miten madotan kissan helpoiten?

Tahnan saa helposti pursotettua katin suuhun. Tabletin taas rasvaamalla tms. ja laittamalla kissalle suuhun ja hellästi hieroa kurkkua. Pitää vain katsoa, että kissa tosiaan nielee sen eikä pukella ulos myöhemmin.

no vastaan kumpaankin:
tabut: laitan tabun kertakäyttöiseen muffinssivuokaan, taittelen sinne ineen ja lihavasaralla leikkulaudalla murskaan sen ja kaadan ruuan päälle.
tahna eli pasta: kissan miehen kainaloon, puristan pään takaa sormilla leuat auki, tahna kurkkuun ja pidän kädellä suun kiinni niin kauan että nielee. haastellista välillä ku 3 kissaaa...

Meillä menee tabletti makkaran palan sisällä, neljä palasta neljässä makkaran palasessa. Pastaa en yleensä osta, mutta samalla tyylillä, pätkä pastaa makkarapalan sisälle.

mä madotan meidän rontin joko niin et sekotan sen pastan danone vaniljajuguun (kissan herkkua :D)

tai sit junttaan herran pyyhkeen sisään ja pidän sitä kainalossa ja päästä kiinni ja tungen pastaa kurkkuun. tää toimenpide johtaa viikon mököttämiseen :D

apropoo! axilur on muuten paras ja jos mirrix ei tehoa suolinkaisiin (luepas) niin syötä axiluria, koska suolinkainen on ainoa kissan loinen, joka voi tarttua ihmiseen. meillä oli yhellä kissalla kerran...oksensi spagettimaisia matoja joka paikkaa...örk

Alkuperäinen kirjoittaja triplamama:
apropoo! axilur on muuten paras ja jos mirrix ei tehoa suolinkaisiin (luepas) niin syötä axiluria, koska suolinkainen on ainoa kissan loinen, joka voi tarttua ihmiseen. meillä oli yhellä kissalla kerran...oksensi spagettimaisia matoja joka paikkaa...örk
Ja meillä kisu kakki veristä mössöä jossa noita vieterin näkösiä madonpätkiä. Vähän huoletti et mikä on mut lääkäri sano että joskus suoli noista madoista ärtyy. Olin antanu kuurin 3 kk aiemmin mutta sit annoin uuden ja heti auttoi!

Meillä kissat tottuneet pienestä pitäen ottamaan pillereitä. Otan kunnon otteen kissasta, niin ettei pääse raapimaan, suu auki leukaperistä kiinni pitäen, sitten suu kiinni ja hieron hetken kaulaa, että pilleri menee alas ja annan vielä varmuuden vuoksi jonkun herkkupalan perään niin ei sylkäise sitä pois. Onnistuu muuten pahemmillekin villikissoille, omistaja vaan haukkoi henkeään kun tein saman tempun heidän kissalleen. Luuli, että kissa repii minut raapaleille, kuten oli tehnyt jo useammalle yrittäjälle. Pääasia on varmat ja nopeat otteet. Kissa ei kunnolla ehdi tajuta mitä tapahtui, kun pilleri on jo kurkussa.

ite aina otan kissan kainaloon ja aukasen suuta sen verran ja vien sen ruiskun niin syvälle kuin saan ja ruuttaan..aina on meny suuhun ja aina se sen on pärskien nieleskelly ja kaiken tämän olen tehnyt aina yksin...eli riippuu kissasstaki ja miten sitä pitää.ite taidan vaan puristaa sen tiukasti itteeni vasten ettei se oikein pääse rimpuileen..enkä muutamasta kynsäsystä ole tietääksenikään!!!
kissa tosin ei musta tykkää sinä päivänä ollenkaan ja meneeki ulos lkoppupäiväöks mököttään!!! : o

Kun tuota pastaa hieroo kissan suupieliin tai vaikkapa tassuihin niin kissa nuolee sen siitä... Jos muuten hankalaa saada kissaa ottamaan lääke niin kannattaa kokeilla myös tuota konstia.

noniin...
meidän pentu on sen verran ärhäkkä tapaus etten saanut yksin laitettua sen suuhun mitään :ashamed: taitaa johtua kokemattomuudestakin mutta yritän vielä ruuan seassa. Onneks sisko on tulossa käymään jolla on itsellään 2 kissaa, saan konkarilta apua :D

Mä voin tulla madottamaan, olen siinä näppärä. :saint:

Mutta jos ette huoli, niin käärikää kissa tukevasti ISOON pyyhkeeseen, niin että vain pää jää näkyviin, sitten madottaminen onnistuu lapseltakin. Lääkkeet suuhun, suu kiinni, ja odotellaan. Tarvittaessa voi laittaa joko sormenpäällä tai neulattomalla ruiskulla vettä perään, se helpottaa kummasti.

Yhteistyössä