Miten lapset nukkumaan yhtä aikaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auttakaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

auttakaa

Vieras
Miten ihmeessä saan villin taaperon ja leikki-ikäisen nukkumaan yhtä aikaa samassa huoneessa? Nyt on tilanne se, että päiväunille nukutan eri huoneissa ja yöunille isompi ensin ja taapero nukahtaa muualle esim olohuoneen sohvalla ja siitä kannetaan nukkuvana lastenhuoneeseen, jossa isompi jo nukkuu täysillä. Molemmat kyllä nukahtavat itsekseen, eli ei tarvii taputella tms, mutta jos yhtä aikaa yrittää laittaa lapset nukkumaan, niin menee riehumiseksi. Nytkin toi pienempi nukkuu meidän sängyssä ja isompi lastenhuoneessa. Aikani yritin tänäänkin samaan huoneeseen saada nukkumaan, mut ei tullut mitään. Luin satua, yritin vaan jättää kuten silloinkin kun jäävät yksin nukkumaan, yritin vahtia vieressä, mut mikään ei toiminut. Nyt olis hyvät vinkin tarpeen.

Minkä ikäisiä? Meillä tyttö 5v ja poika 1v8kk menee nukkuu yhtäaikaa. Alkuu oli kans ihan hirvee riehuminen ( kun poika alko nukkuu tavallisessa sängys ) ja eivät millään meinanneet asettuu nukkuu. Monta iltaa meni, kävin vaan laittaa lapset takas sänkyyn monta monta kertaa. En puhunut mitään, peittelin vaan ja menin pois. Aikaa siihen meni mut nyt käyvät nukkuu ilman riehumista. Jotain saattavat naureskella mutta sängyssä ovat pysyneet.

Alkuperäinen kirjoittaja mulish:
Minkä ikäisiä? Meillä tyttö 5v ja poika 1v8kk menee nukkuu yhtäaikaa. Alkuu oli kans ihan hirvee riehuminen ( kun poika alko nukkuu tavallisessa sängys ) ja eivät millään meinanneet asettuu nukkuu. Monta iltaa meni, kävin vaan laittaa lapset takas sänkyyn monta monta kertaa. En puhunut mitään, peittelin vaan ja menin pois. Aikaa siihen meni mut nyt käyvät nukkuu ilman riehumista. Jotain saattavat naureskella mutta sängyssä ovat pysyneet.

3 ja 1,5 v ja molemmat pääset itse pois sängyistään ja sehän tarkoittaa sitä, että minä palauttalen heitä sinne tauotta takaisin ja hermot menee.

Meidän tytöt ovat 3,5v ja 1,5v ja nukkuvat samassa huoneessa. Vielä joku kuukausi sitten veimme ensin pienemmän nukkumaan ja luimme sillä aikaa isommalle iltasadun. Pienemmän nukahdettua kannoin isomman nukkumaan.
Nyt teemme niin, että luemme heille yhteisen iltasadun ja sitten minä peittelen isomman ja iskä antaa nuoremmalle vellin. Sen jälkeen molemmat jäävät nukkumaan omiin sänkyihinsä. Meidän tilannetta helpottaa se, että nuorempi nukkuu edelleen pinnasängyssä.

Alkuperäinen kirjoittaja häh:
mitäs vaivaa siitä on jos edelleen nukahtavat eri huoneissa? niin meilläkin tehtiin, ilman mitn ongelmaa

No olis se vaan kätevämpää. Nyt joutuu olemaan hiljaa sen aikaa, että eri huoneessa oleva nukahtaa ja tänäänkin jouduin tuota pienempää pitämään aloillaan meidän sängyssä, kun riehui ja riehui vaan. Omaan sänkyyn nukahtaa itsekseen ilman reuhomista ja kun ovi on kiinni, voin vapaasti touhuta mitä vaan muissa huoneissa eikä tarvii miettiä häiritseekö se. Voisin sillä aikaa tehdä vaikka jotain kotitöitä, kun lapset nukahtaisivat omaan petiin itsekseen. Iltaisin sama homma. Pienempää joutuu rauhoittelemaan siellä olohuoneen sohvalla kun taas sänkyynsä jäisi itsekseen, jos voisi sinne laittaa.

Meillä vajaa 4v ja 2,5v ja nukkuvat samassa huoneessa, menevät samaan aikaan nukkumaan.
Taistelun takana oli että tämä onnistuu, siis myös siten että nukahtavat keskenään mutta sinnikkyys auttoi tässäkin tapauksessa.

Muutettiin juuri omakotitaloon ja saatiin lapsille erikseen leikkihuone ja makuuhuone sen jälkeen nukahtaminen on ollut entistä helpompaa kun ei ole lelut häiritsemässä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meidän tytöt ovat 3,5v ja 1,5v ja nukkuvat samassa huoneessa. Vielä joku kuukausi sitten veimme ensin pienemmän nukkumaan ja luimme sillä aikaa isommalle iltasadun. Pienemmän nukahdettua kannoin isomman nukkumaan.
Nyt teemme niin, että luemme heille yhteisen iltasadun ja sitten minä peittelen isomman ja iskä antaa nuoremmalle vellin. Sen jälkeen molemmat jäävät nukkumaan omiin sänkyihinsä. Meidän tilannetta helpottaa se, että nuorempi nukkuu edelleen pinnasängyssä.

No meilläkin nukkuu pinnasängyssä, mutta siitä on poistettu pari pinnaa, et pääsee itse kulkemaan. Tämä sen takia kun on ihan mahdoton kiipeilijä ja pelkäämme, että tulee laidan yli, jos ei muuten pääse pois. Pohja on tosi alhaalla, mutta niillä kiipeilytaidoilla ei olisi mikään mahdottomuus ponnistaa laidan yli. Ja vaikka ei pääsiskään itse pois, niin siellä hän luultavasti hyppisi ja huutelisi, jos yhtä aikaa toisen kanssa yrittäis nukuttaa ja sitten toinen lähtee mukaan siihen riehumiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meillä on alusta asti nukuttu päiväunet samassa huoneessa, niin ei ole tullut ongelmaa ajan mittaan. Voi olla vaikeaa yhtäkkiä opettaa heidät siihen.

meillä oli aluksi pinnasänky meidän makuuhuoneessa, koska yösyöttöjen takia oli helpompaa. Toisekseen kuopus nukkui vielä yli vuoden ikäisenä päikkärit ulkona rattaissa.

Joko antaisin ajan kulua ja jatkaisin samaan malliin tai sitten laittaisin heidät nukkumaan ja jäisin istumaan huoneeseen. Valvoisin sitten siellä, että molemmat ovat hiljaa ja pysyvät omissa sängyissään. Aikaa siihen varmaankin menisi, mutta eiköhän se ajan kanssa alkaisin sujumaan.

nukkuvat samassa huoneessa. Jossain vaiheessa isompi ei pystynyt nukahtamaan kun nuorempi huuteli ja hairitsi, mutta tama hoitui silla, etta laitettiin isommalle mp3-soitin, josta kuulokkeilla kuuntelee illalla lauluja. Ei silloin kuule niin selvasti pienemman huuteluja, jolloin toinenkin ilman yleisoa nukahtaa. Nyt tosin nuorempikin halusi kuulokkeet, joten nukahtaminen kay kummaltakin musiikkia kuunnellen;)

Meillä tyttö 2v7kk ja poika 1v5kk...molemmilla oma huone ja menevät nukkumaan niin että pojan vien sänkyyn ja sinne jää nukkumaan ja tyttöä pitää kyllä silitellä ym...ei malttaisi millään käydä nukkumaa..ei poistu sängystä mutta huutelee ja annankin huudella!!haluaisin myös että lapset nukkuisivat joskus samassa huoneessa mutta olen koittanut eikä onnistunut hyvin!nyt mennään näin kunnes kasvavat vähän!!

Alkuperäinen kirjoittaja minä vain...:
Meillä tyttö 2v7kk ja poika 1v5kk...molemmilla oma huone ja menevät nukkumaan niin että pojan vien sänkyyn ja sinne jää nukkumaan ja tyttöä pitää kyllä silitellä ym...ei malttaisi millään käydä nukkumaa..ei poistu sängystä mutta huutelee ja annankin huudella!!haluaisin myös että lapset nukkuisivat joskus samassa huoneessa mutta olen koittanut eikä onnistunut hyvin!nyt mennään näin kunnes kasvavat vähän!!

Meillä ei ole mahdollisuutta omaan huoneeseen. Jos oliskin, niin tuskin tätä ongelmaa olisi, koska molemmat nukahtavat itsekseen silloin kun huoneessa ei ole muita.

pistät omiin sänkyihin ja olet huoneessa kunnes nukahtavat!!Vie varmaan aikaa kunnes tottuvat mutta jos haluat että nukahtavat samaan huoneeseen niin varaa siihen myös aikaa!!uskoisin että vaikka viikossa siihen tottuvat!!istut itse vaikka lattialla tai penkillä jossain vähän kauempana ja aina kun nousee niin olet vain hiljaa ja pistät takaisin!!

Alkuperäinen kirjoittaja ehkäpä:
pistät omiin sänkyihin ja olet huoneessa kunnes nukahtavat!!Vie varmaan aikaa kunnes tottuvat mutta jos haluat että nukahtavat samaan huoneeseen niin varaa siihen myös aikaa!!uskoisin että vaikka viikossa siihen tottuvat!!istut itse vaikka lattialla tai penkillä jossain vähän kauempana ja aina kun nousee niin olet vain hiljaa ja pistät takaisin!!

niin, ehkä tämä on sitten ainoa keino. Vaikka multa menee hermot ennen kuin onnistuu, jos viikonkin jatkavat sitä pelleilyä :(

Meillä pienempi(1v) laitetaan omaan pinnikseen itsekseen "riehumaan" ja isompi (2v 4kk) nukkuu samassa huoneessa omassa jatkettavassaan. Itse istun isomman sängyn laidalla ja odotan hiljaa, että molemmat nukahtaa, joskus saatan sanoa että nyt nukutaan jne.. Välillä käyn laittamassa pienemmän takaisin pitkälleen (joskus useammin kuin 10 krt) Sitten vaan odotan puhumatta, että nukahtavat, joskus menee puoli tuntia ja joskus tunti! Kokeilin että nukkusivat eri huoneissa, mutta sitten joutuu juoksemaan koko ajan huoneesta toiseen, meillä siis helpompaa kun nukuttaa samaan huoneeseen, varsinkin kun joutuu yksin nukuttamaan. Välillä sitä riehumista on enemmän ja välillä vähemmän, samoin naureskelevat ja matkivat toisiaan, mutta olen jo tottunut venyttämään pinnaani muutenkin ihan arkisissa asioissa kahden pienen kanssa.

Yhteistyössä