Miten niin silmistä näkee, että on raskaana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hämmästynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä kuulin kahdelta eri ihmiseltä että raskaus näkyy mun silmissä...
Nyt jo syntyneen vauvan isoisomummo kun kuuli että meille on tulossa perheenlisäystä, hän sanoi että tiedän ja papallekkin sen jo kerroin :o

mun sisko kanssa tiesi et oon raskaana vaikka en vielä itsekään tiennyt. Huomasi vaan olemuksesta ja tavasta käyttäytyä. Meillä oli sopimus että ei kerrota kelleen, ennen ekaa ultraa. No mun likkakaverihan se tuli käymään ja sanoi ekana, Sä oot raskaana. Valehtele siinä sitten. Silmistä sen näki!

Jotkut sanovat, että ylähuulesta sen näkee, kuulmea tulevat piirteet selvemmin esille.. tiedä sitten.
Entinen työkaveri kertoi, että tulee ns. enkelinsiivet silmien ympärille.

Ei muuten ole urbaanilegendaa - joku niistä alkuraskauden hormoneista aiheuttaa silmissä semmoista, että siihen silmän pintaan tulee semmoinen "vesikalvo" = silmät on enemmän tähtisilmät kuin normaalisti :)

Alkuperäinen kirjoittaja Pinnea:
Mulle kans pomo töissä sanoi kun odotin esikoista (jotain rv 12) että millon teille tulee vauva. Olin ihan että :o , kun en oltu vielä kellekään ees kerrottu. Sanoi että silmistä sen näkee.

Samoin mun pomo (mies puolinen) tuli sanomaan mulle että taitaa olla vauva tulossa ja onnitteli...

Alkuperäinen kirjoittaja niittyleinikki:
se on vaan hienovaraisempi ilmaisutapa kuin että, " sulla on näköjään tullu tota turvotusta ja läskiä lisää sitten viimenäkemän ja mahakin pömpöttää niin siitä huomasin että oot raskaana."
Ottakaa hyvät ihmiset se järki käteen! Ettehän voi oikeasti uskoa, että siellä silmissä vilkkuu sikiön kuvat!

Mulla ei ainakaan esikoisen kohdalla ollut minkäänlaista turvotusta tai yhtään mitään muutakaan. Masu alko kasvaa vasta puolenvälin jälkeen ja painokin oli synnyttämään mennessä tasan sama kun ennen raskautta. Mutta kyllä se anoppi vaan musta sen huomas :|

Työkaverien kanssa tuli puhetta raskauksista ja yksi sitten sanoi että hän näkee silmistä kuka on raskaana. Mutta eipäs nähnyt mun silmistä, rv10 menossa silloin. Sai tietää asiasta pari viikkoa myöhemmin kun kerroin :)

En muista odotinko tuota meiän esikkoa vaiko kakkosta kun törmäsin kaverrin ja sen isään kaupungilla, ni oli kuulemma se isä jälkeenpäin tuumannut että olen pieniinpäin. Ja onneks kaverikin sen jo silloin tiesi, niin ei joutunut ikävään tilanteeseen :)

Aikoinaan kun miun äiti tais esikkoaan odotella oli tuttavaperheen lapsi tuumannut äipän sylissä ollessaan että tuolla masussa on vauva. Oli tän lapsen äiti ollu vähän nolona että mitä sä nyt tommosia höpöttelet. Oli sitten äitikin joutunut myöntämään että oikeessahan tuo oli. :)

Mulle sanoi kans yksi tuttu kun kerrottiin raskaudesta että ei oo hänelle mikään uutinen, viimeksi kylässä käydessään kyllä näki sen silmistäni mutta ei kehdannut kysyä asiasta. Sit kun aloin miettimään asiaa niin hän kävi meillä kylässä 3 päivää ennen kuin ite edes tiedettiin koko raskaudesta!

Heti kun olin plussannut, meidän 3-vee oli istunut isänsä kainalossa mietteissään ja sanonut yhtäkkiä puoliksi kuiskaten: "Tiedätkö, iskä, että äitin mahassa on vauva?" Tytölle ei siis oltu kerrottu asiaa.
Voihan äskeinen olla ihan sattumaakin, mutta olen jo vauvana hänellä huomannut olevan taipumusta sellaisten asioiden näkemiseen, joita muut eivät näe. Esim. yhdessä vanhassa talossa hän huusi 3kk:n iässä ja myöhemmin 5kk:n ikäisenä tuntikaupalla kuin syötävä, että meidän oli pakko lähteä kotiin. Ikinä milloinkaan muulloin tällaista ei ollut.
Katsotaan, kehittyykö tämä kyky vai katoaako ajan myötä.
Oho,meni aikalailla aiheen vierestä...

Alkuperäinen kirjoittaja Mindre:
Heti kun olin plussannut, meidän 3-vee oli istunut isänsä kainalossa mietteissään ja sanonut yhtäkkiä puoliksi kuiskaten: "Tiedätkö, iskä, että äitin mahassa on vauva?" Tytölle ei siis oltu kerrottu asiaa.
Voihan äskeinen olla ihan sattumaakin, mutta olen jo vauvana hänellä huomannut olevan taipumusta sellaisten asioiden näkemiseen, joita muut eivät näe. Esim. yhdessä vanhassa talossa hän huusi 3kk:n iässä ja myöhemmin 5kk:n ikäisenä tuntikaupalla kuin syötävä, että meidän oli pakko lähteä kotiin. Ikinä milloinkaan muulloin tällaista ei ollut.
Katsotaan, kehittyykö tämä kyky vai katoaako ajan myötä.
Oho,meni aikalailla aiheen vierestä...

Valitettavasti nuo kyvyt nähdä asioita joita me ei nähdä katoaa yleensä ajan kans. (4-6v:na) Ainaki sen mukaan mitä mun ukko on näistä netistä lukenu.

mulle vanhempi työkaveri kysyi: että koska syntyy?? minä vieressä ihmeissäni että mikä?
sanoi että oot raskaana ja sen kuulee hengityksestä. en ollut viellä kertonut kellään... kyse oli esikoisesta ja viikkoja varmaan 6+

Yhteistyössä