Alkuperäinen kirjoittaja Lumo:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja korkeasti koulutettu alipalkattu:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja korkeasti koulutettu alipalkattu:Alkuperäinen kirjoittaja Anti hoitsu:Alkuperäinen kirjoittaja korkeasti koulutettu alipalkattu:Hei sinä työhösi kyllästynyt sairaanhoitaja,
minä tulen mielelläni tekemään työsi viikonloppuisin (erityisesti öisin), sillä tässä valtiossa annettava korkein mahdollinen koulutus ei tuo minulle tällä hetkellä sitä palkkaa, jota sinä saat työstäsi.
Noh, hoitsun mielestä sulla saa olla vaikka mikä koulutus, hekin kun ovat KORKEASTIkoulutettuja, mutta ei sulla vaan oo yhtä paljon vastuuta.
Juu, otan mielelläni sen valtavan vastuun ja palkan - heidän työhän itsessään ei sisällä mitään hoitoPÄÄTÖKSIEN tekemistä, joten lopullinen vastuu on aina lääkärillä. Osaan varmasti heidän hommansa.
Sä et kyllä tiedä esim. minun työstä mitään. Hoitajat joutuvat tekemään hoitopäätöksiä; mm. aloittamaan elvyttämisen. Lääkäriä meillä esim. ei ole ilta-ja yöaikaan muuten, kun soittamalla pelastuslaitokselta lääkäriyksikön. Että semmosta.
Myös MINÄ joudun aloittamaan elvyttämisen, jos henkilö näköpiirissäni sitä tarvitsee. Jotain uutta?
On uutta, koska et laita lääkkeen lääkettä sen sairastuneen ihmisen suoneen.
Millilitra, milligramma, mikrogramma... YSKIKIN pilkkuvirhe ja potilas saattaa olla kuollut.
eikä lääkärit tai tavikset katetroi, ei pistä, ei hoida haavoja, ei kipsaa, jnejne. Kyllä olis aika paha kylmiltään lähteä tekeen sairaanhoitajan duunia.