imetys mietityttää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiitos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiitos

Vieras
odotan ensimmäistä lastani ja oikeestaan en oo koskaan aatellut imetystä sen kummemmin.. aattelin että tottakai imetän mutta nyt olen miettinyt että kun haluisin myös että vauvan isä saa antaa maitoa tuttipullosta..
Onko se niin että mitä useammin imetän vauvaa niin sitä ennemmän maitoa rintoihin tulee?
Miten imetys lopetetaan? kun olen lukenut vaan täällä että monilla on tullut tulehduksia tai sattunut kauheesti kun rinnat ovat olleet niin täynnä maitoa..

kiitos sinulle joka vastaat..

Imetyksessä pelaa kysynnän ja tarjonnan laki eli juurikin mitä useammin imetät vauvaa niin sitä ennemmän maitoa rintoihin tulee. Aluksi imetys on varmasti enemmän tai vähemmän kivuliasta kaikille, mutta ekan kuukauden aikana homma varmasti tasoittuu uomiinsa.
Isä voi syöttää pumpattua maitoa tai korviketta tuttipullosta vauvalle tarvittaessa vaikka imettäisitkin, meillä tehtiin näin 2 ensimmäisen kuukauden ajan.
Ei rintatulehdusta tule kaikille imettäville. Itse olen imettänyt nyt 10 kk ja ei vielä onneksi tulehdusta ole ollut.

Itse valitsin imetyksen siksi, että siitä on monia terveydellisiä hyötyjä vauvalle ja itsellenikin. Lisäksi myös ei tarvitse esim. yöllä olla korviketta lämmittämässä ja eipä tarvinnut myös pulloja niin paljon keitellä, kun jos olisi vaan korviketta saanut. Laiska puhuu... Silti, korvikkeellakin vauvoista tulee terveitä ja tasapainoisia. Kannattaa miettiä, mitä itse haluaa.

tarviiko nyt sitä niin miettiä etukäteen?

kyllä sen huomaa sit jos ei ookkaan sun juttuas. jos et imetä halua niin pumppaa ja anna sitä. niin se maidoneritys pysyy paremmin yllä kuin jos antaisit sitä korviketta. =)

Yhteistyössä