Miten lopetetaan imetys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vierailija 100
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vierailija 100

Vieras
Olen nyt imettänyt 4kk ja samalla lypsänyt maitoa, jonka olen sitten pakastanut. Nyt haluaisin lopettaa imetyksen kokonaan, miten saan maidontulon loppumaan? Olen jo vähentänyt syöttökertoja, mutta ongelma on siinä, että Rinnat pakkaantuvat täyteen varsin nopeasti.

Moi,

mä lopetin niin, että vain yhtenä päivän lopetin imetyksen totaalisesti. Sen jälkeen pumppasin vain ihan välttämättömimmät eli että sai sen pahimman pakkaantumisen tunteen pois. Aluksi määrät olivat kuitenkin isoja, mutta vähenivät nopeasti. En muista kuinka kauan siinä meni, mutta pumppauskertoja oli sitten ehkä enää pari kertaa ja määrät vähenivät nopeasti. Tärkeintä on, että pumppaat vaan välttämättömimmät.

Lääkäri voi myös määrätä lääkettä, joka ehdyttää maidotulon, mutta siinä oli joitakin sivuvaikutuksia ja ihan helposti toi kyllä meni loppuviimeksi.

miksi haluat lopettaa............anteeksi tällänen kyssä mutta itse olisin mieluusti jatkanut mutta maito alkoi mulla noihin aikoihin ehtyä ja puoli vuotiaana vauva ilmeisesti kyllästyi tyhjien säkkien imemiseen ja lopetti yöimetyksetkin.

Alkuperäinen kirjoittaja hihhuli:
miksi haluat lopettaa............anteeksi tällänen kyssä mutta itse olisin mieluusti jatkanut mutta maito alkoi mulla noihin aikoihin ehtyä ja puoli vuotiaana vauva ilmeisesti kyllästyi tyhjien säkkien imemiseen ja lopetti yöimetyksetkin.

Aiheellinen kysymys. Haluan lopettaa siksi, että minulla on opiskeluiden takia reissuja toiselle paikkakunnalle ja olen esim. 3 päivää pois kotoa niin näen helpommaksi sen, että syötämme noi pakastamani maidot (maitohan säilyy 3 kk). Syksyllä on edessä myös leikkaus, jonka lääkityksen aikana ei voi imettää niin nyt voimme rauhassa harjoitella elämää ilman tissiä.