Alkuperäinen kirjoittaja niittyleinikki:
se on vaan hienovaraisempi ilmaisutapa kuin että, " sulla on näköjään tullu tota turvotusta ja läskiä lisää sitten viimenäkemän ja mahakin pömpöttää niin siitä huomasin että oot raskaana."
Ottakaa hyvät ihmiset se järki käteen! Ettehän voi oikeasti uskoa, että siellä silmissä vilkkuu sikiön kuvat!
Meillä on mummo nähnyt aina kaikista miniöistään, milloin ne on raskaana. sitten itsekkin kiinnostuneena tästä "kyvystä" olen tutkinut asiaa ja täytyy sanoa, että olen oppinut itsekkin sen näkemään. Ylähuuli, kasvojen nenän seutu ja silmät muuttuvat ihan alkumetreillä ja monesti jo silloin, kun ei edes itse vielä tiedä asiasta mitään. Samoin kasvojen iho näyttää eriltä.
Toisilla silmät näyttää kirkkaammilta, toisilta utuisilta. (johtunee siitä, että raskaushormonit saa silmien pinnan vetiseksi?)
Nenän seutu monesti hieman levenee ja saa kuulaan, pehmeän hohteen iholle ja ylähuuli turpoaa vähän ja sen ääriviivat korostuvat.
joillakin on heti alkuunsa vähän huonompi iho, toisen iho näyttää terveemmältä kuin koskaan. Näiden yhdistelmästä voi asioita päätellä aika hyvin. Olen nähnyt monesta kaverista, ennenkuin ovat plussanneet ja sitten ovatkin plussanneet. Myös oma yllätysraskaus (3. raskaus) näkyi naamasta, ennenkuin päätin edes ostaa testin.
ALoin epäillä olevani raskaana ja katsoin vessan peiliin. Sen jälkeen en olisi oikeastaan testiä tarvinnutkaan, sillä TIESIN miten asiat ovat. Me ei edes harkittu silloin lapsen tekemistä, joten toiveajattelusta ei todellakaan ollut kyse.