Miten laittaa joulukortit kivasti esille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Joulun henki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Joulun henki

Vieras
Haluaisin laittaa saamamme joulukortit esille joulun ja uudenvuoden ajaksi. Aiemmassa asunnossa eteisen seinät oli maalattu, joten laitoin kortit sinitarralla seinälle. Nyt meillä on tapetti joka paikassa, joten sinitarra ei käy. Mistähän saisi ostettua sellaisen ilmoitustaulun, johon kortit voisi laittaa "nuppineuloilla" kiinni? Tai muita ideoita korttien laittamiseen esille?

Haluaisin laittaa saamamme joulukortit esille joulun ja uudenvuoden ajaksi. Aiemmassa asunnossa eteisen seinät oli maalattu, joten laitoin kortit sinitarralla seinälle. Nyt meillä on tapetti joka paikassa, joten sinitarra ei käy. Mistähän saisi ostettua sellaisen ilmoitustaulun, johon kortit voisi laittaa "nuppineuloilla" kiinni? Tai muita ideoita korttien laittamiseen esille?

Esimerkiksi nätti silkkinauha, johon ripustat kortit jouluisilla pyykkipojilla.

Mun pitäisi äidiltä kysellä sen idean tarvikkeiden alkuperä, koska haluaisin toteuttaa sen itsekin.

Sillä siis roikkuu seinällä pari pitkää ohutta vaijeria, joissa on paino siellä alapäässä, että se pysyy suorana. Siihen se laittaa pikkuruisilla magneeteilla joulukortit kiinni, pääsiäisenä pääsiäiskortit, synttärikortit jne.. ja silloin kun ei ole mikään juhla, niin niissä vaijereissa roikkuu valokuvia ja muuta mukavaa muistoa.

Meillä ajelehtii kortit pitkin kämppää ja keittiön pöydällä. Ei kuulu tapoihin käyttää joulukortteja koristeina. Niitä on kivempi lueskella ja katsella. Ja sitten joulun jälkeen heitän roskiin.

Tulipa mieleen että kortit voisi laittaa sinitarralla keittiön välitilan kaakeleihin. Meillä olisi yksi seinusta, misä ei ole liettä eikä altaita. Tosin sillä pöytätasolla on kahvin- ja vedenkeittimet ja monitoimikone, joten vähän pitäis ainakin järjestellä. Mutta ne kortit voisi laittaa jouluiseksi boordiksi siihen välitilaan tosiaan :)

Meillä on vanha talo ja esillä ja näkyvissä on siellä täällä putkia. Olen kietonut niiden ympärille paperinarua ja varustanut narun pienillä pyykkipojilla. Joulun aikaan naruun ripustetaan luonnollisesti ne joulukortit.

Ja lapsien mieluisimmat kortit ovat heillä leikkikaluina, tietysti.

Meillä ne on aina olleet sinitaralla kiinni eteisen väliovessa, tietty sisäpuolella. Meillä on semmoinen eteinen, että ne näkyy siitä tosi hyvin, eli ei mitään eteiskäytävää jonka piiloihin ne kortit jää.

Mä oon ostanut Ikeasta tollasen vaijerin, se on meillä ipanan huoneessa. Vedetty yhdelle seinälle koko seinän leveydelle. Siinä pyykkipojilla mitä millonkin, nyt joulukalenteri ja pari jotain korttia, aikasemmin siinä oli ipanan itse taiteilema sormiväritaiteilu, synttärikortteja....
Eikä tuo kyllä mitään painoa tarvi. Ihan hyvin ne siinä pysyy suorassa :)

Yhteistyössä