Miten me pärjätään...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyt harmaana

Vieras
Mies jäi työttömäksi joulukuun lopussa. Itse olen äitiyslomalla minimiäippärahalla, lapsi on nyt 2kk vanha.
Liiton rahoja saadaan odotella nyt ties miten pitkään kun mies on raksalla töissä, eli hakemuksia on käsittelyssä pitkät jonot. Mun ä-raha ei riitä edes vuokraan:( Sossuun oli pakko varata aika ja se on vasta 18.pvä.
Millä helkkarilla me pärjätään?! Mä etsin itse koko ajan töitä mut niitä vaan ei ole. En tosiaan ole liian nirso, mutta kaikkiin paikkoihin vaaditaan koulutus ja kokemusta ja oman alan töitä ei saa.
Mies etsii kans työtä koko ajan mut rakennusalalla niitä nyt ei ole. Voi helvetin helvetti...

Alkuperäinen kirjoittaja apua voi teitä kamala tilanne:
kirkko voi auttaa

Tuntuis vähän tekopyhältä mennä pyytää apua kirkolta, kun ei kuuluta koko kirkkoon:( Kaatuu kunnolla ahdistus nyt päälle.
Ei jaksa muuta kuin itkeä. Mitään myytävääkään ei ole ja kaikki ylimääräinen on jo karsittu.

Hakekaa seurakunnan diakoniatyöltä apua, antavat maksusitoumuksen kauppaan. Pelastusarmeija jakaa ruoka-apua ja joskus rahallistakin apua, työttömien yhdistyksestä kannattaa kysellä, jakavat joillakin paikkakunnilla EU-ruokakasseja. Pelastusarmeijaa ei tietysti ole joka paikkakunnalla, mutta seurakunta on. Voimia ja tsemppiä tilanteeseenne!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kirkko voi auttaa

Tuntuis vähän tekopyhältä mennä pyytää apua kirkolta, kun ei kuuluta koko kirkkoon:( Kaatuu kunnolla ahdistus nyt päälle.
Ei jaksa muuta kuin itkeä. Mitään myytävääkään ei ole ja kaikki ylimääräinen on jo karsittu.

Tekopyhääkö on teidän hätä? Unohda sun asenne. Kirkosta, diakonia saa apua. Niele ylpeytes ja mene ihmeessä apua kysymään.Kirkko ei ole täydellisten ihmisten paikka vaan juuri kaikkien, epäonnistuneidenkin ja "tekopyhienkin"!

Kirkolta voi pyytää apua vaikka ei siihen kuuluisikaan, eivät kysele kuulutteko vai ettekö. Onko ketään jolta voisitte lainata rahaa? Tietysti on pikavipit, mutta ne tulevat pitkän päälle kallliiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Saana:
Kirkolta voi pyytää apua vaikka ei siihen kuuluisikaan, eivät kysele kuulutteko vai ettekö. Onko ketään jolta voisitte lainata rahaa? Tietysti on pikavipit, mutta ne tulevat pitkän päälle kallliiksi.

Kyllä me voidaan käydä mun vanhemmilla syömässä varmaankin, mutta enempi painaa tuo vuokranmaksu. Vuokranantaja sanoi et "ei mielellään" odota sitä vuokraa, et sen on oltava maksettu huomenna. Kaiken muun saan varmaan jotenkin hoidettua siihen asti et liitosta ne rahat tulee.

Alkuperäinen kirjoittaja lohdutan sua:
kirkko voi auttaa

Tekopyhääkö on teidän hätä? Unohda sun asenne. Kirkosta, diakonia saa apua. Niele ylpeytes ja mene ihmeessä apua kysymään.Kirkko ei ole täydellisten ihmisten paikka vaan juuri kaikkien, epäonnistuneidenkin ja "tekopyhienkin"!

Kyllä ne auttaa teitä varmaan vaikka ette kuulukkaan kirkkoon... en ole ihan varma koska ettehän te joudu maksamaan kirkollisveroa ollenkaan mutta toisaalta en usko että asia vaikuttaa mitenkään. Kirkonhan pitäisi olla paikka mistä saa apua niin kirkkoon kuuluvat kuin ns pakanat eli ei kirkkoon kuuluvat. Menehän sinne kyllä apua saatte :)

Seurakunnassa ei kysytä kuuluuko kirkkoon, jos sieltä hakee apua. Sosiaalitoimistoon kannattaa soittaa uudestaan ja kertoa tilanne. Käsittääkseni uuteen toimeentulotukilakiin tuli aikarajat, missä ajassa apua pitäisi saada ja yli 2 viikkoa tuntuu tässä tapauksessa turhan pitkältä ajalta...

On aika joustamaton vuokranantaja teillä, jos vielä olette tilanteen selittäneet. Meillä myös mies jäi työttömäksi, ja todella odotellut liiton paperiruljanssin läpimenoa kuukausitolkulla...eli ei oo killinkejä tipahdellut. Luojan kiitos ite oon ollu töissä, mutta kyllä ajatukset menee niiden suuntaan keillä vastaava tilanne kuin sulla tai sitten molemmat vanhemmat samassa paikassa töissä ja oottelee rahojaan. Millä hitolla ihmiset voidaan velvoittaaa elämään ilman tuloja kuukausitolkulla...joku kohtuuspykälä tossakin pitäis olla, vaikka ymmärtää tietty että nyt on hakemuksia pilvin pimein jonossa.
Mutta tosiaan hae apua joka suunnalta mistä sitä vain voi saada perheen vuoksi.

Kyllä me voidaan käydä mun vanhemmilla syömässä varmaankin, mutta enempi painaa tuo vuokranmaksu. Vuokranantaja sanoi et "ei mielellään" odota sitä vuokraa, et sen on oltava maksettu huomenna. Kaiken muun saan varmaan jotenkin hoidettua siihen asti et liitosta ne rahat tulee.

Yksityinenkään vuokranantaja ei voi vuokran myöhästymisestä voi antaa häätöä eli älä huoli!Häätöönn pitää olla kuukausien maksamattomat vuokrat!Maksatte kun pystytte sano vuokranantajlle ettet voi tilanteelle mmitään ja sillä hyvä...Eri asia olisi jäättää kokonaan maksamatta

Alkuperäinen kirjoittaja :

Yksityinenkään vuokranantaja ei voi vuokran myöhästymisestä voi antaa häätöä eli älä huoli!Häätöönn pitää olla kuukausien maksamattomat vuokrat!Maksatte kun pystytte sano vuokranantajlle ettet voi tilanteelle mmitään ja sillä hyvä...Eri asia olisi jäättää kokonaan maksamatta
Mä soitan sille vielä illalla kunhan se on kotona, et käykö jos maksan perjantaina puolet edes vuokrasta ja loput sit kun liiton rahat tulee.
Sossuun yritin soittaa äsken. Lain mukaan meidän pitää päästä sinne viikon sisään siitä kun ollaan aikaa pyydetty. Ne ei vaan vastaa siellä nyt...

Joo, ei kuulema se laki vaikuta mitään koska heillä ei oo enempää resursseja. Eli yhtä tyhjän kans koko laki.
Siis kannattaako mun maksaa ollenkaan nyt koko vuokraa? Et kannattaako lainata joltain se vuokraraha ja maksaa vuokra pois vai yritänkö viivytellä sen vuokran kans sinne 18-pvä asti? Jos mä lainaan sen vaikka anopilta niin antaako sossu sit sen vuokran verran meille takas?

Yhteistyössä