Miten lasketaan äitiysraha kun laskettu aika menee just yli kun ed. täyttää 3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja cc
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joo, eli jollet ole ollu töissä lasten välissä ja eroksi tulee yli 3v, niin viimeksi vahvistetun verotuksen mukaan (ellei sun tulot ole noussu yli 20% siitä) eli tän vuoden loppuun asti v. 2008 tiedoilla.

No jos se menee ihan hitusen vain yli,niin mikset sano neuvolassa,että laittaa lasketuksajaks papereihin sen edellisen päivän,siis päivää ennenkuin edellinen täyttää sen 3v.

enpä usko, että neuvolassa alkavat tollaisia muuttelemaan, varsinkin kun se laskettu aika määritellään ultrassa ja se merkitään viralliseks lasketuks päiväks. Kyse on kuitenkin vauvan hyvinvoinnista, jos aletaan kaikkiin papereihin keksimään omia päivämääriä. Eihän me edes tiedetä onko täpärästi 1pv vai 1 viikko...

Alkuperäinen kirjoittaja äippyli:
enpä usko, että neuvolassa alkavat tollaisia muuttelemaan, varsinkin kun se laskettu aika määritellään ultrassa ja se merkitään viralliseks lasketuks päiväks. Kyse on kuitenkin vauvan hyvinvoinnista, jos aletaan kaikkiin papereihin keksimään omia päivämääriä. Eihän me edes tiedetä onko täpärästi 1pv vai 1 viikko...

No,mulla muuttivat kyllä sillä parilla päivällä;). Ja neuvolantätin ihan omasta ehsotuksesta :D. Muuten olis tippunu tosi paljon maksettava määrä.

Alkuperäinen kirjoittaja äippyli:

Kyllä ne vähän muuttaa, jos pyytää. :D

Jos ihan vaan täpärästi menee yli niin mä varmaan valehtelisin ekalla neuvolakäynnillä että milloin viimeiset menkat on ollu :ashamed: Jos siis vaan päivistä on kysymys :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Mut äitiyslomahan alkaa jo aiemmin eli silloin kun lapsesi on 2v11kk :wave:

Mutta äitiysraha lasketaan lasketusta ajasta eikä loman alkamisella oo siihen mitään vaikutusta. Lomanhan voi alottaa jo 50 pvää ennen laskettuaaikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Jos ihan vaan täpärästi menee yli niin mä varmaan valehtelisin ekalla neuvolakäynnillä että milloin viimeiset menkat on ollu :ashamed: Jos siis vaan päivistä on kysymys :ashamed:

Ei sitä laskettua aikaa määritellä ultralla ELLEI se ole huomattavasti eri kuin mitä viimeisten kuukautisten mukaan...

onko mammoilla ollu pikkusen huono ajotus :D Mutta eihän sitä tietenkään aiemmin kannata lasta yrittää vaan tähtää siihen tasan 3 vuoden ikäeroon että saa mahdollisimman kauan olla kotona kelan tuilla :kieh:

ja sit ultrassa selviää oikea laskettuaika joka merkataan papereihin.
mulla ainakin laskettua aikaa muutettiin uä:tä vastaavaksi. vaikka muutamastapäivästä vaan oli kyse.

Alkuperäinen kirjoittaja haha:
onko mammoilla ollu pikkusen huono ajotus :D Mutta eihän sitä tietenkään aiemmin kannata lasta yrittää vaan tähtää siihen tasan 3 vuoden ikäeroon että saa mahdollisimman kauan olla kotona kelan tuilla :kieh:

Kateellinen lapsetonko siellä huhuilee? :D

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Mut äitiyslomahan alkaa jo aiemmin eli silloin kun lapsesi on 2v11kk :wave:

Mutta äitiysraha lasketaan lasketusta ajasta eikä loman alkamisella oo siihen mitään vaikutusta. Lomanhan voi alottaa jo 50 pvää ennen laskettuaaikaa.

Olikos se näin ettei tosiaan äitiysloman alulla ole mitään merkitystä? Hmmm, munhan nämä pitäs tietää kun 10pv aloitan oman äitiyslomani :D Sillä ei tosin oo tässä kohtaa ollu merkitystä koska itse hain omani 6kk tulojen perusteella.

Alkuperäinen kirjoittaja edellinen lisää:

Ei sitä laskettua aikaa määritellä ultralla ELLEI se ole huomattavasti eri kuin mitä viimeisten kuukautisten mukaan...

mulla on ollu aina joko päivälleen tai parin päivän heitolla kierron mukainen la ja s eon muutettu ultran mukaan (jos siis ei ollu sama), mutta tietty kaikissa kunnissa ei oo tämän vuodeen alkuun asti päässy kun ehkä vaan rakenneultraan rv 18-20 ja silloin on tietty pitäny kierrosta määritellä.

Alkuperäinen kirjoittaja joanna:

ja sit ultrassa selviää oikea laskettuaika joka merkataan papereihin.
mulla ainakin laskettua aikaa muutettiin uä:tä vastaavaksi. vaikka muutamastapäivästä vaan oli kyse.

Mulla neljä lasta eikä IKINÄ laskettua aikaa olla muutettu uä:tä vastaavaksi vaikka vauva aina uä:n mukaan vähän pienempi kuin mitä viimeisten kuukautisten mukaan.

Kuule muru,ihan oon ollut töissä (alkuun puolikasta viikkoa) äitiyslomien välissä,että älä hätäile,en ole roikkumassa kotona Kelan tuilla;)

Alkuperäinen kirjoittaja edellinen lisää:

Paikkakuntakohtaista.
Tässä kaupungissa ei laskettua aikaa määritellä ennen varhaisultraa.

Kuule muru,ihan oon ollut töissä äitiyslomien välillä. Että en ole yrittänyt elellä kotona Kelan tuilla;).

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Kateellinen lapsetonko siellä huhuilee? :D

Olen mies en ole kateellinen, mut mun ex oli just tollanen laskelmoija, anto pildee vaan tiettyyn aikaan kuussa ja lasta alko himoamaan kun eka oli jo 2v.

Yhteistyössä