Miten meillä VOI aina olla niin S****NAN sekaista?!?

• Viestiketjun aloittaja Sanna
  • Ensimmäinen viesti
Riipputisurupuska
Voisitko soveltaa hormoonihöyryjä??

Meikä ottaa ilon irti heti, kun hormoonit sen ilmoittaa-ellei lehmäytyminen ole vallannut täysin...

Keväällä ja syksyllä koko nelikon vaatteiden pläräys, pannuhuoneen raikkaus tai ainakin kirppuvaatteiden selvitys tai jos aivan puuduttaa niin mustalla säkillä kierros taikka muovilaatikoihin ja piilon viereen niin johan näyttää paikatkin raikatulta!

Mikä ei näy niin sen olemassaoloa ei tiedä muut ainakaan....

JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Alkuperäinen kirjoittaja patalaiska:
Olen todennut vähän saman ilmiön. Siivoomisesta ei juurikaan ole "hyötyä", kun hetken päästä on samannäköistä, kuin ennen siivoomista. Meillä kyllä myös tuo tilanne, että tavaraa on yksinkertaisesti aivan liikaa. Olen hamsteriluonne, esim. lasten vaatteita on aivan liikaa, enemmän kuin lapseni ehtivät koskaan käyttää. Mutta kun en jaksa ja saa aikaiseksi mennä kirpparille ja huutiksessa myyminen on liian työlästä ja heikot tulokset :( . Kaaoselämään on alkanut jo tottua - valitettavasti. Mutta vieraiden tullessa nolottaa aina kamalasti tää asunto :ashamed:
En itse hamstraile tavaroita tai vaatteita, se tietysti auttaa. Mieheni on meistä se, joka niin tekee.
Siksipä pari-kolme kertaa vuodessa käymme läpi kaikkien vaatekaapit ja lahjoitamme hyväntekeväisyyteen ne vaatteet, joita emme enää käytä.
Teillä on kaappeja *huokaus* :D

Meillä ei ole riittävästi säilytystilaa, eikä tilaa muutenkaan. Kaapitkin puuttuvat yhä osittain. Mutta vaikka niitä olisikin, tilanne ei juuri muuttuisi: kaapit täyttyvät nopeasti :whistle: :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja patalaiska:
Tuo hyväntekeväisyysidea on kyllä hyvä. Nyt vaan on sen verran tiukilla rahat, että mieluiten myisin ainakin osan, mutta kun en saa aikaiseksi/kauppa ei käy. Turhauttavaa. Pitäis pitää oma pihakirppis :LOL:
Pidä pihakirppis! Pyydä pari ystävää/ naapuria mukaan hankkeeseen, niin et voi luistaa sovitusta päivämäärästä :)

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Teillä on kaappeja *huokaus* :D

Meillä ei ole riittävästi säilytystilaa, eikä tilaa muutenkaan. Kaapitkin puuttuvat yhä osittain. Mutta vaikka niitä olisikin, tilanne ei juuri muuttuisi: kaapit täyttyvät nopeasti :whistle: :saint:
Automatisoitu siivouskone ei tietenkään muuttaisi asuntoon, jossa säilytystilaa on huonosti :D
Säilytystilasta huolimatta eteisessä meillä on kaksi kannellista nahkaistuinta, joista toisessa säilytämme lenkkikenkiä ja toisessa lasten ulkovaatteita.
Tosin sekasotkun määrä on meillä helpompi pitää aisoissa, kun meillä on lapsia puolet vähemmän kuin teillä?

Kirjoita lista ja etene yksi projekti kerralla, esim huomenna eteisen kaapit, ylihuomenna makkarin kaapit ja kopit jne. Jos on pitkä aika kun on viimeksi käynyt paikkoja kunnolla läpi ei pidä vaatia liikaa itteltään ja täräyttää kaikki kerralla. Babysteps =) !

pari vinkkiä
Osta halpoja säilytyslaatikoita, koreja, pussukoita.. Siivoa HETI sotkettuasi, keksi KAIKILLE tavaroille oma paikkansa ja heitä puolet omaisuudestasi kierrätykseen/kaatikselle :D Itse hamstraan tavaroita ainoastaan häkkivarastoon, muuten asuntoni on siisti :) En ole kova siivoamaan itsekään, mutta asunto näyttää siistiltä kun kaikki on piilossa laatikoissa ja purkeissa :)

x
Meilläkin on välillä melkoinen kaaos, mutta jos jaksan siivota joka ilta tavarat paikoilleen, niin sitten kämppä ei pääse siihen kaaokseen. JOS tilanne siihen pääsee, niin sitten on ihan voimat pois eikä viitsi edes aloittaa raivaamista ja sotku ei kun pahenee. Meillä on tapana ennen iltapalaa laitella koko perheen voimin kamat paikoilleen. Ylimääräistä tavaraa meillä ei ole, ja kaikelle kamalle on olemassa omat paikat, joten järjestely käy periaatteessa aika vaivattomasti. Viitsimisestähän se on kiinni. Toisaalta, jos joku ilta on niin puhki ettei jaksa, niin en ota siitä stressiä.

Meilläkin on aika usein tavaroita joka paikassa, kun kuopus kantaa. Kaikelle pitää vaan olla oma paikkansa, pitäisi taaskin hieman uusia tätä järjestelmää - syksyn tullen vaatehuollon on syytä olla kunnossa..

Meillä siivoavat sekä lapset että minä, aina ennen iltapalaa laitetaan olohuone, lastenhuone ja eteinen järjestykseen, minä siivoan vielä keittiön iltapalan jälkeen.

Mulle puhtaus on puoli ruokaa, epäsiisteyden kestän kyllä :)

Äitee
Toi Flyladysivusto on oikeasti hyvä, en vain tykännyt siitä että siihen pitää erikseen tehdä yahoo-tili ja sähköposteja tulee sen jälkeen aivan turkaisen paljon.

Mun mielestä kaiken avain on tavaramäärän vähentäminen. Jos ostat jotain, kanna 2 tavaraa/vaatetta pois. Vähemmän tavaraa, vähemmän sotkua. Ja se että kaikelle on paikka, eikä tavaroita tarvitse vain tunkea jonnekin pois näkyvistä. Helpottaa kummasti siivoustakin kun ei tarvitse alkaa korjaamaan rojua ensin pois siivouksen tieltä.

En oo vielä kovin pitkällä tässä uudessa siisteysjärjestyksessä, mutta kuitenkin paranemaan päin :)
Pitää vaan kehitellä sellaiset rutiinit, että järjestyksenpito ei vielä tolkuttomasti aikaa.

Yhteistyössä