Miten määräytyy äitiyspäiväraha?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raha pähkäilyä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

raha pähkäilyä

Vieras
Eikös se ole niin että jos edellinen lapsi on alle 3 kun seuraava syntyy, niin silloin saa saman äitiyspäivärahan tästä nuorimmastakin. Mutta jos siinä välissä onkin ollut reilun vuoden töissä, niin minkä mukaan se raha määräytyy. Mä kun olen tehnyt lyhempää päivää nyt kuin mitä ennen esikon syntymää ja tulot on aikalailla pienemmät kuin silloin, niin mietin, että saanko sen minkä esikostakin vai saanko vähemmän.

Ihan selkeästi Kelan sivuilta kopioitua:

Kaksi lasta kolmessa vuodessa

Voit saada vanhempainpäivärahan edellisen päivärahan perustana olleen työtulon mukaan, jos saat kaksi lasta perättäin kolmen vuoden sisällä. Tällöin seuraavan lapsesi lasketun ajan tulee olla ennen kuin edellinen lapsesi täyttää 3 vuotta

Itsellä sama homma eli lapset syntyi 2,5v ikäerolla. Ehdin olla työssä heidän välissä vajaan vuoden. Hain äitiyspäivärahaa palkkatodistuksella, joka oli tästä edeltävästä työajasta. Ei edellisen vuoden mukaan niinkuin normaalisti. Eli palkanlaskentaan vaan yhteys.

Alkuperäinen kirjoittaja onni:
Itsellä sama homma eli lapset syntyi 2,5v ikäerolla. Ehdin olla työssä heidän välissä vajaan vuoden. Hain äitiyspäivärahaa palkkatodistuksella, joka oli tästä edeltävästä työajasta. Ei edellisen vuoden mukaan niinkuin normaalisti. Eli palkanlaskentaan vaan yhteys.

Ei niitä nyt uudestaan tarvi sinne viedä, kyllä ne on jo siellä valmiina kun olet jo niiden mukaan rahan saanut.

Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Elikkä mä siis tulen saamaan äitiyspäivärahaa enemmän kuin mitä tulee palkkaa, no sehän on hyvä.

Muista lopettaa se osittainen hoitovapaa ennekuin jäät töistä pois, niin saat kesälomarahat normaalin kuukausipalkan mukaan laskettuna.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Elikkä mä siis tulen saamaan äitiyspäivärahaa enemmän kuin mitä tulee palkkaa, no sehän on hyvä.

Muista lopettaa se osittainen hoitovapaa ennekuin jäät töistä pois, niin saat kesälomarahat normaalin kuukausipalkan mukaan laskettuna.

Mä en ole osittaisella hoitovapaalla edes, vaan ihan töissä, mutta teen siellä osa-aikaisena tällä hetkellä töitä tai jätin sen mun yötyön pois, kun en lapsen vuoksi sitä jaksanut ja mulle ei ole ollut tarjolla täyttä päivää, niin teen epämääräisen määrän tunteja viikossa, minimissään 15 tuntia, mutta yleensä siihen tulee enemmänkin, mutta aikalailla vähemmän kuin mitä ennen esikoista.

Yhteistyössä