Miten nukutte lasten kanssa isovanhempien luona?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "helli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"helli"

Vieras
Eli otsikossa kysymys olikin. Ollaan nyt itse mummolassa lasten (2v ja 8kk) ja on aika häsläystä tää nukkumisjärjestelyt. Mies nukkuu 2vuotiaan kanssa alakerran huoneessa, lapsi omassa sängyssä, mies vuodesohvalla. Itse nukun yläkerran tietokonehuoneessa vuodesohvalla, jonka vieressä on vauvan matkasänky,jossa kuopus nukkuu. Tämä siksi että minua
ahdistaa nukkua pienessä huoneessa lasten ja miehen kanssa, tuntuu että seinät kaatuu päälle... myöskään esikoinen ei häiriinny kun imetän vauvaa öisin, vaikkei siitä nyt ääntä niin lähdekään. Minkäslaiset järjestelyt muilla yökyläilijöillä on?

Anopin luona nukutaan miehen vanhassa huoneessa 120 cm levitessä vuoteessa. 3veelle on matkasänky ja vauvalle pinnasänky. Jompikumpi lapsista osan yöstä meidän välissä. Ahdasta on, mutta käydään siellä vain muutaman kuukauden välein.

Mun vanhemmilla ei oo oltu koskaan koko perhe kun asutaan samassa kaupungissa. Jos mä oon siellä lasten kanssa, niin nukutaan levitettävällä sohvalla vierashuoneessa ja toinen lapsista matkasängyssä.

Eipä ole tullu pitkään aikaan nukuttua äitini luona, mutta viimeksi taisimme nukkua niin, että äitini nukkui olkkarin sohvalla ja minä lasten kanssa makuuhuoneessa. Mies ei ollut yötä äitini luona, mutta äidin parisänkyyn olisi ehkä mahtunut hänkin just ja just. Oon kyllä ihan tyytyväinen, ettei tartte punkata sukulaisten luona jouluisin, vaan asutaan lähekkäin ja kotiin pääsee yöksi.

Meillä lapset 2v3kk ja 7 kk. Esitiedoks kerrottakoon että kotona nukun kuopuksen kanssa samassa huoneessa ja mies nukkuu esikoisen kanssa... ennen kun käytiin yhden lapsen kanssa anoppilassa niin nukuttiin miehen vanhassa huoneessa 120 leveessä ja lapsi matkasängyssä... nyt on nelistään käyty kerran niin nukuttiin mökillä johon matkaa 20 km niin että mies yläkerrassa esikoisen kanssa ja minä alakerran makkarissa kuopuksen kanssa ja molemmilla lapsilla matkasängyt... mun vanhemmat asuu samassa kaupungissa mutta aiotaan silti jäädä niille uudeksvuodeks ja uskoisin että esikoinen nukkuu mummun ja papan makkarin viereisessä huoneessa matkiksessa missä nukkuu yökylässä ollessaan ja me toisella puolella taloo vierashuoneen vuodesohvalla ja kuopus meidän seurana matkiksessa...

Tuntuu monilla olevan hyvät ja tilavat järjestelyt. Entä,kuinka hyvin lapset sitten malttaa kylässä nukkua? Meillä esikoinen vetää,poikkeuksetta mummolassa 12 tuntia unta, pimeässä ja hiljaisessa huoneessa. Kuopus taas nukkuu vähän huonommin, heräilee ääniin herkemmin.

Tää on hyvä kysymys.
Muksut 3v ja 7 kk
Mun porukoilla on iso levitettävä sohva eli noin normiparisänky. Ja esikoinen vieressä omalla patjalla. Ja joskus tulee yöllä väliin.
Miehen porukoilla taas haastavampaa. Anopilla piskuinen sohva johon vauvan kanssa mentiin. Mies ja esikoinen lainapatjoilla lattialla. Patjat luisti erilleen ja ... Ihanaa. On toki parempi kun edellinen sohva joka teki mustelmia tukipuillaan muuhun ja oli rikki (ja haisi kummalle). Ihana prinsessa miniä heillä kun on aina valittamassa.
Appiukolla ok sohva ja patja esikoiselle. Tai sitten on saanut nukkua nojatuolissa, joka menee lähes vaakaan.

Anoppilassa on "oma huone" jonne kaikki toki tulee koputtamatta vaikka ovi olis kiinni. Ihanaa vaihtaa vaatteita ja pelätä joko anopin mies ryykää sisään.
Appiukolla kaksio ja ollaan olkkarissa mutta silti mahtuu paremmin.

Musta hotelli ei olis paha vaihtoehto, mutta mies haluaa vanhemmilleen. Huoh! Ja ihanat rentouttavat kyläilyt.

vanhempieni makkarissa, 2,5v matkasängyssä ja 8kk minun ja miehen välissä160cm leveessä pedissä. Anoppilassa nukutaan samalla lailla vierashuoneessa. Yökylässä käynti on silloin tällöin ihan kivaa. Huomenna mennään käväseen serkkuni perheen luona. Ihana että on vielä ihmisiä jotka aukasee kotinsa myös "vieraille".

Joulun ajuuri nukuttiin niin, että minä ja mies + lapsi 2v levitettävällä vuodesohvalla minun vanhassa huoneessa. 5v nukkui sitten mummin ja papan vieressä heidän sängyssä.

Isovanhempien luona ei yövytä. Kaveriperheen luona kyläillessä isommat lapset nukkuvat toisessa huoneessa isolla (king size) ilmapatjalla, me vierasparisängyssä nuorimmainen väissämme.

Anoppi nukkuu sohvalla olkkaris ja me kolmistaan, lapsi meidän välis, anopin sängys. Näin anopin omasta tahdosta. Ei haittaa mua koska a ramppaa tupakal jatkuvasti, jos nukuttais olkkaris ni heräilisin ja joutuisin haisteleen kamalaa katkua.

Oman äitini luona äitini 120cm leveässä sängyssä (äitini siirtyy sohvalle nukkumaan vierailun ajaksi). 3v kaksoset nukkuu kumpikin omassa matkasängyssä ja 5v lattialla patjalla. Kun valtaamme äitini makuuhuoneen, ei tarvi päivällä purkaa meidän sänkyjä vaan voimme vierailumme aikana vapaasti vallata äitini makuuhuoneen, "omia sen".

Anopin luona peräkammarissa. Levitetyllä sohvavuoteella ja lapset matkasängyissä + patjalla. Huone pieni ja ahtaampi kuin äitini makkari, mutta jotenkin sinnekin mahdutaan.

Monesti joku lapsista tulee yöllä viereemme. (Atoopikkojen ihot menee huonoiksi kun syödään normaalista poiketen ja miten sattuu reissussa, kutina valvottaa. Helpoin silloin ottaa viereen siliteltäväksi). Monesti mies silloin nostaa vanhimman pojan patjalta omalle paikalleen ja siirtyy itse lattialle patjalle. Minä ja lapset mahdutaan ihan hyvin nelistäänkin 120cm leveään sänkyyn. Miehelle paras silloin nukkua muualla :D

Tyttö 6v on melkein aina (ei nyt ihan vauvana kuitenkaan) nukkunut isovanhempien huoneessa. Haluaa ehdottomasti nukkua siellä. Poika 10 v nukkuu nykyään työhuoneessa. Me vanhemmat nukumme eri kerroksessa vierashuoneessa.

Yhteistyössä