-velkahelvetissä, kuinka pois siitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sesse
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sesse

Vieras
Itseaiheutettu velkakierre, pienet lapset ja työttömyys :/

Reilu vuosi sitten mulla vippasi päässä, ja pistin ranttaliksi, aiheutin meille 20-30 000 euron ulosotto velat, no osa ei vielä ole ole ulosotossa asti mutta velkaa on järkyttävän paljon.
Tilanne on se, että mies jäi työttömäksi, ja itse olen äitiyslomalla,minirahalla, vauva on 3kk, ja kaksoset 2v, lisäksi opiskelut on kesken.
Nyt mulla on lääkitys, ollut jo hyvän aikaa, ja muuten asiat on kunnossa, jos ei tuota velkaa oteta huomioon.

Mä haluaisin saada hoidettua nuo velat pois, mutta millä rahalla? Velkaneuvonnasta ei ollut hyötyä, käskivät palata asiaan kun rahatilanne on parempi, kun nyt ei ole maksukykyä.
Mä haluan hoitaa nää velat pois, mahdollissimman äkkiä, mutta miten? Töihin en vielä pääse vauvan ja usein sairastavien kaksosten takia.
Mies etsii koko ajan töitä, mutta hänen maksettavakseen en minun velkojani halua.

Sä et pääse siitä millään tavalla nopeasti pois ellet voita lotossa. Lainaa et saa ilman luottotietoja ja tuloja, velkasaneeraukseen et pääse ja korko kasvaa koko ajan.

Sun pitää nyt vain hyväksyä se, että sulla on kamala määrä velkaa ulosotossa ja kun palaat (?) työelämään, voit sitä alkaa lyhentää.

No yksi vaihtoehto on sellainen että joskus luottotietojen menetyksestä huolimatta voit saada pankista kulutusluotto-lainan (jolla maksat ulosotot heti pois), jonka esimerkiksi lähiomaisesi takaavat, MIKÄLI olet muuten hoitanut kaikki raha-asiasi pankin kanssa hyvin. Äitiysloman ajaksi neuvottelet että maksat vain lainan korkoja, ja pyrit työllistymään HETI kuin se vain on mahdollista, ja sitten lyhennät vähintään 500e/kk lainaa.

Ongelmia tuottaa se jos et pysty osoittamaan että työllistyt varmasti n. puolen vuoden kuluttua, tai jos olet hoitanut myös pankki-asiasi päin prinkkalaa, tai jos kukaan ei halua taata sinulle lainaa.

Hyvä ap, mun vanhemmilla on vähän sama tilanne. Tai no äidillä on peliriippuvuus ja muutenkin holtiton rahankäytössä. Velkaa niillä on ainakin reilu 50 000 ja tänäkin vuonna mätkähti 7000 verot. Välillä se sanoo että saa mennä kaikki vaan ulosottoon. Itse on työtön ja isä töissä. En tiiä millä ne elää. Talo on kuitenkin maksettu, mutta autosta ja traktorista lainaa, jota eivät paljon kuukaudessa voi lyhentää. Muita maksuja sitten hirveä pino ja aina siirtelee niitä.
En tiiä mitä ne tekee, vaikka eihän ne meille sitä kaikkea kerro, itse olen siskoni kanssa ottanut selvää. Välillä äiti on tosi masentunut sen kaiken velan takia. Mutta apua ei halua.

Voin vaan kuvitella miltä susta tuntuu, kun äitinikin on velka taakan takia välillä itsarin partaalla vaikka itse on sen aiheuttanut pelaamisellaan ja holtittomalla rahankäytöllä.

pankki ja muut "tavalliset" menot olen aina hoitanut säntillisesti, niissä olen tarkka.

Noista veloista ei ole jäänyt mitään sellaista mitä voisi myydä, rahat menivät todella järjettömyyksiin, kuten VUOKRAkämpän remppaan :headwall:

Luulen ettei tuollasista veloista mitenkään nopeasti pääse eroon ellei tosiaan voita lotossa tai jotain.En esko että saat pankista lainaa koska et ole töissä mutta sitten jos joskus menet töihin niin asia saattaa olla toisin mutta takaajia varmaan muutaman tarvit saadaksesi lainaa pankista.

Itselläni kaatui yritystoiminta 2000 -luvun alussa sairauden takia, olin yhtäkkiä työkyvytön omaan ammattiini. Loppujen lopuksi maksettavaa kertyi lähemmäs 40 000 euroa, ja tuloja nolla. Olin nuori ja typerä sinkku, ja aivan liian ylpeä pyytämään apua esimerkiksi sukulaisiltani, joten velkasumma pasui ihan turhaan vuoden verran, koska olin työttömänä, ja pyrkimässä uudelle alalle, kunnes löysin vihdoin töitä. Silloin aloin hoitamaan jo ulosottoon menneitä kulujani raivokkaasti pois. Ensin annoin ulosmitata palkastani kaiken suojaosan yli menevän. Sitten mietin että samalla summalla lyhentäisin kuitenkin lainaa tehokkaasti, ja saisin nopeammin luottotiedoistani merkinnän pois, joten tunnustin tilanteeni vanhemmilleni. He takasivat lainani, ja maksoin ulosotot kerralla pois. Sitten lyhensin lainaa ensin 800e/kk, ja myöhemmin 500e/kk. 2 vuotta myöhemmin olin taas luottokelpoinen. Reilu 5 vuotta taisi mennä lainaa maksellessa. Ja nyt olen täysin velaton, hyvätuloinen (yli 50 000e vuositulot) ja todellakin oppirahani maksanut.

Miehellä ollut vähän vastaava tilanne mutta velkaa huomattavasti vähemmän.Ei auttanut muu kuin mennä pankkiin lainaa kyselemään kun oli vakityöpaikka.Eikä muuten laina mitenkään heti irronnut ja takaajan tarvi ja kyse oli alle 10 000e:n summasta.Monet pankit kieltäyty suoraan antamaan lainaa tuollaseen tarkoitukseen.

pankkilainaa, myös itse olen miettinyt. tästä puhuinkin velkaneuvojan kanssa, periaatteessa jos töitä olisi, olisi mahdollista saada takuusäätiön takaus lainaan, ja töllöin olisi mahdollista neuvotella myös velan korkoja pienemmäksi, kun maksaa kertasuorituksella. Ja näin puhdistuisi nimikin nopeammin.

Nyt joudun pienillä tuloilla kituuttamaan ja laittamaan vaakakuppiin velkojen mahdollisimman nopean maksun, ja lasten parhaan. Kun haluan antaa lapsille mahdollisuuden kasvaa kotona ainakin tuonne 3v asti. Lapset kun eivät noista veloista kärsi periaatteessa, varsinkaan jos ja kun mies taas työllistyy.
Mutta jos jään vielä melkein kolmeksi vuodeksi kotiin, on mulla sitten enmmän maksettavaa.
Kumpi on tärkeämpää, lasten kotihoito, vai puhtaat luottotiedot?

Jos mies ei löydä töitä mutta sinun ainoa syysi olla menemättä töihin on lapset, niin mitäs jos mies jää lasten kanssa kotiin ja sinä menet tienaamaan?

Sitten olisi sen lainankin saanti helpompaa.

Kolmeksi vuodeksi kotiin keskellä velkahelvettiä kuulostaa kyllä todella huonolta idealta. Et selviä ikinä niistä koronkoronkoroista. Oishan se kivempi olla kotona mutta aina ei oo taloudellista mahista. Tai mee ainakin vaikka viikonlopputöihin tms, iltavuoroon tai jotain.

Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:
Jos mies ei löydä töitä mutta sinun ainoa syysi olla menemättä töihin on lapset, niin mitäs jos mies jää lasten kanssa kotiin ja sinä menet tienaamaan?

Sitten olisi sen lainankin saanti helpompaa.

Kolmeksi vuodeksi kotiin keskellä velkahelvettiä kuulostaa kyllä todella huonolta idealta. Et selviä ikinä niistä koronkoronkoroista. Oishan se kivempi olla kotona mutta aina ei oo taloudellista mahista. Tai mee ainakin vaikka viikonlopputöihin tms, iltavuoroon tai jotain.

tuokin vaihtoehto on mahdollinen, mutta en kuitenkaan vielä yli puoleen vuoteen voi töihin lähteä vauvan kanssa.

No siis mä tein naisystäväni kanssa näin http://www.vippinyt.com , mutta jos sinulla ei ole luottotietoja niin pyydä velkajärjestelyä. Hirteen ei tarvitse todellakaan mennä, sulla on nyt vaan vaikeata aikaa. Ota rauhassa ja anna itsellesi aikaa, sinun ei tarvitse olla tämän massakulutushysterian uusi uhri !

Saanko kysyä että onko sulla kakssuuntanen..? Ihan vaan sillä että olin vuosi sitten saman rotkon reunalla keikkumassa,onneksi pääsin hoitoon ennen kuin olin oikeesti sössinyt asiani täysin.

Yhteistyössä