Miten imetys lopetetaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kertokaapa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kertokaapa

Vieras
Kuinka ootte onnistunut siinä ilman, että tulee tulehduksia?

Maitoa tulee vielä vaikka kuinka, mutta jatkuvat rintaraivarit kyllästyttää. Joudun joka tapauksessa pumppaamaan vauvalle, kun en tissistä saa ottamaan. Mietin vain, että jos lopettais koko imetyksen ja siirtyis korvikkeeseen, miten tämän maidontulon saa itseltä loppumaan? Tämä jatkuva pumppaamistarve vaan lisää tuloa eikä ainakaan auta vähentämään.

Mulla on maidon määrä ollut aina sitä luokkaa että sillä olis ruokkinut pari muutakin lasta, mutta kyllä sen tulo vaan on imetyksen lopettamisen jälkeen hiipunut ja sitten loppunut kokonaan kun on vain harventanut lypsykertoja eikä ole tullut tulehduksia.

Alkuperäinen kirjoittaja mum84:
Mulla on maidon määrä ollut aina sitä luokkaa että sillä olis ruokkinut pari muutakin lasta, mutta kyllä sen tulo vaan on imetyksen lopettamisen jälkeen hiipunut ja sitten loppunut kokonaan kun on vain harventanut lypsykertoja eikä ole tullut tulehduksia.

Oon nyt pumpannu kaksi kertaa vuorokaudessa sillä tuloksella, että tulo vaan lisääntyy. Mutta kaksi kertaa on se määrä, joka tuntuu siltä, että on pakko tai poksuu (tullut jo läpi paidastakin)..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Oon nyt pumpannu kaksi kertaa vuorokaudessa sillä tuloksella, että tulo vaan lisääntyy. Mutta kaksi kertaa on se määrä, joka tuntuu siltä, että on pakko tai poksuu (tullut jo läpi paidastakin)..

Kauanko oot jatkanut tuota 2 kertaa vuorokaudessa? Minä tyhjensin ekan viikon 2 kertaa vuorokaudessa ja maitoa kyllä valskasi siinä välissäkin aika lailla, sitten seuraavalla viikolla kerran viikossa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Kauanko oot jatkanut tuota 2 kertaa vuorokaudessa? Minä tyhjensin ekan viikon 2 kertaa vuorokaudessa ja maitoa kyllä valskasi siinä välissäkin aika lailla, sitten seuraavalla viikolla kerran viikossa.

reilun viikon vasta. Mutta jospa tämä sitten tästä. Usko alkoi vaan olla jo koetuksella. :)

mulla kuopuksen imetyksen lopetuksen jälkeen rinnat oli tosi kipeät ja tursusi maitoa viikon, pumppasin aina kun sattui liikaa. siitä sitten vähitellen asettui, toisella viikolla taisin tyhjentää käsin rintoja kerran tai pari päivässä.
aina pumppasin vaan sen verran että pahin paine asettui.
edelleen tulee saunassa maitoa vähäsen, samoin jos puristaa. mutta onneksi meillä ei saunota usein :laugh: ja lopetuksesta 1,5kk vasta.

Alkuperäinen kirjoittaja vuotaraaputin:
mulla kuopuksen imetyksen lopetuksen jälkeen rinnat oli tosi kipeät ja tursusi maitoa viikon, pumppasin aina kun sattui liikaa. siitä sitten vähitellen asettui, toisella viikolla taisin tyhjentää käsin rintoja kerran tai pari päivässä.
aina pumppasin vaan sen verran että pahin paine asettui.
edelleen tulee saunassa maitoa vähäsen, samoin jos puristaa. mutta onneksi meillä ei saunota usein :laugh: ja lopetuksesta 1,5kk vasta.

Masentavaa. :D Siis kun riittäis tämä maidontulo jo ja jos siihen menee vielä noinkin kauan.. Tasan ei käy onnenlahjat. Toiset toivoo lisää maitoa, toiset saa sitä iiiiihan liikaa.

ei maitoa tule kuin siis ihan puristaessa - ja sitä voi tulla kuulemma vielä PIIIITKÄN aikaa. mutta se pahin kipu helpotti viikossa. ja sen ekan viikon maitoa lorotteli helposti, sen jälkeen väheni vähenemistään.

jos sitä maitoa kerran saa helposti pumpattua, niin eikö sitä kannattais pumpata ja antaa pullosta (jos imetys kerran ei suju) kun onhan se kuitenkin halvempaa ja terveellisempää kun korvike... pumppu ei stimuloi yhtä hyvin kun vauvan imu, joten maidon määrä vähenee varmasti pikkuhiljaa, ja sitten vaan siirrytte korvikkeelle....