miten pääsee töihin..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja masentaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

masentaa

Vieras
oon jotenkin niin ärsyyntynyt.

hetken tein töitä kun jaoin aamulehtiä,ei maksettu kunnolla ja se oli liian rankkaa kun on kaksi lasta,koskaan ei saa nukkua kunnolla.
sitten pääsin päiväpostiin mutta se olikin vain pari tuntia päivässä töitä joten siitäkään ei apua rahallisesti paljon yhtään.

hakemuksia oon pistänyt kauppoihin yms. mutta ei valita koskaan mua.

Pitäisikö lähteä opiskelemaan vaikka lähihoitajaksi kun niitä täällä aina tarvitaan ja haetaan.

miten te muut olette hakeneet töihin?
kun tuntuu ettei mihinkään pääse.rahallisesti muutenkin vaikeeta vaikka mies on töissä :(

ja kun ei ole sitä ammattia,ainoastaan peruskoulu.

Kannattaa alkaa opiskella jotakin, ihan mitä vaan. Farmaseuttikouluun on kuulemma suht. helppo päästä ja työllistyvät hyvin. Kyllä se maksaa itsensä takaisin myöhemmin. Saat käsittäkseen opintotukea sitten. tsemiä.

juu, ei voi mitään mutta nykypäivänä ei oikein mihinkään, edes kaupan kassalle saati siivoojaksi pääse jollei ole peruskoulua enempää koulutusta.
Mietipä nyt eka niitä opiskeluvaihtoehtoja, älä please opiskele lähihoitajaksi jos sinulla ei ole kutsumusta ammattiin. Se ei ole helpointa työtä se lähihoitajan työ.
Katso niitä opiskelumahdollisuuksia rauhassa, mikä kiinnostaa, lähde sen pohjalta suunnittelemaan tulevaisuutta.

hakemuksia vaan kaikkialle + kouluun myös :)

kyllä se nappaa johonkin varmasti.

ja pääsee paremmin kun sanoo iän ja ei ole koulutusta,rahatilanne huono yms.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä teen pikaruokaravintolassa hommia ja koulutusta ei ole kuin peruskoulu. Oletko kokeillut hakea sinne?

siskoni on ollut siellä töissä,sanoi että ei kannata sinne hakea koskaan..ihan kauheeta hommaa :D

tulipa vaan mieleen et se oli mäkkärissä töissä hetken ja lopetti.

Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Minä teen pikaruokaravintolassa hommia ja koulutusta ei ole kuin peruskoulu. Oletko kokeillut hakea sinne?

siskoni on ollut siellä töissä,sanoi että ei kannata sinne hakea koskaan..ihan kauheeta hommaa :D

Jos ei ole koulutusta niin hirmuisen kivoja hyvinpalkattuja hommia VOI oikeasti olla hankala saada... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja heh:

No itse olen tykännyt, kiirettähän tuo työ on, mutta työajat on tosi joustavat ja palkkakin on kuitenkin sen 1500 bruttona kuussa. Se on tietysti taas että jos työt ei kelpaa niin sittehän on turha valittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
no mutta pelottaa jos mua ei valita,mitä sitten teen..istun kotona.

No eihän sitä sitten kannata hakea ollenkaan jos ei vaikka tulekaan valituksi... :headwall:

Maksaako se hakeminen sulle jotain? Miten se muuttaa sun elämää nykyiseen nähden jos haet ja et pääse?

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Alkuperäinen kirjoittaja FFG:
Viimeinen rivi oli ratkaiseva.

Aivan. Olisko se ammatti jotain...?

:attn:

Oppisopimus voisi olla ihan hyvä vaihtoehto...

no mutta pelottaa jos mua ei valita,mitä sitten teen..istun kotona.

Mieti mikä sua kiinnostaa? Mikä ammatti? Kun sellaisen löydät, mietit mahdollisia työpaikkoja. Sitten otat heihin yhteyttä, kysyt tällaista mahdollisuutta työskennellä oppisopimuksella. Yleensä firmat ottavat oppisopimuslaisia mielellään, sillä niistä saa tukea eikä palkka ole sama kuin ammatin jo aikaisemmin opiskelleelta.
Äläkä masennu jos ei tärppää ekalla. Mutta sen sanon, ettet sä kunnon hommia saa jos sä odotat työkkärin hommaavan sulle hyvän työpaikan.

Itse olen työnantajan puolella ja sanon, että oma aktiivisuus on se mikä tuo töitä. Yhtäkään ihmistä ei olla työkkärin listoilta otettu, tai ei ainakaan pitkäaikaiseksi ole työsuhde muodostunut.

Yhteistyössä