Miten nössön lapset pärjäävät elämässä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi voi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voi voi

Vieras
Minä olen nössö. Mies on.

No joku kysyy mitä se tarkoittaa.

No vaikka sitä että kun minä teen lapsia niin ne on mun vastuulla yksin ja mun kuuluu ne kasvttaa ja opettaa ja laittaa tavoille. ja pitää kurissa ja jos jollain on heistä valittamista, niin laitan ruotuun ja siis ne on mun VASTUU.

Otetaan nyt vaikka peruskoulu. Jotkut vaativat sitä ja tätä että ei saa uskontoa eikä saa kirkollisia juttuja ja mun lapselle kuoritaan potut ja mun lapselle autetaan vessassa ja mulle mulle mullikalle.... siis vaatimuksia vaatimuksia vaatimuksia.

Mun asenne. Koulu on paikka, jossa joutuu käydä muutaman tunnin kuuntelemassa öykkäreiden örveltämistä.

Haasteet tulevat harrastuksista. Aivan muualta. Aivan sama kuulunko kirkkoon vai en, no en kuulu, mutta uskontoa saa opettaa, siellä saa opettaa vaikka lestadiolaisten oppia, mutta koska tarkoitus että mun lapset oppivat ajattelemaan, niin mulle on aivan sama mitä joku heille opettaa, he itse suodattavat sen omilla aivoilla mihin kannattaa uskoa.

Jos mun lapsi ei osaa syödä kuten muut tai käydä vessaassa kuten muut, niin sehän on mun moka. Tai olisi mun moka.

en voi vaatia kohtuuttomuuksia. Syövät sitten kotona enemmän... ja niin pois päin.

Eli en oikeastaan vaadi mitään suhteessa mun lapsiin. Se on mun homma.

Mutta olen ollut huomaavinani, että moni tekee päinvastoin. Itse ei tee mitään. Jopa sanotaan että ei se mun vastuulla ole mitä mun lapsi tekee hoidossa tai koulussa.

Siis kenen sitten?

Jos itse on rehllinen ja kunnollinen niin lapsikin on. Jos itse kunnioittaa muita niin lapsikin kunnioittaa. Joten tottakai se on vanheman moka jos lapsi on häiriötekijä muille.

Lukisitko ap tekstisi uudestaan, koska se taitaa olla kirjoitettu lievähkön tunnekuohun vallassa, eikä siitä ota ulkopuolinen oikein tolkkua.

Öh, olen nössö. En osaa vaatia toisilta mitään, en edes lapsilleni. Muut vanhemmat näyttävät ajattelevan, että kaikki muut ihmiset ovat jotenkin velvollisia heillle.

Lto:t, opettajat, isovanhemmat, suku, kaikkien pitää juosta heidän pillin mukaan, tehdään jopa listat mitä saa tuoda lapsille joululahjaksi, opettajan pitää muistaa niistää nikopetterin nenä ...

en osaa ajatella noin. En vaadi toisilta mitään.

Teen itse kaiken mitä tulee lapsiini.

vaikuttaakohan tuo lapsiin?

Kun tarkemmin ajattelee,ehkä on muitakin vanhempia, jotka eivät kulje vaatimuslistat kädessään. He ovat vain hiljaisempi joukko.

Koulun suhteen asenteesi kaipaisi korjaamista, sen ei ole tarkoitus olla noin ikävä paikka. Lapsen ei tulisi sietää öykkäreitä koulussa, toisaalta taas öykkärit ovat siellä pieni vähemmistö jonka ei saa antaa leimata koko koulunkäyntiä.

Yhteistyössä