N
neuvoja?
Vieras
Lapsi jo 8kk, mutta isä ei esim. koskaan käy kahdelleen ulkoilemassa lapsen kanssa. Ei tiedä mitä pukisi päälle ja tosi avuton jotenkin lähtemään ja tekemään lapsen kanssa.. Ehdotan kyllä, mutta aina tuhat tekosyytä miksei voi mennä vaikka vaunukävelylle. Kotona leikkii ja touhuaa todella ihanasti pienen kanssa ja lapsi tosi rakas ja tärkeä isälleen. Mutta, aivan selvästi hän pitää itseään enemmän leikittäjänä kuin oikeas _vastuunottajana_. Hän ei pidä siitä että neuvon ja käsken, mutta jollen mitään sano, mies ei automaattisesti ala antamaan lapselle päivällistä, anna juotavaa, pistä ajoissa päiväunille tms. Jätän heitä kahdelleen ja neuvon aina miten tehdä sillä aikaa, muuten unohtuisi syömiset tai nukkumiset. Kotona ollessa muistuttelen että hei, nyt on jo korkea aika antaa iltapuuro tai että katso nyt, vauva huutaa noin, se on aivan väsy jo. Jos en sano, mies ei tee ja minä teen kaiken. Vaipanvaihdot onneksi tajuaa jo.
Lisäksi mies olettaa todella usein, että minä juoksen perään tai menen jos lapsi itkee, sellaista passiivista vahtimista/hoitamista liian vähän. Tästäkin olen sanonut...
Miten saisi miehen omatoimisemmaksi? Olen väsynyt valvomisista ja jatkuvasta hoitamisesta, tarvitsen todellakin toisen vanhemman ottaamaan kunnolla vastuuta enkä jaksa aina sanoa! En tahdo nalkuttaa, mutta muuten mitään ei tapahdu...
Lisäksi mies olettaa todella usein, että minä juoksen perään tai menen jos lapsi itkee, sellaista passiivista vahtimista/hoitamista liian vähän. Tästäkin olen sanonut...
Miten saisi miehen omatoimisemmaksi? Olen väsynyt valvomisista ja jatkuvasta hoitamisesta, tarvitsen todellakin toisen vanhemman ottaamaan kunnolla vastuuta enkä jaksa aina sanoa! En tahdo nalkuttaa, mutta muuten mitään ei tapahdu...