Miten mä tuun pärjäämään kahden kanssa?? APUA!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huoh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huoh"

Vieras
Tuossa katselin juuri kantoliinoja ja ihastelin kuvia ja mietin miten ihanaa sitten on kun pieni tuhisee siinä rintaa vasten.

Sitten taas välähti: Mut niitä tulee kaksi!! :O

Ei niitäå vissiin sitten kanneta liinassa koko aikaa, miten mä saan molemmat lähelle, miten mulla riittää huomio molemmille yhtä aikaa.
Miten yleensäkään selviän kaikesta kahden kanssa!!!

Varmaan vuorotellen sitten :) Ihan onnellisen lapsuuden minäkin olen saanut ja rakastetuksi itseni kokenut(/koen edelleen) vaikka kaksonen olenkin. Varmasti teettää työtä, mutta on siitä moni muukin selvinnyt. Voimia ja onnea kovasti <3

No eihän sulla oo vaihtoehtoja..
Miksi maalalilla piruja seinille ja pelotella itteään? Päivä kerrallaan se on vaan sitten elettävä. Ja tosiaan, sun on vaan pakko pärjätä.

Itse en kaksosten äitinä kehottaisi totuttamaan lapsia kantamiseen ollenkaan. Parempi pitää sama uni- ja ruokarytmi jotta voit välillä olla kokonaan ilman lapsia, eli silloin kun nukkuvat samaan aikaan. Helpointa on mielestäni totutella tuplaimetykseen jolloin läheisyyttä saa molemmat ja lisäksi makoiluun joko sängyllä tai lattialla niin että molemmat on lähellä. Omani konttaavat jo ja pitävät toisilleen seuraa mutta ensimmäisten kuukausien ohje on kyllä "kaksi kerralla" eli ruokaa molemmille, vaipat molemmille ja molemmat vaunuihin nukkumaan, siten saat myös levähtää. Ei yhtä eikä kahta kannettavaksi! Muista että pienten toisilleen antama fyysinen läheisyys täyttää myös hali-tiliä!

Mä en kanssa kannata tuota kantoliinaa, tai jatkuvaa kanniskelua ylipäätään. Mulla tuplat on samassa rytmissä, eli syödään ja nukutaan samaan aikaan. Jää aikaa itelle ja muulle perheelle. Ihan pieninä nukkuivat samassa sängyssä, ja hyvin nukkuivatkin kun toinen, tuttu kaveri oli koko ajan vieressä. Paljon muutenkin pidän poikia lähekkäin lattialla jne... Kyllä tuplien kanssa pärjää ihan hyvin, oletuksena tietenkin, ettei ole esim. koliikkivauvoja... Sitten saattaa olla raskasta.

Yhteistyössä