Miten nopeasti avautuminen voi tapahtua..?

vieras
Minä olin kotona niin kauan että en todella enään pystyny oleen kun oli jo niin tuskaisia ja laitoksella olin 5cm auki ja tyytö tuli puolen tunnin sisään enkä kerenny saamaan mitään kivunlievitystä joten jos haluat lievitystä niin kannattee mennä ennemmin vaikka vään turhankin ajoissa entä kuin liian myöhään.
 
Mari
Alkuperäinen kirjoittaja katie1990:
Tässä on nyt jonkun tunnin ajan supistellut aika pirun kivuliaasti, niin miten nopeasti avautuminen voi tapahtua että uskaltaakohhan tässä kotona vielä oleilla että kerkiää sitten saamaan saikulla vielä kivunlievitystä?

Eilen illallakin oli jonkun tunnin ajan todella kivuliaat supistukset mutta sitten loppuivat kun seinään niin en kehtaisi ihan vielä saikulle lähteä..
Mulla avautu vikat 5cm 10 minuutissa.
 
soitin ja sano et oota kun tuleevat 5min välein ja jonkun 2h voin huoletta olla kotona ku on nii lyhyt matka saikulle..nyt ovat jo tihentyneet siihen 5min mut pitää ootella nyt viel se tunti ainaskin.. sit jo pakko soitella uusiks jos sit lähtis menee.. ku sano et ne voi loppuakkin ihan yllättäen nii siks kannattaa viel ootella. mut jos tätä menoo jatkuu sen unnin nii pakko lähtee ku en muuten voi liikkuu mihkää..
 
neuvo
Mulle sanottiin ohjeeksi, että jos pystyy soittamaan ja kysymään niin kannattaa vielä odottaa. Mutta jos paikan päälle menee, eivät lähetä enää kotiin. Eli järjestäen sanovat puhelimessa: odota vielä. Jos sinne asti vaivautuu, ottavat sisään ;)
 
Sinuna lähtisin jo nyt vaikka sairaalaan ois miten lyhyt matka, mulla alko supparit suoraan alale 5min välein ja voi lehmän perä mikä tuska oli istuu autossa ku supisteli mahtavasti.. meillä toki kotipihasta saikun ovelle on matkaa vaan 35km.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuttu synnytti vasta lapsensa kylppäriin ilman mitään ennakkovaroitusta. Eli että nopeastikin voi tapahtua. Ehti siepata mukaan puhelimen, lukita kylppärin, soittaa apua ja vauva syntyi jo sisarusten huutaessa ovella, että äiti tuu jo.
puhut sä musta???
ai mutte meijän Jensku ei vielä osannu puhuu,että ei taida olla mä... :whistle:
 
Pia
Yksilöllistä, kuten vastauksista huomaat. Minä olen hidas. Ensimmäisestä lähes 30 tuntia, toisesta 15 tuntia. Minulla alkoi olla tiukat paikat nelisen kuukautta sitten. Onnea matkaan!
 

Yhteistyössä