Miten nopeasti avautuminen voi tapahtua..?

Tässä on nyt jonkun tunnin ajan supistellut aika pirun kivuliaasti, niin miten nopeasti avautuminen voi tapahtua että uskaltaakohhan tässä kotona vielä oleilla että kerkiää sitten saamaan saikulla vielä kivunlievitystä?

Eilen illallakin oli jonkun tunnin ajan todella kivuliaat supistukset mutta sitten loppuivat kun seinään niin en kehtaisi ihan vielä saikulle lähteä..
 
jos alkaa tulee 5-6 min välein supistuksia säännöllisesti niin lähde heti.. ja voihan sen tilanteen mennä jo NYT tarkistaa.. Onnea tulevaan koitokseen :flower: varsinki jos sairaalaan matkaa, niin kannattaa lähtee ajoissa..
 
jaa-a
no, rääkkylästä kun ajelee heti supistusten alettua joensuuhun. niin vaksi sano tuulikaapissa et, ei synny tähän.. eikä syntyny, kerkisin pöydälle just, ja kätilö koppas pojan.
 
Minä olisin vielä kotona pärjäillyt supistusten puolesta ihan kevyesti (väli 6 min. mutta ei kovin kivuliaita vielä ), mutta kun lapsivesi meni, päätettiin lähteä. Matkalla väli tiheni kivasti. Sitten ehdittiinkin olla synnytyssalissa reilu puolitoista tuntia.
 
entäs jos saikulla sanoovat että ei ole vaikka kun 1cm auki mutta silti jos minulla tulee kipeitä supistuksia melkein säännöllisesti niin lähettäävätkö kotiin vai pitääkö jäädä jo saikulle..?
 
Laske suppareiden välejä. Jos ne alkaa tihentyä ja voimistua niin lähde tarkistuttaa tilanne. Kyllä mä veikkaan että sä kohta synnytät, onhan sulla ollu noita suppareita jo pari päivää.. toivottavasti et vaan ylihuomenna synnytä, menee synttärit vähän vaikeeksi :xmas:
 
on se joo yksilöllistä, mut mä oon sitä mieltä että tässä asiassa ei voi olla liian varovainen.. mulla neljä lasta ja jokainen synnytys ollut erilainen.. mut suosittelen ap:ta menemään vaan ajoissa jos tahtoo kivunlievitystäkin.. esim epiduraalia ei laiteta enää jos on auki 6 cm...
 
memmu
Alkuperäinen kirjoittaja katie1990:
entäs jos saikulla sanoovat että ei ole vaikka kun 1cm auki mutta silti jos minulla tulee kipeitä supistuksia melkein säännöllisesti niin lähettäävätkö kotiin vai pitääkö jäädä jo saikulle..?
Ei ne varmaan enää kotiin päästä. Kyllähän se sitten on synnytys käynnissä jos supparit säännöllisiä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja katie1990:
entäs jos saikulla sanoovat että ei ole vaikka kun 1cm auki mutta silti jos minulla tulee kipeitä supistuksia melkein säännöllisesti niin lähettäävätkö kotiin vai pitääkö jäädä jo saikulle..?
Jos supistukset on säännöllisiä ja napakoita, ne varmaan ottaa sisään ja voi vauhdittaa avautumista jos tarttee.
 
maria
Tsemppiä tulevaan :heart:
Joe ei ole aivan varma onko jo synnytyssupistukset kyseessä ja uskaltaa kotona olla ja odotella.. Kannattaa mennä lämpimään suihkuun. Itsellä käynyt niin että supistellessa kipeästi olen mennyt mahdollisimman lämpimään suihkuun niin on auttanut kipuihin ja supistukset helpottaneet.
Tarkkaile nyt niitä supistusten välejä, jos tiuhaan tulee niin ei siitä haittaa ole vaikka sairaalassa pistäytyykin.
Esikon aikana itse kävin kuukausi ennen synnytystä jo yrittämässä sairaalaan :whistle:
Syynä se että vuosin vettä, jota luulin lapsivedeksi. Kätilön mukaan se oli vaan uimassa tai kylpyammeessa sisään mennyttä vettä. Tosin kumpaakaan en ollut silloin kesänä harrastanut, kun esikko syntyi :D
 
juu no aika kivan tiheästi nää nyt tuntus tulevan, mut silti sellanen olo et kun saikulle kerkiin soittaa edes ja kysästä kannattaisiko tulla niin nää loppuu kumminki ku seinään ja saikulle asti kun pääsen niin ei tietysti tule yhtään supparia...
 
joanna
suna mä lähtisin. johan sä oot kärvistelly. jos tuntuu et tarviit kivun lievitystä ni mene. parempi olla jo sairaalassa kun ne oikein tuskaset supparit alkaa ni saa heti epiduraalin jos sen haluaa.
 
heh
Alkuperäinen kirjoittaja katie1990:
juu no aika kivan tiheästi nää nyt tuntus tulevan, mut silti sellanen olo et kun saikulle kerkiin soittaa edes ja kysästä kannattaisiko tulla niin nää loppuu kumminki ku seinään ja saikulle asti kun pääsen niin ei tietysti tule yhtään supparia...
kävelet saikulla portaat. mä jumppasin kykkyyn ylös, niin tukalaa kuin se onkin, ja synnytys lähti käyntiin, aina ku tuntu et ei tuu niin napakoita, pari kyykkyä, ja taas mentiin!
 
Alkuperäinen kirjoittaja CotHai:
Laske suppareiden välejä. Jos ne alkaa tihentyä ja voimistua niin lähde tarkistuttaa tilanne. Kyllä mä veikkaan että sä kohta synnytät, onhan sulla ollu noita suppareita jo pari päivää.. toivottavasti et vaan ylihuomenna synnytä, menee synttärit vähän vaikeeksi :xmas:

johan tällä alkaisi aika olla tullakkin ulos :) Eipä olisi raskauden alussa tullut mileenkään mitä kaikkea sitä vielä joutuu kokemaan, kun kerkisin murehtia jo pelkästä raskauspahoinvoinnista ja pienistä selkäkivuista
:LOL: Nää supparit on jo vähä eriluokkaaaa, auts :eek: |O
 
joanna
Alkuperäinen kirjoittaja katie1990:
juu no aika kivan tiheästi nää nyt tuntus tulevan, mut silti sellanen olo et kun saikulle kerkiin soittaa edes ja kysästä kannattaisiko tulla niin nää loppuu kumminki ku seinään ja saikulle asti kun pääsen niin ei tietysti tule yhtään supparia...
mee lämpöseen suihkuun. jos supparit loppuu ni sit loppuu,jos ei ni sairaalaan vaan. ei sinne soittaa tarvi,aina sama vastaus..tuu jos siltä tuntuu mutta jos pystyt oleen kotona ole kotona.
 

Yhteistyössä