Miten löysit työpaikkasi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sakura
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sakura

Vieras
Mulla ei vakituista paikkaa enkä ole juuri opiskelun/kotiäitiyden takia joutunut töitä etsimään ja se olisi varmaan piakkoin edessä. Mistä kannattaisi etsiä, työkkärin sivut tietenkin, mutta mitä muita keinoja löytyy?

www.mol.fi =) Siis omani löysin. Lehdissä usein ilmoitellaan, sunnutaisin tai torstaisin, toki riippuu lehdestä. Tehokkaimmaksi havaittu puskaradio, sen kautta löytyy paikkoja jotka ei välttämättä ole julkisessa haussakaan.

muut työvoimatoimistojen työpaikkailmoitukset, sanomalehdet, puskaradio, kyselet tarvitseeko liikkeet työntekijöitä esim. kesäksi, oppisopimuksilla..

Yksi parhaista on suhteet. Onko sinulla hyvä suhteita hyvissä firmoissa?

Itse olen saanut työni aina niin, että minua on tuttavan toimesta pyydetty/ neuvottu hakemaan jotain paikkaa.

Se oli ennen se, nyt mie olen onnellinen kotiäiti :D

Työharjoittelun jälkeen jäin tähän töihin.

Mollin paikat on aina sellaisia, että niissä hakijoita piisaa. Mm. viimeksi hakemaani virkaan oli 236 muutakin hakijaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ja tietysti se, ettei oman alan töitä tunnu löytyvän kirveelläkään. Pitäiskö muka ryhtyä karaokejuontajaksi tai jotain? :O

Mä ajattelin ryhtyä MIG-hitsaajaksi tai lehtoriksi... *pokka pitää* Sellaisia hommia tuntuu aina olevan tarjolla.

opiskellessani hain harjoittelupaikat omalta kunnaltani, ajatuksenani työntää jalka oven rakoon. Harjoittelupaikkoja oli yhteensä 4 omassa kunnassa.
Ennen valmistumista soitin ja kyselin kesätöitä. Sain ja sitten vakinaistettiin.

Minä olen soitellut yrityksiin ja käynyt oman alan messuilla juttelemassa yritysten edustajien kanssa. Messuillakin ollut ihan hyvä vastaanotto työnhakijoille, vaikka yritykset ovat siellä pääasiassa vain mainostamassa ja myymässä tuotteitaan/palveluitaan. Omalla alallani on tosi vähän työpaikkailmoituksia, joten pakko olla itse aktiivinen ja pyrkiä luomaan niitä suhteita itse.

Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ja tietysti se, ettei oman alan töitä tunnu löytyvän kirveelläkään. Pitäiskö muka ryhtyä karaokejuontajaksi tai jotain? :O

Mä ajattelin ryhtyä MIG-hitsaajaksi tai lehtoriksi... *pokka pitää* Sellaisia hommia tuntuu aina olevan tarjolla.

ei taida hitsareille olla tänä päivänä töitä, aika alhaalla työ metalliala

Yhteistyössä