Miten muistisairaus alkaa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja naapurin ystävä.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

naapurin ystävä.

Vieras
Meidän perheellä on läheiset välit naapurissa asuvaan vanhaan yli 70-vuotiaaseen pariskuntaan. Lapset nauttivat heidän kanssa olosta kuten myös he lapsista. Meidän lasten isovanhemmat asuvat kolmen tunnin ajomatkan päässä ja naapurien lastenlapset asuvat neljän tunnin ajomatkan päässä.. joten naapurista on tullut "varamummola", jossa kahvitellaan kerran viikossa ja ihmetellään yhdessä elämän kulkua. Me myös autetaan heitä sellaisissa fyysisissä jutuissa, mitä he eivät enää itse voi tehdä.. Esim. katon maalaus/ lumien pudotukset /lattioiden hionta ja lakkaus.

Naapurit viettävät vilkasta ja kulttuuria täynnä olevaa elämää ja olen pitänyt heitä terävä älyisinä. Tänään keskustelu aamulla rouvan kanssa sivusi lentokone turmaa ja mainitsin, että on kyse samasta lentokone yhtiöstä kuin siinä aikaisemmassa mysteeriksi jääneessä lentokoneen katoamisessa. Rouva tokaisi siihen, että se lentokone on laskeutunut sinne saarelle keskelle merta missä se mies ohjaa kaikkea tietokoneellaan.. Ja että varmaan tämäkin onnettomuus on suunniteltu ja yhteydessä ensimmäiseen onnettomuuteen. Tämän hän sanoi ihan tosissaan ja ilmeisesti viittasi siihen tv-sarjaan joka tuli telkkarista (itse en sitä seurannut).

Kommentti nosti minulla niskakarvat pystyyn ja koko päivän olen pyöritellyt mielessäni, että miten tällainen kommentti voi tulla niin maalaisjärjellä varustellun naisen suusta.

Hänen poikansa tulee ensi viikolla perheineen lomailemaan mummolaan ja mietin, että pitäisikö minun kertoa tämä kuulemani kommentti pojalle? En halua huolestuttaa poikaa ja toisaalta kun kyse on vain yhdestä tällaisesta oudosta kommentista koko meidän viiden vuoden ajalta mitä ollaan tunnettu. Onko parempi vaan seurailla, että alkaako näitä outouksia esiintyä puheessa enemmän ja ottaa asia vasta sitten puheeksi pojan kanssa?

Siihen koneen katoamiseen liittyen: lentäjä oli harjoitellut ilmeisesti simulaattorilla laskeutumista pienelle saarelle (tai näin lehdissä on lukenut).. Naapurinne on ilmeisesti lukenut tämän ja haluaa uskoa, että kone on laskeutunut johonkin (kuten jotkut muutkin varmaan uskovat)..

Yhteistyössä