Miten miehenne on jäänyt "kiinni"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aitikka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aitikka

Vieras
Aloin tuossa miettiä menneitä vuosia, ikäviä asioita tuli enimmäkseen mieleen, jos en lasten syntymää ja lapsia koskevia asioita ajattele.
MOnta kertaa on ollu mielessä että pettääköhän mies`?Kerran jopa kertoikin että yksi nainen on hänestä kiinnostunut...elikkäs huoltoaseman kokki, teki pyydettäessä päivän ruuaksi sitä mitä mieheni pyysi, mies kertoi paljon asioita joita ei tule esiin ns. hyvää päivää keskusteluissa, kuten työpaikan työntekijöiden etelänloma reissut, sattui joku olemaan yhtäaikaa meidän perheemme kanssa samaisessa lomakohteessa???Pettäminen on minulle sellainen asia, mitä en hyväksy missään muodossa. EN muutenkaan mieheeni luota muutenkaan kovin paljon, liian paljon lupauksia ja sopimuksia on rikottu.
Kertokaaa kokemuksianne...kuulin toisaalta, että jos on epäilys jostakin se harvoin on täysin perusteeton..pitäneekö paikkaansa.

Tästä on jo vuosia kun avopuolisoni jäi kiinni ....satuin näkemään unen siitä useapaan kertaan ja hän itse sitten kerto siitä minulle....annoin anteekksi ja suhde jatkuu edelleen tosin usein on mieles vahat asiat mutta pitää vaan "yrittää luottaa" :/

olin menossa yöllä vessaan ja astuin vahingossa miehen puhelimen päälle .Oli kiinni ja ajattelin aukaista ja katsoa ettei mennyt rikki ja siellä oli viesti siltä eukolta.Sattuma että jäivät kiinni mutta hyvä kun jäivät.Vaikka elämä on ollut hankalaa sen jälkeen niin selvisi minulle totuus. :'(

Mies tuli reissusta kotiin ja oli jotenkin "outo" mun mielestäni. Periaatteessa oli ihan kuin aikaisemmin, mutta vaistosin heti, että nyt on jotain meneillään. Kysyin asiaa ja mies kielsi kaiken. Lopulta kysyin eräältä tuttavalta, joka oli myös ollut samalla reissulla, että oliko hän huomannut jotain tapahtuneen. Tuttavani sanoi, että ei ole varma onko mieheni minua pettänyt, mutta että sellainen epäilys kaikilla reissussa olleilla kyllä on. Ja kyllähän asia lopulta paljastui, että petetty oli. Että kyllä se vaan on jokin vaisto, joka sanoo, että onko kaikki kohdillaan...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.01.2006 klo 14:47 Vieras kirjoitti:
Kyllä ootte pässejä kun luette tekstarit!!
Eikö suhteessa pitäis olla luottamusta? eli tietää mistä johtuu kun petetään!! \|O \|O \|O

Jos ei oo mitään salattavaa, niin miksei vois tekstiviestejä lukea?
En nyt ominpäin mee mieheni tekstareita lukemaan, mut tuskin pahastuis vaikka lukisinkin :)

Sähköposti ja tekstiviestit ovat perustuslain (731/1999) 10.2 § sekä sähköisen viestinnän tietosuojalain (516/2004) 4.1 § mukaan luottamuksellista viestintää.

Jos noita urkkii, on kyseessä viestintäsalaisuuden loukkaus, josta minimirangaistus on sakkoa ja maksimi vuosi vankeutta (Rikoslaki 38. luku, 3§), jos loukkaus on törkeä, maksimi on kolme vuotta vankeutta (4§).

Mutta tarkoitus pyhittää keinot! Näissähän tapauksissa oli erittäin hyvä, kun tekstiviestejä urkittiin, saatiin siat kiinni teoistaan. Sitäpaitsi esim. meillä käytämme toistemme kännyköitä, vastataan jne. Saahan kotipuhelimeenkin kai yleensä vastata koko perhe?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.01.2006 klo 18:48 M69 kirjoitti:
Sähköposti ja tekstiviestit ovat perustuslain (731/1999) 10.2 § sekä sähköisen viestinnän tietosuojalain (516/2004) 4.1 § mukaan luottamuksellista viestintää.

Jos noita urkkii, on kyseessä viestintäsalaisuuden loukkaus, josta minimirangaistus on sakkoa ja maksimi vuosi vankeutta (Rikoslaki 38. luku, 3§), jos loukkaus on törkeä, maksimi on kolme vuotta vankeutta (4§).

No just :laugh:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.01.2006 klo 20:25 sosiaalipummi kirjoitti:
Mutta tarkoitus pyhittää keinot! Näissähän tapauksissa oli erittäin hyvä, kun tekstiviestejä urkittiin, saatiin siat kiinni teoistaan. Sitäpaitsi esim. meillä käytämme toistemme kännyköitä, vastataan jne. Saahan kotipuhelimeenkin kai yleensä vastata koko perhe?

Niinpä :D
Meilläkin vastataan toistemme kännyköihin.

Mutta entä jos on käynyt näin...
Kerran lähetin erittäin intiimin viestin miehelleni ja näppäilin numeron ulkomuistista. kohta tuli takaisin vastausviesti, ettei tainnut tulla viesti oikeaan numeroon. No ei todellakaan mennyt vaan olin tehnyt yhden näppäilyvirheen. Hiukan nolotti :ashamed: . Ajattelin vaan jälkeenpäin, että mitähän seurauksia olisi ollut jos kyseisen tuntemattoman mieshenkilön kumppani olisi viestini lukenut :snotty: .
Tosin joskus olen itsekin saanut vietejä, jotka ovat tulleet väärään numeroon, joten vahinkoja sattuu

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.01.2006 klo 17:42 Hepsula kirjoitti:
\
Eikö suhteessa pitäis olla luottamusta? eli tietää mistä johtuu kun petetään!! \|O \|O \|O

En nyt ominpäin mee mieheni tekstareita lukemaan, mut tuskin pahastuis vaikka lukisinkin :)

Jos ei oo mitään salattavaa, miksei vois puheluja kuunnella? Jos ei oo mitään salattavaa, miksei vois päiväkirjaa lukea?

Hepsula hyvä, ainakin minä kunnioitan puolisoni yksityisyyttä siinä määrin, ettei tulisi mieleenikään ryhtyä käymään läpi hänen puhelintaan, etenkään salaa ilman lupaa. Ja iha yleistä yhteiskuntajärjestystä sen verran, etten hevillä ryhtyisi naureskelemaan perustuslaille.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.01.2006 klo 15:06 M69 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.01.2006 klo 17:42 Hepsula kirjoitti:
\

Jos ei oo mitään salattavaa, miksei vois puheluja kuunnella? Jos ei oo mitään salattavaa, miksei vois päiväkirjaa lukea?

Hepsula hyvä, ainakin minä kunnioitan puolisoni yksityisyyttä siinä määrin, ettei tulisi mieleenikään ryhtyä käymään läpi hänen puhelintaan, etenkään salaa ilman lupaa. Ja iha yleistä yhteiskuntajärjestystä sen verran, etten hevillä ryhtyisi naureskelemaan perustuslaille.

:headwall: Onko sulla ymmärryksessä jotain vikaa?
Mähän sanoin etten oo ominpäin menny lukemaan mieheni viestejä.
Ja JOS lukisin, mieheni ei siitä pahastuisi. Enkä minäkään siitä, JOS mieheni lukisi mun viestit. Monesti pyydänkin lukemaan viestin jos en ite pääse jostain syystä niitä katsomaan.
En edelleenkään nää siinä mitään pahaa. Ihan oikein moisille petturimiehille/naisille että jäävät kiinni. Jos joku olis niin ääliö, että alkais urputtaa tuollaisessa tilanteessa jostain viestintäsalaisuudesta, niin miten sit on aviorikoksen laita?! Eikös se oon pahempi asia?!
Nyt mä en jaksa enää jauhaa tästä asiasta, oon kantani tehny selväksi ja se saa riittää mun osalta.
Kerro noita sun lakipykäliä sellaisille joita se kiinnostaa ;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.01.2006 klo 20:25 sosiaalipummi kirjoitti:
Täysin samaa mieltä! Onko se sit hyvä että asian salassa pysyminen pitkittyy..Voi v....u mitä jeesustelua!Kyllä parisuhtees pitää olla avoin ja reilu peli,kele!Meillä ei oo ainakaa mitää salailtavaa ja jos olis, yhteiselo päättyis siihen!

Hmmm... Taisin ehkä lukaista hieman nopeasti nuo alkupään viestit, mutta kuitenkin...

On yksi asia, mikäli parisuhteessa on yhteisymmärrys siitä, että tekstarit ja sähköpostit tms. jaetaan ja luetaan ja toinen asia, että ryhdytään niitä salaa kaivelemaan (siitä tässä ketjussa ei ilmeisesti yhdessäkään tapauksessa ollut kyse, siinä kohtaa meni myös allekirjoittaneen tulkinta metsään).

Salaa kaivelu on luottamuksen puutetta, jos sitä luottamusta kerran löytyy, eikö sitä voi suoraan kysyä, että onko jotain menossa? Ja mitenkäs se salaa kaivelu sitten tulkitaan, jollei sieltä mitään löydykään? Onko se sitten tuomittavaa, muttei silloin, jos jotain löytyy? Onko kotiin murtautuminen varastamistarkoituksessa vähemmän tuomittavaa, jos sieltä kodista ei löydy mitään varastettavaa?

Haukotus ! Onko kukaan kuullut, että tikulla silmään sitä joka vanhoja muistelee. Onko teistä jotenkin ihanaa velloa jonkin menneen katkeran muiston vallassa. Onko tää joku sellanen asia, että te kärsitte kovasti ja saatte siitä sitten lisäpisteitä toisilta siskoilta, että olette niin kovia kestäneet ? Että vertaillaan näitä todella surullisia elämän sattumuksia kuin jotakin vaihtareita. Kertokaahan kuka voitti? Niin ja ymmärsinkö muuten oikein, teistä jokainen soisi mielellään miehelleen oikeuden lukea teidän tekstarinne, tarkistamaan käsilaukkunne, taskunne ja lompakkonne, niinkö? Oh-hoh...No, jos olette niin avoimia, niin kirjoittakaa toki miehenne nimikin tänne (se mokoma "sika") ja mielellään puhelinnumeron kera
:kieh:

Kyllä on lapsellisia ja outoja mielipiteitä täällä!!
Mun mielestä jos luottamus ja oikeat periaatteet ovat kohdillaan, niin puolisot saavat varmasti lukea toistensa tekstiviestit tai katsoa vaikka puhelutiedot! Mitä haittaa siitä on, jos kerran ei ole mitään salattavaa!?? minä olen ainakin sopinut poikaystäväni kanssa, että molemmat saa katsoa toisten puhelimesta mitä haluaa aina kun haluaa!! Oon sitä mieltä, että sellaiset pariskunnat, jotka eivät anna toisilleen lupaa katsoa omaa puhelintaan, salaavat ihan varmasti jotain! Kyllä silloin täytyy olla jotai vialla, jos ei viestejä tms. kärsi lukea! Kertoo suoraa pettämisestä tms salaisista asioista, joita ei tarvitse puolisoiden välillä olla! Tätä mieltä olen minä!

Yhteistyössä