Miten nimikoitte lasten vaatteet? Entäs jos jo on edellisen omistajan nimi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja g
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

g

Vieras
Kirjoitatteko tekstiilitussilla vai millä nimen sinne niskalappuun? Entäs jos siellä jo on joku nimi? Mihin muuhun kohtaan voisi nimen kirjoittaa? Tai onko jotain muita konsteja?

Mulla on sellainen ohutkärkinen tekstiilitussi. Jos on jo valmiiksi nimi, viivaan sen yli - riippuu missä nimi on.. Kirjoitan pesulappuun tai muuhun sopivaan paikkaan. Joskus vaan nimikirjaimet.

Mä kirjoitan joko tekstiilitussilla tai sitten mustekynällä nimet vaatteisiin, joko siihen niskalappuun tai sitten johonkin sivusaumassa olevaan lappuun. Joissain vaatteissa on valmiina kohdat joihin voi laittaa nimen. Jos vaatteessa on edellisen käyttäjän nimi niin vetäisen viivan sen nimen yli ja kirjoitan viereen oman lapsen nimen.

Leukoplastiin laitan, sillä pystyy hyvin nimikoimaan myös villasukat ym missä ei ole lappuja. Tai jos on sellainen erillinen nimilappu niin siihen koska sen voi leikata huoletta myöhemmin pois. Ainoa huono puoli tuossa teipissä on että sen saa kyllä helposti irti jos ihan oikeasti haluaa jotain varastaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Oisku:
Leukoplastiin laitan, sillä pystyy hyvin nimikoimaan myös villasukat ym missä ei ole lappuja. Tai jos on sellainen erillinen nimilappu niin siihen koska sen voi leikata huoletta myöhemmin pois. Ainoa huono puoli tuossa teipissä on että sen saa kyllä helposti irti jos ihan oikeasti haluaa jotain varastaa.

Mikä on leukoplastiina? En oo ikinä kuullutkaan... Siis joku nimikointiteippi? Mistä niitä saa? Ihan tavallisista marketeista?

Leukoplast on sitä ruskeeta teippiä mitä saa apteekista, laastarin näköistä. Maksaa jotain euron pintaan 5 metriä. Siihen kangastussilla nimi ja pysyy pesut sun muut. Vähäsen rispaantuu reunoista useammassa pesussa mutta se on helppo uusia.

Tilasin silitettäviä nimilappuja, joita ei tosiaan saa irti ohimennen nykäisemällä. Otin niihin perheen sukunimen, koska lapsia on kaksi ja pienempi perii isomman vaatteet. Laitoin niitä sukkiin tms. kulutusvaatteisiin, joita ei kuitenkaan voi kierrättää muille kuin perheenjäsenille. Hyvin on toiminut tähän asti ja kuudessakympissä olen pessyt reippaasti. Tässä kaupan osoite: http://www.merkitse.fi

itse ostin liikkeestä www.euroteam.fi silitettävät nimilaput .hinta 15 e 100 kpl ...Kirjoitutin siihen pelkän sukunimen, kun useampi lapsi meillä on, niin voi kaikille laittaa sellaset...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla on sellainen ohutkärkinen tekstiilitussi. Jos on jo valmiiksi nimi, viivaan sen yli - riippuu missä nimi on.. Kirjoitan pesulappuun tai muuhun sopivaan paikkaan. Joskus vaan nimikirjaimet.

näin minäkin. Joka vaatteessa aina nimi . :)

Nimikointinauhoilla tai niissä vaatteiden valmiissa niminauhoissa. Pesulappuihin en ole kirjoittanut muissa vaatteissa kuin kalsareissa. Ja mikäli vaatteet menee eteenpäin otan kaikki nimitiedot pois / yliviivaan.
Meilläkin on kaikissa vaatteissa nimi.

itse ostin liikkeestä www.euroteam.fi silitettävät nimilaput .hinta 15 e 100 kpl ...Kirjoitutin siihen pelkän sukunimen, kun useampi lapsi meillä on, niin voi kaikille laittaa sellaset...

Miten sulla on pysynyt noi? Uroteamin sivuilla sanottiin, että pitää vielä ommella päät kiinni...? Tuon Merkitse.fi sivuilla taas sanottiin, ettei tarvitse neuloa, vaan silittää pelkästään... onko näistä kellään kokemuksia, kuinka pysyvät?

Leukoplast on sitä ruskeeta teippiä mitä saa apteekista, laastarin näköistä. Maksaa jotain euron pintaan 5 metriä. Siihen kangastussilla nimi ja pysyy pesut sun muut. Vähäsen rispaantuu reunoista useammassa pesussa mutta se on helppo uusia.

Pysyy hirmu hyvin kumppareissa, luistimissa jne.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Likka oli ominpäin mennyt nimikoimaan yhdet kumpparinsa. Ei sitten ollut laittanut nimeään sinne varren sisäpuolelle vaan ulkopuolelle... :snotty:

mulla lukee kumppareissa varren ulkopuolella nimi mustalla vedenpitävällä tussilla.
mun mielestä helpottaa päiväkodissakin suuresti kenkien löytymistä kun on siinä ulkopuolella nimet.
meillä ainakin kengät on kovassa käytössä, joten suurin osa niistä menee ihan roskiin, kun ei niitä kenellekkään kehtaa edes ilmatteeksi antaa sitten kun ovat pienet.

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelijä:

Miten sulla on pysynyt noi? Uroteamin sivuilla sanottiin, että pitää vielä ommella päät kiinni...? Tuon Merkitse.fi sivuilla taas sanottiin, ettei tarvitse neuloa, vaan silittää pelkästään... onko näistä kellään kokemuksia, kuinka pysyvät?

Ei olla neulottu ja hyvin on pysynyt oli kyse sitten villasukista tai trikoohousuista joita pestään kerran viikossa 60 asteessa ja päälle kuivausrumpu.

Meillä:
- kirjoitetaan niskalappuun/pesulappuun tekstiilitussilla tai kuulakärkikynällä nimi TAI
- silitettäviä nimilappuja tilatti Euroteamilta TAI
- leukoplastiin nimi. Meillä tosin toi ruskea leukoplast-teippi ei pysy kuin yhden päivän vaatteessa kiinni, joten siitä luovuttu. :/ TAI
- Ompelen pätkän kapeaa kanttinauhaa vaatteeseen. Kanttinauhaan kirjoitettu lapsen nimi.

Ihan kuulakärkikynällä vaatteen erillisiin nimilappuihin tai pesulappuihin. Ja missä ei oo lappuja, niihin ensin tuota jo mainittua leukoplastia ja siihen kuuliksella.

Yhteistyössä