Miten nopeasti KOHDUNKAULA LYHENEE??? Milloin synnytys?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja karampa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla oli neuvola lääkäri perjantaina, jolloin lääkäri totesi, että pehmennyt on ja lyhentynyt. Ja sunnuntain vastaisena yönä tuli lähtö synnärille :) Tämä siis tapahtui aika tarkalleen vuosi sitten. Eli nopeestikin voi asiat edetä.. Tsemiä!!!

Mulla meni lapsivedet rv34 ja kun synnärillä tehtiin sisätutkimus niin kohdunkaula oli jo kokonaan hävinnyt. Oli kyllä myös kohdunsuu 2cm auki. Semmosta "tuhoa" oli harkkarit tehnyt :D Kaks päivää odotettiin salissa ja kun synnytys ei käynnistynyt niin käynnistettiin oksitosiinilla rv34+2

Mulla meni lapsivedet rv34 ja kun synnärillä tehtiin sisätutkimus niin kohdunkaula oli jo kokonaan hävinnyt. Oli kyllä myös kohdunsuu 2cm auki. Semmosta "tuhoa" oli harkkarit tehnyt :D Kaks päivää odotettiin salissa ja kun synnytys ei käynnistynyt niin käynnistettiin oksitosiinilla rv34+2

Meniks kaikki ihan hyvin vauvan kanssa? Oliko kauan sairaalassa? Mulla tuon verran viikkoja ja melko kipeitä harkkoja tahtoo olla ;)

[QUOTE="vieras";23062903]Meniks kaikki ihan hyvin vauvan kanssa? Oliko kauan sairaalassa? Mulla tuon verran viikkoja ja melko kipeitä harkkoja tahtoo olla ;)[/QUOTE]

Kokoa vauvalla oli syntyessä 1895g ja 42.5cm, hoitajat sanoivat "isoksi keskoseksi", eli nuilla viikoilla vauva on jo aika "hyvän" kokoinen :) Heti syntymän jälkeen vauva joutui tietysti tehohoitoon. Sai aluksi vähän apua hengitykseen, mutta jo parin tunnin päästä hengitti täysin itse. Tyttö oli viikon teholla jonka jälkeen vielä 2 viikkoa tarkkailuosastolla, sen jälkeen pääsi hyvinvoivana kotiin :) Vauva oli koko ajan hyvinvoiva, komplikaatioita ei ollut. Syöminen oli ainoa ongelma, kun tyttö meinasi olla liian heikko rinnalle.

Kaikkea hyvää sinulle, toivottavasti vauva vielä hetken malttaisi matkata massussasi! :)

Kokoa vauvalla oli syntyessä 1895g ja 42.5cm, hoitajat sanoivat "isoksi keskoseksi", eli nuilla viikoilla vauva on jo aika "hyvän" kokoinen :) Heti syntymän jälkeen vauva joutui tietysti tehohoitoon. Sai aluksi vähän apua hengitykseen, mutta jo parin tunnin päästä hengitti täysin itse. Tyttö oli viikon teholla jonka jälkeen vielä 2 viikkoa tarkkailuosastolla, sen jälkeen pääsi hyvinvoivana kotiin :) Vauva oli koko ajan hyvinvoiva, komplikaatioita ei ollut. Syöminen oli ainoa ongelma, kun tyttö meinasi olla liian heikko rinnalle.

Kaikkea hyvää sinulle, toivottavasti vauva vielä hetken malttaisi matkata massussasi! :)

Meidän vauvan painoarvio oli jo onneksi lähempänä 3 kiloa tuossa :) Sai myös kortisonit. Mutta katsellaan kuinka käy, muutama mahaviikkokin ois tosiaan plussaa!! Edellinen syntyi 36+4..

[QUOTE="vieras";23063073]Meidän vauvan painoarvio oli jo onneksi lähempänä 3 kiloa tuossa :) Sai myös kortisonit. Mutta katsellaan kuinka käy, muutama mahaviikkokin ois tosiaan plussaa!! Edellinen syntyi 36+4..[/QUOTE]

Hyvän kokoinen, varmasti menisi kaikki hyvin, vaikka nyt syntyisikin! :) Täälläkin masua kasvatellaan jälleen (rv14+3) ja jänskätään miten tämän kanssa tulee menemään. Tunne on, että syntyy etuajassa, mutta toivottavasti ei ihan niin aikaisin kuin isosiskonsa :)

Mulla kohdunkaula lyheni ja pehmeni jo rv 24 sen verran, että sain harrastaa vain rauhallista kävelyä; imurointi yms. oli kiellettyä. Lopulta tyttö syntyi rv 40+4, ja synnytys oli melkoisen pikainen - kesti kaikenkaikkiaan vain seitsemän tuntia!

Hyvän kokoinen, varmasti menisi kaikki hyvin, vaikka nyt syntyisikin! :) Täälläkin masua kasvatellaan jälleen (rv14+3) ja jänskätään miten tämän kanssa tulee menemään. Tunne on, että syntyy etuajassa, mutta toivottavasti ei ihan niin aikaisin kuin isosiskonsa :)

Löytyikö sulla joku syy ennenaikaiseen synnytykseen viimeksi? Varmaan nyt ainakin tutkivat supistuksia tarkkaan... Pidetään peukkuja, että sielläkin menis kaikki hyvin ja raskaus vähän isommille viikoille kuin viimeksi :)

[QUOTE="vieras";23063787]Löytyikö sulla joku syy ennenaikaiseen synnytykseen viimeksi? Varmaan nyt ainakin tutkivat supistuksia tarkkaan... Pidetään peukkuja, että sielläkin menis kaikki hyvin ja raskaus vähän isommille viikoille kuin viimeksi :)[/QUOTE]

Mitään selkeää syytä ei löydetty ja vasta jälkikäteen aloin ihmettelemään kuinka vähän asiaa loppujen lopuksi yritettiin selvittää. Nyt kuitenkin jos alkaa tulla taas paljon harkkareita niin haluan, että esim. B-streptokokki tarkistetaan jne. Ehkä osaksi omasta tyhmyydestäkin tuo ennen aikainen synnytys johtui, kun en niin tosissaan niitä supistuksia ottanut. Tällä kerralla ollaan viisaampia :)

Pari päivää ja olin neljässä sentissä... siihe olisin varmaa jääny kärvisteleen epäsäännöllisistä **lvetin kivuliaista supistuksista ilman oksitosiinia.... Ei auennu sitte millää.. Oksitosiinin jälkeen 4-> senttiin vartiassa ja muksu pihalla :D

[QUOTE="maamu";23062781]Mulla oli neuvola lääkäri perjantaina, jolloin lääkäri totesi, että pehmennyt on ja lyhentynyt. Ja sunnuntain vastaisena yönä tuli lähtö synnärille :) Tämä siis tapahtui aika tarkalleen vuosi sitten. Eli nopeestikin voi asiat edetä.. Tsemiä!!![/QUOTE]

Oliko sulla paljon viikkoja tuolloin? Monesko lapsi?

Yhteistyössä