehdot. Enpä ole moiseen ennen törmännyt. Toki näppäilen kun itse soitan, mutta että joku soittaa ja pyytää minua näppäilemään valitsemani vastauksen numeroin puhelimeltani. Enpä lähtenyt mukaan leikkiin. Täällähän joku voi osata kertoa, onkko tällainen yleistymässä.
 
vierailija
Mulle on tullut kaks kertaa tuo näppäilyjuttu, eka kysyi sähköhammasharjan käytöstä, toka suhtautumista aurinkoenergiaan. Molemmista asioista soitettiin viikon sisällä tarjousta.
Mä paan lehtimyyjien numerot saman tien mustalle listalle.
 
vierailija
Ne on vihaisia sillä ei saa rahaa. Tuhlasi aikaa eikä saa siitä palkkaa. Tein tuota työtä teininä ja oli hirveää. Jos kukaan ei ostanut niin en saanut palkkaa.
 
vierailija
Mulle soitetaan aika paljon töihin näitä puheluja. Heti kun tajuan (joka tapahtuu yleensä heti tai hyvin nopeasti), mistä on kyse, sanon vain: Ei kiitos, en osta mitään ja lyön luurin korvaan. Ennen päätin keskustelun asiallisesti, mutta homma venyi niin usein, että päätin siirtyä suorempaan toimintaan.

Olen itse ennenmuinoin toiminut opiskelun ohessa puhelinmyyjänä. En pitkään, koska en todellakaan pitänyt siitä, kusetustahan se oli. Maaseudun vanhempia ihmisiä lähinnä yritettiin höynäyttää. Siksi ajattelen, että on se myyjällekkin parempi kuin lyö vaan suunnilleen luurin korvaan.

Kai joku puhelinmarkkinakielto pitäisi hommata, tiedä sitten kuinka hyvin se toimii.
 
vierailija
Itekkin tehnyt tätä työtä. Se oli jännä juttu, että Helsinkiin ei saanut myytyä mitään. Mutta kun pääsi Itä-Suomeen soittelemaan, niin alkoi palkka juosta (ei hyvin, mutta joten kuten). Tämä siis 2000-luvulla kun vielä aika paljon lankapuhelimiin soitettiin.

Selkeet oli erot: Helsinkiin ei saanut myytyä mitään, muutkin isot kaupungit hankalia, maaseutu - etenkin Itä-Suomi, helpointa. Kaipa se koulutustaso ja moni muukin asia jossain näkyy. Enpä tiedä.
 
Itekkin tehnyt tätä työtä. Se oli jännä juttu, että Helsinkiin ei saanut myytyä mitään. Mutta kun pääsi Itä-Suomeen soittelemaan, niin alkoi palkka juosta (ei hyvin, mutta joten kuten). Tämä siis 2000-luvulla kun vielä aika paljon lankapuhelimiin soitettiin.

Selkeet oli erot: Helsinkiin ei saanut myytyä mitään, muutkin isot kaupungit hankalia, maaseutu - etenkin Itä-Suomi, helpointa. Kaipa se koulutustaso ja moni muukin asia jossain näkyy. Enpä tiedä.
riippuu kyllä tuotteesta mitä myy
 

Yhteistyössä