Miten miehen saa kosimaan??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anniina_08
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joskus kauan sitten luin sivuaineena koulussani oikeustiedettä. Hämärästi on jäänyt mieleen sopimusoikeusen perusteet... Ihmisillä on muistaakseni oikeus sopia yksityishenkilöinä mistä vaan.

Teksti sopimuksesta paperille ja nimet alle.

Helppoa ku räkä.

Miksi kukaan hinkuu naimisiin pelkän rahan takia? Aah, joo niin - ei saa nimeä sopimuspaperiin.

Miksi matkit? Nuo asiat oli kirjoitettu.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Höh;11348343:
Miksi matkit? Nuo asiat oli kirjoitettu.

Ahaa? Outoa, että jankkaaminen asiasta vaan jatkui.

Minulle on vieläkin jäänyt epäselväksi, miksi joku hinkuu epätoivoisesti naimisiin Suomessa.

Syitä siihen?

Jos toinen sairastuu niin vakavasti, ettei pysty itse nimeämään edunvalvojaansa, voi avopuoliso hakea maistraatilta valtuudet.

Kaikista asioista avoparin on erittäin helppo tehdä lainvoimaiset paperit etukäteen. Silloin ei ole jossiteltavaa hädän hetkellä. Meillä esim. vain minulla on lapsia, ja olemme sopineet, että kaikki minulta jäljelle jäävä menee lapsilleni. Miehelle jää oikeus asua kodissamme vaikka kuolemaansa saakka. Lapseni myös perivät osan mieheni omaisuudesta. Osa menee sukulaislapsille. Pankissa on molemmilla kyttöoikeus tileihin.

Tässä kuvailemallani avoparilla nimenomaan oli käyttötili, johon molemmilla oikeudet ja kortit. Avovaimo meni, miehen sairaalassa ollessa, ostamaan ruokaa kortilla, ja ykskaks kortti ei toiminutkaan - miehen sisko oli näes sulkenut tilin.

Viimeksi muokattu:
On siis ihan pakko päästä naimisiin, jottei kenenkään sisko pääse sulkemaan yhteistä käyttötiliä (mikä muuten ei ole edes mahdollista, jos tili tosiaankin on yhteinen)? (nimimerkillä: "15 v. pankis. töis.)

Tässä kuvailemallani avoparilla nimenomaan oli käyttötili, johon molemmilla oikeudet ja kortit. Avovaimo meni, miehen sairaalassa ollessa, ostamaan ruokaa kortilla, ja ykskaks kortti ei toiminutkaan - miehen sisko oli näes sulkenut tilin.

Ei voi pitää paikkaansa. Yhteistä pankkitiliä ei ei voi sulkea yksin, eikä etenkään kukaan kumminsiskonkaimanystävä.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Höpsistä;11348882:
Ei voi pitää paikkaansa. Yhteistä pankkitiliä ei ei voi sulkea yksin, eikä etenkään kukaan kumminsiskonkaimanystävä.

No niin. Yritetään lukea muiden kirjoitukset, ettei aina toisteltais samoja.

Ahaa? Outoa, että jankkaaminen asiasta vaan jatkui.

Minulle on vieläkin jäänyt epäselväksi, miksi joku hinkuu epätoivoisesti naimisiin Suomessa.

Syitä siihen?

Miksi sinä ja kaikki miehesi olette menneet naimisiin? Teillä lie yhteenlaskettujen liittojen määrä niin suuri että voit tehdä empiiristä tutkimusta lähipiirissäsi.

Itse luulen, että olette kaikki kokeneet useamman kerran everlasting loven. Ja tulet kirjoitustesi perusteella kokemaan vielä ainakin yhden lisää. Myös avioliiton.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Höpsistä;11348886:
Miksi sinä ja kaikki miehesi olette menneet naimisiin?
Oijoi. Pelastit päiväni. Odotin tätä kysymystä.

Miehistäni en voi kirjoittaa mitään. Itsestäni voin.

En ole koskaan hinkunut naimisiin.

Nykyisen mieheni kanssa menin naimisiin, koska hän kysyi seitsemän vuotta sitten voisinko kuvitella eläväni hänen kanssaan loppuelämäni ja menisinkö hänen kanssaan naimisiin. Voin kuvitella eläväni hänen kanssaan loppuelämäni, joten vastasin kyllä.

Oijoi. Pelastit päiväni. Odotin tätä kysymystä.

Miehistäni en voi kirjoittaa mitään. Itsestäni voin.

En ole koskaan hinkunut naimisiin.

Nykyisen mieheni kanssa menin naimisiin, koska hän kysyi seitsemän vuotta sitten voisinko kuvitella eläväni hänen kanssaan loppuelämäni ja menisinkö hänen kanssaan naimisiin. Voin kuvitella eläväni hänen kanssaan loppuelämäni, joten vastasin kyllä.

Entäs ne muut miehet? Ja (ehkä) tuleva?

Viimeksi muokattu:
Sinkö aina luet muiden kirjoitukset, etkä toistele samoja?

Kirjoitinkin, että "yritetään...". Mulle sattuu mokia (olen pahoillani), koska luen niin harvoin ketjuja kokonaisuudessaan. Jos muutamat kirjoittajat, joiden tekstejä en koskaan haluaisi lukea, kirjoittaisivat aina samalla nikillä, saattaisin lueskella enemmän.

Nikki "Höpsistä" luki selvästikin kirjoitelmani. Jostain kumman syystä vaan siteerasi minua mainitsematta lähdettä.

Viimeksi muokattu:
Kirjoitinkin, että "yritetään...". Mulle sattuu mokia (olen pahoillani), koska luen niin harvoin ketjuja kokonaisuudessaan. Jos muutamat kirjoittajat, joiden tekstejä en koskaan haluaisi lukea, kirjoittaisivat aina samalla nikillä, saattaisin lueskella enemmän.

Nikki "Höpsistä" luki selvästikin kirjoitelmani. Jostain kumman syystä vaan siteerasi minua mainitsematta lähdettä.

No höpsistä. Et ole sinäkään keksinyt ruutia. Miksi ihmeessä matkisin sinun kirjoitelmiasi, kirjoittelen omia ajatuksiani, niin kuin sinäkin teet. Siteeraus tarkoittaa lainausta. Etsipäs mulle se kohta jossa olen sinua siteerannut.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Höpsistä;11348938:
Miksi ihmeessä matkisin sinun kirjoitelmiasi...?

No sitähän minäkin ihmettelen. Kun kerran luet kaikki kirjoitukseni, älä kirjoita ajatuksiani uudelleen samassa ketjussa. Näin säästetään kaikkien aikaa.

No sitähän minäkin ihmettelen. Kun kerran luet kaikki kirjoitukseni, älä kirjoita ajatuksiani uudelleen samassa ketjussa. Näin säästetään kaikkien aikaa.

Näytäpäs nyt se kohta, missä olen sinua siteerannut, tai lainannut sinun ajatuksiasi.

Yleensä luen alun alkaen vain tekstin johon olen vastaamassa. Kun olen vastannut, luen muidenkin tekstin. Kaikkia en jaksa lukea, mm sen joka kirjoittaa hirmu pitkiä sepustuksia terapeutin ottein, mutta ulkokultaisest joku K. W, tmv.
Jos todellakin olen sinua siteerannut (tarkista sanakirjasta mitä sana tarkoittaa) niin pyydän anteeksi. Mutta oikeasti olen sitä mieltä, etteivät sinun, eikä kenenkään muunkaan ajatukset ole niin uniikkeja, että ne voisi omiin nimiinsä julistaa.

Vinkkinä sinulle, jos haluat hypätä teksitieni ylitse. Kirjoitan aina ketjuun vain yhdellä nikillä.

Tuosta ajan säästämisestä. Ei se lukeminen niin kauan aikaa vie, etteikö myös samansuuntaisia tekstejä ehtisi lukea. Tuskin täällä edes sellaiset viihtyvät, joidenka aika on kortilla.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Höpsistä;11348966:
Näytäpäs nyt se kohta, missä olen sinua siteerannut, tai lainannut sinun ajatuksiasi.

Yleensä luen alun alkaen vain tekstin johon olen vastaamassa. Kun olen vastannut, luen muidenkin tekstin. Kaikkia en jaksa lukea, mm sen joka kirjoittaa hirmu pitkiä sepustuksia terapeutin ottein, mutta ulkokultaisest joku K. W, tmv.
Jos todellakin olen sinua siteerannut (tarkista sanakirjasta mitä sana tarkoittaa) niin pyydän anteeksi. Mutta oikeasti olen sitä mieltä, etteivät sinun, eikä kenenkään muunkaan ajatukset ole niin uniikkeja, että ne voisi omiin nimiinsä julistaa.

Vinkkinä sinulle, jos haluat hypätä teksitieni ylitse. Kirjoitan aina ketjuun vain yhdellä nikillä.

Tuosta ajan säästämisestä. Ei se lukeminen niin kauan aikaa vie, etteikö myös samansuuntaisia tekstejä ehtisi lukea. Tuskin täällä edes sellaiset viihtyvät, joidenka aika on kortilla.

Selitykset on hyväksytty, "Just(iina)"... öh eiku "Höpsistä".

Mitä, jos rohkenisit kirjoittaa aina samalla nikillä? Ei netissä kannata päästellä sinne näppikselle mitään sellaista, minkä takana ei muutenkaan voisi seistä. Näin persoonakin pysyy melko jakautumattomana ja mielipiteille löytyy perspektiiviä. Kokeile. Äläkä lipsu.

Selitykset on hyväksytty, "Just(iina)"... öh eiku "Höpsistä".

Mitä, jos rohkenisit kirjoittaa aina samalla nikillä? Ei netissä kannata päästellä sinne näppikselle mitään sellaista, minkä takana ei muutenkaan voisi seistä. Näin persoonakin pysyy melko jakautumattomana ja mielipiteille löytyy perspektiiviä. Kokeile. Äläkä lipsu.

Joo, tehdään näin. Ja sori, kirjoitin tähän ketjuun eilen eri nikillä. Tänään olen käyttänyt vain tätä. Tässä ketjussa.

Minusta sinun on aika turha puhua kenenkään persoonista. Vai mitä, Cecilia, eiku wiltsu... (sori, nyt matkin).

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä