Nyt jos koskaan miehesi pitää katsoa kunnolla peiliin ja todellakin katsoa - pitääkö hän näkemästään?? Sieltä varmasti tuijottaa vastaan omaehtoisesti väsymyksensä luonut ja siten myös kurjan näköinen ihmispoloinen, ärjymörjy, joka luulee väsymyksen kurimuksessaan olevansa siinä asemassa, että saa käyttäytyä rakkaitaan vasten miten tahtojaa...
Siinä on mun mielestä ihan turha hänen lähteä mussuttamaan yhtään mitään omasta väsymyksestään, että kun ei jaksa eikä kiinnosta, kun oma vuorokausirytmitys on aivan hakoteillä. Aikuisen miehen! Ja ihan turha on mun mielestä myös hänen lähteä kitisemään yhtään mitään omasta raskaasta työstään, sinunko - ap - kotona oleminen ei ole raskasta, kun joudut koko vastuun kantamaan yksin?
Lapsiperhe on kahden aikuisen ihmisen "yhteinen sovittu yritys", jonka eteen molemmat kantavat kortensa kekoon. Tilanteessa kuin tilanteessa. Lapset tarvitsevat kumpaakin vanhempaa, ja vanhemmalla on velvollisuus lapsiansa kohtaan se, että pitää itsestään huolta; pitää parisuhteestaan ja perhe- elämästään huolta; on läsnä lapsilleen ja puolisolleen siitäkin huolimatta, että käy töissä. Se, että toinen ikään kuin pesee kätensä kaikesta muusta vain sen takia, että käy töissä - joskus jopa epäinhimillisiin aikoihin - se on vain tekosyy. Itse hän on hankaluutensa valinnut, aikuinen mies, ja itse hänen on osattava ymmärtää, mitä hänen myös tulee tehdä. Ja jos on niin sokaistunut tilanteeseensa, ettei edes ymmärrä rautalankamalliakaan, niin sitten on todellakin parempi miettiä ammattiapua - jo ihan itsesi hyvinvoinnin kannalta, ap. Kuulostat kuitenkin vahvalta ja pärjäävältä naiselta - totta kai, kun olet jo perhettänne yksin pyörittänyt kauan - joten varmasti myös pärjäisit itseksesikin, mikäli tilanne ei miehesi kanssa muuksi muutu ja hän ei itse ymmärrä omaa parastaan. Älä mene hukkaamaan itseäsi yhtään enempää tuohon tilanteeseenne, voimiahan se vain sinulta vie :hug:.
Ja vielä - oma mieheni työskentelee tehden pitkää päivää, mutta väsymyksestään ja ajanpuutteestaan huolimatta häneltä löytyy aina aikaa meille kaikille! Harvinaiset mutta sitäkin herkullisemmat vapaapäivät ovat koko perheelle pyhitettyjä ilman erikseen sanomistakin; perhe tulee hänellä ykkösenä mutta töissä käyminen ja töiden tekeminen vain sattuu olemaan se välttämätön paha; hommat hoidetaan sielläKIN. Ja päiväunia ei ole tainnut nukkua sitten lapsuutensa jälkeen. Kyllä se on miehestä ja hänen omasta asennoitumisestaan kiinni, mitä arvostaa ja mitä kunnioittaa
.