Miten kauan teillä meni näistä oireista, että synnytitte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Supistaa jo neljättä päivää. Välillä todella kipeästikin. Välillä säännöllisiä suppareita monta tuntia putkeen. Limatulppaa tai sellaista keltaista paksua mömmöä tullut jo kolme päivää sitten. Outoja vatsa ja menkkakipuja, myös viiltelyitä kohdunsuulla.

Rv 37 menossa ja viikko sitten lääkäri sanoi, että kohdunkaula kadonnut.

Kauanko sinulla meni näillä oireilla kun synnytit? Saako seksiä vielä harrastaa, jos limatulppa mennyt?

Lähinnä kiinnostaa,että lähestyykö se synnytys näillä merkeillä ollenkaan vai onko ihan yhtä suuri riski kärvistellä yliajalle...

voi vitsi :D Ekan kanssa noi oireet tuli ja seuraavana iltapäivänä lapsi oli maailmassa.

Toisen kanssa kärsin samoista oireista ainakin kuukauden, jos en pidempääkin.. Ja olin ihan puhki ja mitta täys koko oloa, kunnes rv. 40 alkoi synnytys ja rv.40+1 tuli typy maailmaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mitenkäs toi seksi ja limatulppa? mieli tekisi, mutta pelottaa jos tulee jokin infektiovaara...

Ei mulla ainakaan annettu mitään varoituksia seksin suhteen vaikka limatulppaa irtoski ajoissa...Voithan viel kysästä ihan tk:sta.

Mulla meni limatulppa kovakouraisen sisätutkimuksen takia jo 4 ennen synnytystä. Uimassa en enää uskaltanut sen takia käydä, mutta kyllä seksiä harrastettiin. Ja paikat oli auki, kyseessä kolmas lapsi.

kysyin neuvolasta, mutta täti vaan sanoi, että seksi on luonnollinen ja hyvä tapa vauhdittaa synnytystä. Olisi varmaan sanonut jos jotain vaaraa olisi ollut.

Toinen lapsi tosiaan kyseessä ja siksi hiukan "pelottaa" että näillä oireilla kärvistellään pitkään. Eka syntyivesien menolla eikä tällaisia oireita kerennyt koskaan tulemaan.

Mulla ei tuollaisia oireita ollut ollenkaan. Esikoisen synnytys alkoi kipeällä supistuksella ja se oli ensimmäinen laatuaan koko raskauden aikana. Siitä se lähti etenemään ja paikat vasta aukeamaan. Synnytys vain alkoi ihan yllätykseksi reilusti ennen laskettua aikaa yöllä ilman mitään tunnetta tulevasta.

Toinen synnytys oli samankaltainen, mutta synnytyksen osasi aavistaa painontunteesta joka oli alaalla kokoajan. Ennen laskettuaaikaa tämäkin. Supistukset alkoi ja homma oli käynnissä heti.

u
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Supistaa jo neljättä päivää. Välillä todella kipeästikin. Välillä säännöllisiä suppareita monta tuntia putkeen. Limatulppaa tai sellaista keltaista paksua mömmöä tullut jo kolme päivää sitten. Outoja vatsa ja menkkakipuja, myös viiltelyitä kohdunsuulla.

Rv 37 menossa ja viikko sitten lääkäri sanoi, että kohdunkaula kadonnut.

Kauanko sinulla meni näillä oireilla kun synnytit? Saako seksiä vielä harrastaa, jos limatulppa mennyt?

Lähinnä kiinnostaa,että lähestyykö se synnytys näillä merkeillä ollenkaan vai onko ihan yhtä suuri riski kärvistellä yliajalle...

Mulla oli supistellut hiljaksiin, kuitenkin n 10 min välin vuorokauden. Sit alko illalla (muuten tänään tasan 3v) tulla verensekasta limaa. Yöllä kävin tarkastuttamassa kohdusuun tilanteen, kätilö teki järkyn kovan sisätutkimuksen, kohdusuu oli vaan pari senttii auki, käski mennä kotiin odottamaan. Meni 10 min niin meni lapsivedet ja alko samalla tosi kivuliaat supistukset. Poika synty sit 6 tunnin päästä.
huomenna täyttää 3vuotta....aika menee äkkiä

viikkoja tosiaan vast 37+, mutta kun eka syntyi 37+4 niin sitä totta kai ajattelee,että niin tämä tokakin. vaikka eihän se niin mene.

Aika erilaisia tarinoita synnytyksistä. lisää mielellään kuullaan.

Mulla limatulppa irtosi jo pari viikkoa sitten (rv28), eli mulla ei TOIVOTTAVASTI enteile synnytystä ihan lähiaikoina. Esikoisesta limatulppa lähti irtoamaan pari pvää ennen synnytystä.
Synnärillä (ainakaan tyksissä) eivät muuten noteeraa tuota limatulppaa juuri mitenkään. Joillain sitä tiputtaa koko raskauden ajan, joillain alkaa irtoamaan juuri ennen synnytystä. Mulla kyllä liittyy limatulppa vahvasti supistuksiin ja niin tälläkin kertaa - kohdunsuu on jo lähtenyt avautumaan... :(

Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:
Mulla limatulppa irtosi jo pari viikkoa sitten (rv28), eli mulla ei TOIVOTTAVASTI enteile synnytystä ihan lähiaikoina. Esikoisesta limatulppa lähti irtoamaan pari pvää ennen synnytystä.
Synnärillä (ainakaan tyksissä) eivät muuten noteeraa tuota limatulppaa juuri mitenkään. Joillain sitä tiputtaa koko raskauden ajan, joillain alkaa irtoamaan juuri ennen synnytystä. Mulla kyllä liittyy limatulppa vahvasti supistuksiin ja niin tälläkin kertaa - kohdunsuu on jo lähtenyt avautumaan... :(

Voi toivotaan, että sulla ei vielä synnytys lähde käyntiin. Paljon tsemppiä sinne.

Onko muuten normaalia loppuraskaudesta tuollainen pistävä vatsakipu kohdun päällä? Mulla istukka edessä ja aian välillä nappaa kipeästikin supistusten aikaan. Hiukan huolettaa, että jos ei ole ihan hyuvä merkki. Vauva kyllä ainakin äskenb potki ihan kivasti.

Yhteistyössä