miten miehesi käyttäytyy kun riitelette??

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja letkukinttu:
ei se kivaa ole, mutta jos valehdellaan ( ei kerrota totuutta) yks ihmiselämä onko se Reilua?
Tarkoitan lähinnä sitä että kun eletään yhdessä lopun iän niin ei kehtaa jonkun pikkuasian takia pahoittaa toisen mieltä. Parempi olla riitelemättä. Kyllähän sitä saisi lyötyä toista vaikka kuinka pahasti jos haluaisi.
no jos toinen ottaa pienstäkin hirveesti nokkiinsa niin tietenkin kannattaa varoa mielipiteitään, kai en tiedä...turhasta ei koskaan tarvii nurista!!! Asiasta voi sanoa ja keskustella.
 
Alkuperäinen kirjoittaja letkukinttu:
no jos toinen ottaa pienstäkin hirveesti nokkiinsa niin tietenkin kannattaa varoa mielipiteitään, kai en tiedä...turhasta ei koskaan tarvii nurista!!! Asiasta voi sanoa ja keskustella.
Keskustelu onkin ok mutta riitely ei! Koska riidellessä tulee sanottua asioita joita ei oikeasti tarkoita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja letkukinttu:
no jos toinen ottaa pienstäkin hirveesti nokkiinsa niin tietenkin kannattaa varoa mielipiteitään, kai en tiedä...turhasta ei koskaan tarvii nurista!!! Asiasta voi sanoa ja keskustella.
Keskustelu onkin ok mutta riitely ei! Koska riidellessä tulee sanottua asioita joita ei oikeasti tarkoita.
kuin niin ei tarkoita, eikö ne asiat toivo kuultaviks jos ne sanoo ääneen?
 
Alkuperäinen kirjoittaja letkukinttu:
kuin niin ei tarkoita, eikö ne asiat toivo kuultaviks jos ne sanoo ääneen?
Montakohan kertaa on kuultu: en mie sitä tarkoittanut vaan mie olin niin suuttunut! Ja jotkut ihmiset (lue naiset!) ei ajattele että toinen osapuoli muistaa ja ottaa tosissaan kaikki puheet.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja letkukinttu:
kuin niin ei tarkoita, eikö ne asiat toivo kuultaviks jos ne sanoo ääneen?
Montakohan kertaa on kuultu: en mie sitä tarkoittanut vaan mie olin niin suuttunut! Ja jotkut ihmiset (lue naiset!) ei ajattele että toinen osapuoli muistaa ja ottaa tosissaan kaikki puheet.
Sie hyväksyt tuon tekosyyn? (mitä se on minun mielestä)
 
Alkuperäinen kirjoittaja letkukinttu:
Montakohan kertaa on kuultu: en mie sitä tarkoittanut vaan mie olin niin suuttunut! Ja jotkut ihmiset (lue naiset!) ei ajattele että toinen osapuoli muistaa ja ottaa tosissaan kaikki puheet.
Sie hyväksyt tuon tekosyyn? (mitä se on minun mielestä)
[/quote]

En hyväksy vaan jos niin käy niin kaivan sen aina tarpeen tullen esille. Siksi en itse "riitele" eli puhu ohi suun.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja letkukinttu:
Montakohan kertaa on kuultu: en mie sitä tarkoittanut vaan mie olin niin suuttunut! Ja jotkut ihmiset (lue naiset!) ei ajattele että toinen osapuoli muistaa ja ottaa tosissaan kaikki puheet.
Sie hyväksyt tuon tekosyyn? (mitä se on minun mielestä)
En hyväksy vaan jos niin käy niin kaivan sen aina tarpeen tullen esille. Siksi en itse "riitele" eli puhu ohi suun.[/quote]

ei riitely ole ohi suun puhumista, vaan mielipiteiden ilmaisua.
 
salla
Meillä riidat menee sitä rataa että mies ei myönnä olevansa syypää vaan koittaa kaikin keinoin päästä asian sivusta syyttämään muita.
Hetken mölistyään ja varmaankin kun on jo todennut että on ns väärässä tai alakynnessä niin menee makkariin ja kieltäytyy puhumasta. Eli haluaa vain sanoa oman kantansa ja sitten pakenee paikalta. Ja saattaa yrittää sanoa vielä jotain tosi halveksuttavaa.
Mutta eipä tiennyt minut tavatessaan jotta tuollainen peli ei vetele....vaan kaikkien osapuolten tulee saada sanoa asiansa ja keskustelun laatu pitää olla sellainen ettei toista loukata ihan vaan huvikseen. Nyt näin monen vuoden koulutuksen jälkeen ollaan meilläkin päästy pieniä askelia eteenpäin siinä mitä tarkoittaa rakentava riitely.
 

Yhteistyössä