Miten nämä kriteerit saa näyttyä näyttöviikolla, kun on 9 viikko päiväkodissa harjoittelemassa?

• Viestiketjun aloittaja "opiskelija"
  • Ensimmäinen viesti
"opiskelija"
kriteeri

tukee oma-aloitteisesti ja tavoitteellisesti työryhmän jäsenenä koulu- ja nuoruusikäisen kasvua ja fyysistä, psyykkistä ja sosiaalista kehitystä. Ottaa huomioon ikään liittyvät erityispiirteet sekä perhetilanteen (mm. perhe- ja lähisuhdeväkivallan uhkan tai haitallisen päihteiden käytön).

ohjaa ja tukee koulu- ja nuoruusikäistä itseilmaisussa ja luovassa toiminnassa kokonaisvaltaisesti yksilön ja ryhmän tarpeet ja tavoitteet huomioon ottaen.
ohjaa koulu- ja nuoruusikäisten ryhmiä siten, että ottaa huomioon ryhmän toimintaan vaikuttavat tekijät. Tukee aktiivisesti ryhmän jäsenten välistä vuorovaikutusta.

tunnistaa lapsen, nuoren ja perheen terveyden ja hy-vinvoinnin uhkatekijöitä, tukee heitä sekä ohjaa avun hakemisessa ja tarvittaessa yhteistyötahojen piiriin.

Tätä kuuluu kysyä ohjaavalta opettajalta. Kaikissa paikoissa ei voi kaikkea edes näyttää. Itse olin kutu jaksolla sellaisessa paikassa missä kenelläkään ei ollut apuvälineitä käytössään, silmälaseja kummempia ainakaan ja niiden käyttössä olisi pitänyt ohjata.

"yyhoo"
No itse ainakin kerroin ihan vain kirjallisesti sen, mitä en voinut käytännössä näyttää. Mulla tosin oli eri jakso, mutta lähes puolet kriteereistä oli sellasia, mitä ei voinut siellä harjoittelupaikassa näyttää. Ainakin meidän näyttöopelle se kävi. Mutta joo, eiköhän nämä asiat kannata keskustella ihan sen sun oman ohjaavan open ja näytön vastaanottavan open kanssa? Oppilaitostenkin kesken on paljon eroavaisuuksia, miten prikulleen nuo kaikki kriteerit pitää täyttää.

Yhteistyössä