Miten muilla perhe-elämä, kun mies menee töihin klo 5-6?

• Viestiketjun aloittaja "väsynyt"
  • Ensimmäinen viesti
"väsynyt"
Kun meillä mies aina töiden jälkeen erittäin väsynyt. Tulee töistä kotiin ( tekee usein tunnin, kaks vielä ylitöitä ) istuu koneella hetken, syö ja lähtee maate. Herää sitten illan eellä, lähellä sitä aikaa kun lapset käyvät nukkumaan. Valvoo taas myöhään ja herää väsyneenä, ja sama kaava jatkuu viikonloppuna vaikka saa nukkua tunnin, kaks pidempään kun minä koskaan.

Yhteistä aikaa olis, kun jättäis päiväunet väliin. Voitais touhuilla kaikki yhdessä, mutta hän haluaa mieluummin nukkua ja herää kiukkusena kun oon hoitanut ensin koko pesueen koko päivän ajan. Sitten kiukkuaa väsyneille lapsille kun iltapala ei sujukaan muitta mutkitta ja odottaa vielä multa valvomista lasten käytyä nukkumaan.

Olen ehdottanut että lepäis hetken töitten jälkeen ja menis aikaseen ( vaikka klo 19 ) nukkumaan. Ei onnistu kuulemma kun lapset mekastaa illan...

erilaista
Meillä mies lähtee kuudelta kotoa, ei koskaan ole ottanut päikkäreitä eikä ole väsynyt.

Mennään koko poppoo nukkumaan 22 aikaan ja saa siis ainakin 7 tuntia unta yössä, se on aikuiselle riittävä.

"höh"
[QUOTE="aloittaja";23313038]No meillä herää yleensä 4-5 lähtee puol viis, puol kuus mutta on AINA väsynyt=([/QUOTE]

Kannattaisko miehesi käydä verikokeissa? Ei kuulosta ihan normaalilta..

"vieras"
Mies on lähtenyt vuosia töihin viiden jälkeen. Menee iltaisin nukkumaan viikolla samaan aikaan kuin pienet lapsetkin eli klo 21 viimeistään. Illalla kuskataan harrastuksiin vuorotellen, käydään harrastamassa tai perheen kanssa ulkoillaan jne. En voi kuvitella tuon tyyppistä elämää kuin kuvailet. käyn itsekin töissä ja olisi minusta kohtuutonta, että mies nukkuisi sen ajan kun olisi mahdollista tehdä kotitöitä, harrastaa ja puuhata lasten kanssa.

"aloittaja"
No tätä olen jo sietänyt pitkään... Ollaan keskusteltu asiasta usein, ja aina muutaman viikon jaksaa tsempata. En haluaisi luopua miehestäni, mutta ei tällaistakaan jaksa loputtomiin. Joskus hän vie lapsia harrastuksiin kun on ensin nukkunut tunnin puoltoista ja silloinkin vasten tahtoaan... Useimmiten olen koko päivän yksin lasten kanssa ja touhuan heidän kanssaa yksin. Ei kivaa kun haluaisin että mieheni tekisi meidän kanssa asioita. Ei tarvis tehdä yksin lasten kanssa vaan riittäisi, kun tulis meidän kanssa pihalle ja olis meidän kanssa. Vaikka itse joudun valvomaan toisinan vauvan kanssa yön tunteja, niin silti minunkin on jaksettava koko päivä touhuta ja tehdä isompien kanssa ja kotikin on hoidettava.

Mies lähtee 5.30, ei nuku töiden jälkeen päiväunia vaan illalla sitten lapsen mentyä nukkumaan torkkuu sohvalla kun katsellaan telkkaria. Vaihtelee miten väsyneeksi itsensä tuntee, mutta menee sitten esim. aiemmin nukkumaan illalla kuin että päivällä nukkuisi.
Ymmärrän sua jos itseäs ottaa päähän/uuvuttaa, jos miehes osallistuu noin vähän perhe-elämään.
Pitäiskö hänen koittaa korvatulppia nukkuessaan jos lasten mekkala häiritsee?
Minusta kuulostaa kyllä aika lailla itse aiheutetulta väsymykseltä jos valvoo tarkotuksella myöhään vaikka on aikainen nousu jne.

jooei
En voi itsekään kuvitella tollasta, mies lähtee 5-6 töihin, tekee raskasta ruumiillista työtä 8 h ja tulee kotiin kuitenkin hyvällä tuulella. Käyn nyt myös autokoulua ja 2 h pätkiä on pari kertaa viikolla illalla, mies on sen aikaa lasten kanssa ja käskisin kyllä aikuistumaan jos valittaisi asiasta..

"aloittaja"
Korvatulppia olen ehdottanut kyllä! Ei kuulemma ole hyvä idea. Luulen toisaalta, ettei halua/ jaksa olla meidän kanssa ja väsymys on hyvä pakokeino. Ei kuitenkaan halua eroa ( tietty kun vaimo hoitaa kodin ja ruuan ja pyykit). Kohta mulla on keinot loppu, kuinka saisin hänet tajuamaan että haluan normaalia perhe-elämää.

Kohta täytyy ehdottaa, että parisuhteeseen perehtynyt perheneuvoja tulis käymään ja kertois miehelle, etten ole ihan väärässä tässä asiassa.

"riina"
kyllä nyt miehes pitäs ottaa itseään niskasta kiinni ja joko etsiä uutta työtä tai muutta rytmiään. Helppoahan se on kun vaan menee ajoissa nukkumaan, sit jaksaa työpäivän ja jää töiden jälkeen yhteistä aikaa. Ja sitten taas vaikka ysiltä nukkumaan.

jusy.
Alkuperäinen kirjoittaja meillä;23313057:
Taidat olla ap kotiäiti?

Meillä minä menen töihin klo 4.30 ja mies klo 8.00 eikä meillä ole mitään tuollaisia ongelmia.
No mitä hittoa? Oon ite kotiäiti eikä meillä ole läheskään tollasta.

meillä
Kotiäidit melkein aina vinkuu ja marisee miestensä töistä ja miten "väsynyt" kotiäiti itse on kun hoitaa päivät lapsia ja illallakaan ei pääse minnekkään kun mies on väsynyt eikä jaksa hoitaa lapsia...

Hankkikaa elämä!

"kotiäiti"
ELi vaikka molemmat olitte töissä niin mies nukkui ja sä hoisit lapset. Olisi kyllä keskustelun paikka. EN itsekkään tuollaista katsoisi.

Toki välillä meilläkin jompikumpi on niin väsynyt että nukkuu päivisin, mutta ei edes viikottain. Kyllä mies yrittää jaksaa olla töiden jälkeen perheen kanssa. Nyt passitat miehen lääkäriin ei normaalia olla jatkuvasti noin väsynyt tai sitten syynä on myöhäiset illat. Päiväunet pois ja illalla aikaisin nukkumaan, jospa rytmi alkais kääntymään parempaan päin. Tsemppiä

"aloittaja"
Alkuperäinen kirjoittaja meillä;23313074:
Kotiäidit melkein aina vinkuu ja marisee miestensä töistä ja miten "väsynyt" kotiäiti itse on kun hoitaa päivät lapsia ja illallakaan ei pääse minnekkään kun mies on väsynyt eikä jaksa hoitaa lapsia...

Hankkikaa elämä!
Juu, mutta meillä ei ole kyse siitä, etten pääsis minnekään vaan haluaisin, että mies olisi minun ja lasten kanssa! Elämä mulla on tosin siihen on lapset sisällytetty. Ja tiedän, ettei tää vaihe loputtomiin kestä, lapset kasvaa. Vaan onko mulla ja miehellä vuosien päästä sitten mitään yhteistä kun ei ole nytkään. Vai toteanko sitten, että pärjään ja haluan olla ilman häntä?

"huh"
Mun mies herää 5:30 ja lähtee klo 6 ovesta. Tulee klo 16 ja astuu heti remmiin. Meillä on pieni vauva ja taapero ja olen heidän kaa kotona. Mies siis alkaa heti hoitaa vauvaa, hoitaa vaipanvaihdot, syöttämiset yms. Tekee joskus jopa ruokaa. Siivoaa. Tulee kaupan kautta kotiin. Lapset nukutetaan yhdessä jo klo 19 aikaan ja sit ollaan yhdessä olkkarissa noin klo 22 asti, sit mä menen aina ennen miestä nukkuu, se tulee nukkuu yleensä 23:30. Viikonloppuna joskus se saattaa mennä päivällä pötköttää sohvalle tunniks. Viikonloppuisin se nousee vauvan kaa ylös. Noi muksut herää noin klo 6 joka aamu. Ei koskaan valita väsymystä.

"kaisa"
mä en kans ymmärrä tota narinaa...Olkaa tyytyväisiä ku saatte olla kotona,eikä tarvi tehdä töitä 8 tuntia tohon päälle.Usko mua,kun työt taas alotat,niin SUN on jaksettava tehdä ne kaikki.Sit voit narista asiasta,mut ei se silti muutu.
Olis kiva nähdä joku taulukko,kuinka monta perhettä on hajonnu siihen,ku molemmat käy töissä ja äiti hoitaa päälle kodin ja lapset.

2 vuorotyöläistä
Mun mies on tehnyt 3-vuorotyötä 12 vuotta. Aamuvuoroihin herää klo4, lähteet töihin klo5. Tulee iltapäivällä kotiin, juodaan kahvit, ulkoillaan, päivällinen, kotityöt yhdessä jne. Lasten mentyä nukkumaan saadaan hetki kahdenkeskistä aikaa :) Tämä siis silloin, kun itsekin olen ollut aamuvuorossa tai vapaalla. Jos mulla on iltavuoro, mies tekee em. jutut yksin.
On hän joskus tosi väsynyt, mutta pääasiassa ei mitään ongelmia.

Alkuperäinen kirjoittaja meillä;23313074:

Hankkikaa elämä!
Kyllä minuakin vituttaa opiskella ja pyörittää koko kotirumbaa siihen päälle, samoin oli kun kävin ite töissä. Helpompaa ois erota niin sais edes joka toinen viikonloppu jotain omaa aikaa...

"akka"
Aamuvuoroviikolla mies nousee klo 5,syö,vie koiran aamulenkille ja herättää minut ja lähtee töihin.Kun tulee töistä,menee salille,sen jälkeen tulee kotiin ja lenkittää koiran.Syö ja menee päikkäreille jos väsyttää.Illalla nukkumaan mennään klo 21.
Minä teen ruuan,siivoan,laitan tiskit koneeseen,pyykit ja katson mukujen perään mitä tarvii.Meillä on jo aika isot muksut.
Mä saan itse päättää työvuoroni joten menen klo 11.45 ja pääsen klo 18.
Kun tulen töistä käydään yhdessä kaupassa.Mä hoidan kaikki kotihommat ennenkuin menen töihin.
Joka aamu nousen viimeistään klo 5.45 niin hyvin ehtii kotihommat ja ruuanlaiton ennen töihinmenoa.
Kannattaa harkita töihinmenoa kun kotonaolo on noin vaikeeta.Saat muutakin sisältöä elämääsi kuin lapset.

"vieras"
sun miehesi kenties nukkuu liian pitkät päikkärit, tommonen 10 minuuttia-puoli tuntia korkeintaan olis sopiva että piristäisi, pidemmät vaan väsyttää enemmän ja enemmän. Ja todellakin nukkumaan ajoissa eikä enää mitään iltavalvomisia!

Yhteistyössä