miten lapselle kerrotaan kun isä muuttaa pois?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja solveig
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

solveig

Vieras
Tilanne on meillä tällainen...ollaan oltu lapsesta saakka yhdessä,nyt naimisissa pari vuotta ja lapsia on kaksi. Tunteet ja yhteisen elämän tuntu on kadoksissa ollut jo tovin ja päädyimme siihen että mies muuttaa pois ainakin joksikin aikaa.Tarkoituksena olisi että molemmat oppii elämään hieman itsenäisemmin ja tietysti se että jos löytäisimme vielä sen yhteisenkin elämän,miten sitä eletään ja mitä toista kohtaan tunnetaan..
Mietinkin nyt että mitä lapsille kerrotaan.Toinen on vasta 1v6kk ja isompi 4v..
Isä etsii asuntoa lähelta meitä,samalta alueelta...
Mutta mä olen ihan hukassa että miten nyt menetellään?Mitä lapsille kerrotaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Niille kerrotaan, että iskä ja äiti rakastaa teitä silti, vaikka isi muuttaa pois, ja lapset näkee silti iskää usein.

Juuri näin. Joskus aikuiset eivät pysty olemaan yhdessä, mutta rakkaus lapsiin ei katoa.

entä kun ne kysyy miksi?miksi isi muuttaa pois?siksi ettei enää tapeltais?mutta kun ei oikein tapella?ja sanotaanko että joksikin aikaa vai jätetäänkö se avoimeksi?
pakko kai se on vaan totta puhuttava,vaikka tekisi mieli sanoa jotain ihan muuta...kun on niin kumma tilanne muutenkin..

Alkuperäinen kirjoittaja solveig:
entä kun ne kysyy miksi?miksi isi muuttaa pois?siksi ettei enää tapeltais?mutta kun ei oikein tapella?ja sanotaanko että joksikin aikaa vai jätetäänkö se avoimeksi?
pakko kai se on vaan totta puhuttava,vaikka tekisi mieli sanoa jotain ihan muuta...kun on niin kumma tilanne muutenkin..

No älkää nyt luvatko et isä muuttaa takasin, ellei se sit muuta.
Mä en käsitä kun ihmiset vaan on niin itsekkäitä ja nyt lapset joutuu kärsimään. Eräs pieni avioero lapsi kiteytti asian hyvin, itku silmissä pudotteli sanat "me ollaan erottu".

Hankala tilanne, tiedän. Me kun exän kanssa erottiin niin poika oli silloin melkein 4v. Erosta on jo aikaa mutta poika käy nyt perheneuvolassa psykologilla puhumassa näistä kaikista asioista mitä on tapahtunut, lapsen on tosi vaikea tällaisia asioita käsitellä. Pojalle on niin paljon kaikkea tapahtunut. Uusperhe kuviot ja kaikki. Voisi olla ihan hyvä että kävisit/kävisitte lasten kanssa vaikka siellä perheneuvolassa puhumassa että miten lapsille tilanne selitetään jne.:) meillä nyt pojalla menossa sellainen että ei lähde isänsä luo eikä halua tätä oikein tavata..

Alkuperäinen kirjoittaja Järki hoi:
Alkuperäinen kirjoittaja solveig:

No älkää nyt luvatko et isä muuttaa takasin, ellei se sit muuta.
Mä en käsitä kun ihmiset vaan on niin itsekkäitä ja nyt lapset joutuu kärsimään. Eräs pieni avioero lapsi kiteytti asian hyvin, itku silmissä pudotteli sanat "me ollaan erottu".

mä arvasin että tänne keskustelun joukkoon eksyy joku viisas joka tietää elämästä niiiiin paljon.uskomatonta mitä typeryyttä sä suustasi päästät :D sä takuulla olet juuri sellainen joka "lasten ja perheen takia" pysyy vaan saman katon alla että on sitten onnellinen lapsuus.nämä pienet onnellisen lapsuuden jyväset sitten aikuisena miettii vaikkapa sisarusten kesken että voi kuinka ehjempiä ihmisiä me oltais jos äiti ja isä olisi silloin joskus älynneet erota.
Mikä ihme sinä olet täällä tuomitsemaan??Esititkö yhtään ainutta kysymystä minulle??selvititkö yhtään tilannetta??Et,eihän sinun tarvitse,pieni täydellinen maailmanrakentaja..
Itsekkyydestä juuri onkin kyse.Ihan sama miten lapsille käy.haluaisitko tarjota heille täydellisen pikku kodin täydellisestä pikku maailmastasi?

Alkuperäinen kirjoittaja mutzi81:
Hankala tilanne, tiedän. Me kun exän kanssa erottiin niin poika oli silloin melkein 4v. Erosta on jo aikaa mutta poika käy nyt perheneuvolassa psykologilla puhumassa näistä kaikista asioista mitä on tapahtunut, lapsen on tosi vaikea tällaisia asioita käsitellä. Pojalle on niin paljon kaikkea tapahtunut. Uusperhe kuviot ja kaikki. Voisi olla ihan hyvä että kävisit/kävisitte lasten kanssa vaikka siellä perheneuvolassa puhumassa että miten lapsille tilanne selitetään jne.:) meillä nyt pojalla menossa sellainen että ei lähde isänsä luo eikä halua tätä oikein tavata..

Kiitos Sinulle,perheneuvola kuulostaa oikealta paikalta.Tahdon kovasti tehdä tämän oikein,osata selittää jne..Kiitos:)

Yhteistyössä