miten saisin helpoiten uusittua pilleri reseptin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietin vain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietin vain

Vieras
heinäkuussa hain 6kk satsin nyt mulla on yks laatta jäljellä enää. Tää resepti vanhentui pariviikkoa sen jälkeen kun hain sen viimeisen satsin.

Mistäköhän sais helpoiten uusittua? mieluiten ilman että tarvis lekurikäyntiä koska mulla ei oo tarvetta lekuriin. Oon pitkään noita pillereitä jo käyttänyt eikä ole ongelmaa niitten kanssa ja papa on ajantasalla.

Lisäks oon pari kuukautta sitten muuttanut uudelle paikkakunnalle enkä ole tutustunut miten esim perhesuunnittelu toimii. Lähimmässä neuvolassa ei ainakaan sellaista ole vain lasten neuvolapalveluja.

Tk:hon saa viedä reseptejä uusittavaksi mutta uusiiko ne pilleriresptejä ja kun olen "uusi" niin uusivatko näkemättä mua...?

Vai voisinko soittaa yksityiselle yleislääkärille jonka luona hoidan kaikki terveysasiana paitsi ehkäisyn, kirjoittaisikohan hän minulle vaikka puhelinreseptinä?

Yleensä tk ei uusi ehkäisyreseptejä. Perhesuunnittelunevola palvelee useimmissa kunnissa, jos et löydä kunnan nettisivuilta tietoa, soita omalla tk:lle ja kysy sieltä mihin otat yhteyttä. Ajan joudut varaamaan, niitä ei saa uusia näkemättä asiakasta. Lääkäri sinua ei silti välttämättä tapaa, vaan terveydenhoitaja.

No pitänee soittaa tuonne ehkäisyneuvolaan ja kysyä mitä pitää tehdä.. toivottavasti ei tarvi lähteä käymään sielä kun matkaa on niin pirusti sinne ja sitten pitää ruveta sotkemaan miestäkin mukaan tähän kuskiksi jne...

Yleensä tk ei uusi ehkäisyreseptejä. Perhesuunnittelunevola palvelee useimmissa kunnissa, jos et löydä kunnan nettisivuilta tietoa, soita omalla tk:lle ja kysy sieltä mihin otat yhteyttä. Ajan joudut varaamaan, niitä ei saa uusia näkemättä asiakasta. Lääkäri sinua ei silti välttämättä tapaa, vaan terveydenhoitaja.

Täällä Turussa pillerireseptin voi uusia terv. keskuksessa, eikä tarvitse tosiaan mennä lääkärille.

hmm taidan eka soittaa tk:hon ja kysyä mikä käytäntö niillä on.. kun tk lähempänä mua.. mut jos ei onnaa sielä niin sitte kai pakko sinne perhesuunnitteluneuvolan puoleen kääntyä...

Viet sen tk:n tiskille, sanot että pitäisi uusia ja että olet lääkärissä käynyt vähän aika sitten. Haet muutaman päivän päästä uusittuna.

Olisi kyllä mielenkiintoista tietää mikä tk ei uusi e-pillereitä. Ihan samalla tavalla kuuluvat uuusittaviin lääkkeisiin kuin mitkä tahansa Buranat. :D

[QUOTE="Vieras";25439260]Viet sen tk:n tiskille, sanot että pitäisi uusia ja että olet lääkärissä käynyt vähän aika sitten. Haet muutaman päivän päästä uusittuna.

Olisi kyllä mielenkiintoista tietää mikä tk ei uusi e-pillereitä. Ihan samalla tavalla kuuluvat uuusittaviin lääkkeisiin kuin mitkä tahansa Buranat. :D[/QUOTE]

Kyllä ruuhkaisen, köyhän kunnan täydessä tk:ssa uusitaan resepti eikä takuulla vaivata asiakasta lääkärikäynnillä ellei asiakas sitä välttämättä vaadi :D

meillä uusis kun sanoin puhelimessa että en huomannut että ne loppus ja tarviin heti. sillä sai kolmen kuukauden reseptin, vuoden reseptiä varten pitää käydä lääkärissä. Meidän kunnalla on systeeminä että yli 18-vuotiaan pitää käydä kahden tai kolmen vuoden välein lääkärintarkastuksessa, muuten saa reseptin ilman

Yhteistyössä