Miten laihtuisin PIAN 10kg?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pläski"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";22286859]Ja lisään vielä, että itselläni lähtee n. 1kg/vko tällä meiningillä. Vain 20g/pvä hiilareita ja paljon lihaa ja kananmunia ja kasviksia ja juustoa.[/QUOTE]

Hiilarit 20 g/päivä ei siihen kyllä paljoa kasviksia mahdu. Hedelmistä ja marjoista puhumattakaan.

Itse söin lähes 10 vk pussikeittoja. Laihdutan siis Xtravaganzassa. Mutta tärkeintä on, että laihdutus jatkuu noiden pussien jälkeenkin.

Ei millään pahalla, mutta tuskin pääset lopullisiin painonpudotukseen tuolla tavoin. Asenteesikaan ei ehkä ole paras mahdollinen.

[QUOTE="Lila";22286878]Hiilarit 20 g/päivä ei siihen kyllä paljoa kasviksia mahdu. Hedelmistä ja marjoista puhumattakaan.[/QUOTE]

Ei niitä hiilareita tarvitse pitää noin alhaalla. Itselläni on noin 40g ja laihdun silti yhtä nopeasti. Ja kyllä vain kasviksia mahtuu paljon mukaan. Pitää vain katsoa mitä kasviksia syö.

Itse söin lähes 10 vk pussikeittoja. Laihdutan siis Xtravaganzassa. Mutta tärkeintä on, että laihdutus jatkuu noiden pussien jälkeenkin.

Ei millään pahalla, mutta tuskin pääset lopullisiin painonpudotukseen tuolla tavoin. Asenteesikaan ei ehkä ole paras mahdollinen.

Saanko kysyä, mikä mun asenteessa on sun mielestä vialla? Oikeesti.

Enkö mä jo ensimmäisessä viestissä kirjoittanut, että tiedän, ettei toi pussikeittomenetelmä toimi pidemmällä aikatähtäimellä? Ja että kun olen saanut ne 10kg pois ja lopetan pussikeittojen juomisen, pidän muuten syömisiäni ja painoani kontrollissa.

Mun on nyt jostain syystä vaikea päästä alkuun, eikä ihan oikeasti ole aikaa tarpeeksi, tai sitten se on perheeltä pois ja heidän luotaan olen jo ihan tarpeeksi muutenkin pois. Kuntosalimaksuihin ei ole varaa, kyllä jossain elämäntilanteessa varmasti ja toivon mukaan tulee olemaan, mutta nyt ei ole.

Lisäyksenä vielä, että suoraan sanoen ottaa päähän noi vastaukset: "minä pudotin painoani harrastamalla liikuntaa joka päivä, aloita aamu hölkällä ja mene illalla zumbaan". Jo ensimmäisessä viestissä sanoin, ettei ole aikaa, eikä varaakaan.

Miten se on teiltä pois, jos tällaista keinoa kokeilisin ja jospa siinä vaikka onnistuisinki? Siis teiltä, jotka tuomitsette tämän tyllin heti alkuunsa.

Kyllä minäkin sen parhaan keinon tiedän (liikunta, ruokavalio), no, en jaksa enää toistaa itseäni.

Sun täytyy olal valmis heti tekemään se elämäntaparemontti. Ei tuo lykkääminen auta mihinkään. Kun teet sen päätöksen, että haluat sopia tietynkokoisiin vaatteisiin ja muutat elintapojasi sen mukaan niin et voi epäonnistua. Ihan ensimmäiseksi otat käyttöön pienemmät lautaset ruokailussa! Ja jos täytät lautasen AINA puolilleen kasviksilla ja loput lihaa/kalaa ja jätät potut/makaronit pois niin saat jo äkkiä näkyvää aikaiseksi!

No aloita sitten se karppaus!

Turha keksiä tekosyitä siihen miksi ne pussit olisi jotenkin helpommat.

Mitä tekosyitä ne sulle on?! Ihan oikeesti. Mä koen sen vaikeaksi, että tekisin eväät mukaan kouluun, kun ei sieltä kovin monipuolista karppausruokavalioa pysty ruokalan antamilla puitteilla toteuttaa. Onko se jotenkin vaikeaa ymmärtää, että mun mielestä on helpompi kantaa muutamaa pientä jauhepussia ja pulloa mukanani, kuin valmistaa karppiruoka ensin kotona, ottaa sitä mukaan, säilyttää missä?! Jne.

Sulle karppaus on ehkä se helpoin, miks et voi ymmärtää, ettei kaikille näin ole? En mäkään ole missään vaiheessa tyrmännyt karppauksen TOIMIVUUTTA. Ainoastaan sen hankaluutta itselleni olen kritisoinut.

VLCD-jauhopusseja ym ei saa käyttää kuin kaksi viikkoa kerrallaan (niillä pääsee siis vain oikeaan ruokytmiin tai sen määrään, eli kun alata syömään esim kasviksia ym kevyttä, pärjäät niillä koska päivittäine kaloritarpeesi on tippunut tuon parin viikon rykäsyn jälkeen).

Miksi, MIKSI, se on niin väärin aloittaa se elämäntapamuutos tällä tavalla? Ja kun on saanut ne liikakilot pois niin ottaa käyttöön tuo terveellinen elämäntapa ja ruokavalio yms. Miksi se on niin väärin, että haluan näkyviä tuloksia pian? Jos se edesauttaa mua tässä projektissa, miksen tekisi niin.

Miksi, miksi, miksi.

Kyselit miten laihtuisit pian 10kg. Vastasin sinulle että karppauksella. Mutta et ole kiinnostunut vaikka syysi ovat naurettavia. Esimerkiksi mitään omia eväitä ei tarvitse kantaa, jätät vain riisit, perunat ym. hiilarilisät lautaselta ja täytät ne salaatilla ja lihalla. Näitä saa kyllä ruokaloistakin.

Tee mitä teet. Me muut yritämme vain sanoa että pussikeitot eivät ole oikotie onneen. Jos sinulla on todella paljon massaa, niillä voi aloitella sen 2 viikkoa kuten joku sanoikin. Jos sun siis on pakko sabotoida syömisesi.

[QUOTE="pläski";22286968]Saanko kysyä, mikä mun asenteessa on sun mielestä vialla? Oikeesti.

Enkö mä jo ensimmäisessä viestissä kirjoittanut, että tiedän, ettei toi pussikeittomenetelmä toimi pidemmällä aikatähtäimellä? Ja että kun olen saanut ne 10kg pois ja lopetan pussikeittojen juomisen, pidän muuten syömisiäni ja painoani kontrollissa.

Mun on nyt jostain syystä vaikea päästä alkuun, eikä ihan oikeasti ole aikaa tarpeeksi, tai sitten se on perheeltä pois ja heidän luotaan olen jo ihan tarpeeksi muutenkin pois. Kuntosalimaksuihin ei ole varaa, kyllä jossain elämäntilanteessa varmasti ja toivon mukaan tulee olemaan, mutta nyt ei ole.[/QUOTE]

Mutta kun painonpudotus harvemmin onnistuu tuollaisella " nopealla ihmekuurilla ". Jos 10 kg pudotuksen jälkeen tiedät miten syödä ja osaat kontrolloida sitä. Herää kysymys mikset ole sitä osannut jo nyt?

Olen itsekin kokeillut noita nutrilettejä ymv. Toivat toki pika-apua, mutta eivät mitään lopullista. Kyse ei ollut siitä, etteikö niiden avulla saa painoa pudotettua. Vaan siitä, että tulokset olisivat pysyviä.

Toivottavasti saat tuolla pussikuurilla pysyviä painonpudotuksia aikaan. Ja toivottavasti osaat myös pudotuksen jälkeen syödä oikein, jotta painosi pysyy niissä pudotetuissa kiloissa.

Itse pudotin pussikuurin aikana n. 12 kg, mutta sen jälkeen ruokavalio ja liikuntamuutoksilla on lähtenyt 18 kg. Ja matkaa on vielä jäljellä, vaikka normaalipainoinen jo olenkin.

Joka tapauksessa onnea pudotukseen!

Muistakaa että "nutriletteja" ainoana ruokana saa käyttää korkeintaan 2 viikkoa ilman lääkärin valvontaa. Eri juttu jos korvaa 1-2 ateriaa päivässä niillä tuotteilla.

Sapfo, karppausko se on sitten ainoa ja oikea ratkaisu? Suoraan sanoen mä VIHAAN niitä, jotka ajattelevat ja sanovat sen myös hyvin kovaan ääneenkin olevansa aina oikeassa, eikä anna tilaa muille/muiden mielipiteille.

Xtravaganzalainen, tiedän ja osaisin. En vaan saa aikaa. Mun mielestä oikea ratkaisu on ne jo monta kertaa mainostamani liikunta (lihaskunto, kestävyys yms.) ja terveellinen ruokavalio. Uskon, että onnistuisin paremmin, kun tuloksia näkyisi PIAN, eikä vasta pitkän ajan kuluttua, jolloin toivo loppuu ja epätoivo valtaa mielen jne. Kai tässä on taustalla jonkinlaista väsymystä, en nyt masennukseksi varsinaisesti sanoisi, mutta kuitenkin. Eikä pelkät liikakilot, mutta uskoisin, että se toisi vähän valoa kaikenkaikkiaan, jos saisin edes vähän kiloja vähemmäksi ja vaatteet sopivammiksi :D Ja ymmärrän, ettei tuo mitään pysyviä muutoksia! En sentään mikään ihan tyhmä ole!

Tuntuu, että rautalangasta pitää vääntää : /

[QUOTE="pläski";22287222]Sapfo, karppausko se on sitten ainoa ja oikea ratkaisu? Suoraan sanoen mä VIHAAN niitä, jotka ajattelevat ja sanovat sen myös hyvin kovaan ääneenkin olevansa aina oikeassa, eikä anna tilaa muille/muiden mielipiteille.[/QUOTE]

Ei ole ainoa ratkaisu mutta terveellinen se on. Jos et ole huomannut niin ravitsemussuositukset ovat liikkumassa kohti hyvien hiilareiden valintaa Suomessakin, tosin hitaasti kuten aina täällä kaikki muutokset. Asian voi kääntää myös toisinpäin eli joku voisi sanoa että jurppii sinun asenteesi että kaikki heti mulle ilman mitään vastuuta omasta kropasta kunhan kilot lähtee. Jokaisen laihduttajan tavoite on pudottaa painoa syömällä vähemmän kuin kuluttaa. Miksi ihmeessä et tekisi tätä syömällä hyvin? Onko sinulla jokin pussikeittofetissi että on PAKKO syödä niitä. Kun sinulle on toistuvasti täällä sanottu että saman verran voit pudottaa syömällä ruokaa. Sinähän se tässä julistat pusseista mutta eipä tuo minua haittaa enkä minä sinua vihaa:)

Miksi, miksi, miksi.

Kyselit miten laihtuisit pian 10kg. Vastasin sinulle että karppauksella. Mutta et ole kiinnostunut vaikka syysi ovat naurettavia. Esimerkiksi mitään omia eväitä ei tarvitse kantaa, jätät vain riisit, perunat ym. hiilarilisät lautaselta ja täytät ne salaatilla ja lihalla. Näitä saa kyllä ruokaloistakin.

Tee mitä teet. Me muut yritämme vain sanoa että pussikeitot eivät ole oikotie onneen. Jos sinulla on todella paljon massaa, niillä voi aloitella sen 2 viikkoa kuten joku sanoikin. Jos sun siis on pakko sabotoida syömisesi.

Karppaus ei todellakaan ole se ainoa oikea vaihtoehto, vain yksi muiden joukossa. =)

Se on mun kroppa :D Heh. Ei luulis niin paljon sun tunteita liikuttavan siis. En mä sua vihaa, vaan sun asennetta. Ilmaisin asian kai vähän huonosti, anteeksi. Mutta siis tota tollaista asennetta inhoan.

Kukaan ei taida ymmärtää, mitä tässä haen. Ehkä se on suurimman osan mielestä typerää haluta muutosta nopeassa aikataulussa : / Sen jälkeen sitten ne oikeat ja terveelliset ruokavaliot, muuttuneen ravintopyramidin mukaan ;)

Sitten vielä tohon karppaukseen, en syö punaista lihaa ollenkaan, suurimmaksi osaksi kasvisruokavaliolla menen. Meidän koulussa on hyvin usein jotain kasviskastiketta, josta suurin osa on jotain kastiketta tosiaan, jokunen kasvis joukossa. Se ylittää karppauksessa sallitun hiilarimäärän yms. Kertaakaan en ole nähnyt pihvejä, tai on siellä saarioisten jauhelihapihvejä, mut nekään ei taida ihan hyviä olla. Salaatti on usein porkkanaraastetta ja kurkkuviipaleita, ei kovin houkuttelevaa ainoaksi ruoaksi.

Yhteistyössä