Miten laiha saisi vielä muutaman kilon pois? Ei nimittäin ole helppoa. :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Pituutta mulla 164cm ja painoa 53kg. Tuohon viiteenkymppiin haluaisin pudottaa painoni, mielestäni silloin näyttäisin hyvinvoivalta ja sutjakalta, mutta kuinka pudottaa painoa, kun ylimääräisiä kiloja ei ole eikä elintavoissa ole parannettavaa?

No jos se paino ei tuosta enää putoa terveellisellä ruokavaliolla ja liikunnalla, niin kannattaiskohan sitä kroppaansa kuunnella ja uskoa, että nyt on sopivassa painossa? ;) Epäterveellisillä tavoilla tuskin haluat lähteä laihduttamaan, ja jos tahdot, niin sitten on syytä pysähtyä miettimään onko kehittymässä jonkinasteinen syömishäiriö.

Tiedän kyllä tuon tunteen, itse olen samoin ajatellut ja näin jälkikäteen ajateltuna ei ollut kyllä ihan tervettä mun touhuni silloin, vaikka itsekin jauhoin muille potaskaa siitä että viihtyisin ja olisin just terve ja sopivan hoikka just siinä ja siinä painossa.

alipainolle kun menet, takaisin ei ole tulemista. Itse olen 174cm ja 62kg ja olen tyytyväinen ulkonäkööni, en ole läski, vaan melko laiha, mutten mikään luuviulu. Luuviulut näyttävät muuten hyvinkin rumilta eivätkä hyvinvoivilta, älä tee itsestäsi luuviulua.

Alkuperäinen kirjoittaja Daputti:
alipainolle kun menet, takaisin ei ole tulemista. Itse olen 174cm ja 62kg ja olen tyytyväinen ulkonäkööni, en ole läski, vaan melko laiha, mutten mikään luuviulu. Luuviulut näyttävät muuten hyvinkin rumilta eivätkä hyvinvoivilta, älä tee itsestäsi luuviulua.

Näin sitä saa laihoja haukkua "luuviuluiksi", mutta auta armias, jos haukut läskiä "valaaksi"...

Alkuperäinen kirjoittaja anmami:
No ei oo kyllä helppoa sulla! Oikein sääliks käy. Kuinka sä nyt selviät tästä elämästä ton läskimäärän kanssa? :headwall:

peesi, koita nyt jaksaa läskies kanssa!! voi teitä teinejä

Alkuperäinen kirjoittaja mamma 70kg:
No ei oo kyllä helppoa sulla! Oikein sääliks käy. Kuinka sä nyt selviät tästä elämästä ton läskimäärän kanssa? :headwall:

peesi, koita nyt jaksaa läskies kanssa!! voi teitä teinejä
No kyllä jokaisella on oikeus muokata kroppaansa sellaiseksi kuin haluaa. :) Toivottavaa tietty olisi, että pysyttäisiin terveissä rajoissa.

Jos sä et vielä tuossa painossa tunne itseäsi sutjakkaaksi, eikä paino normaalitavoin laske, niin sä et kuule muuta tartte kuin kiinteytystä! Liiku ja käy kuntosalilla. Lihas on löysää kiinteämpää ja sutjakkaampaa, ilman jotain keinotekoista tiettyyn numeroon pääsyä...

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Ap osui arkaan paikkaan ;) Painonpudotuksesta saa keskustella tasan BMI 25 saakka, sen jälkeen saa vihaisia syömishäiriöviestejä niskaansa.
Mä olen tuo ensimmäisenä vastannut vieras ja vaikka kirjoitinkin syömishäiriöstä, en tarkoittanut sitä mitenkään vihaiseksi. Kirjoitin myös tuon viestin, että jokaisella on oikeus muokata kroppaansa kuten itse haluaa eikä siitä toisten tarvitse pulttia ottaa.

Syömishäiriöstä kirjoitin siksi, että silloin, kun paino ei putoa terveellisillä elämäntavoilla ja sitä halutaan silti pudottaa väkisin, liikutaan vähän vaarallisella alueella. Tiedän omakohtaisesta kokemuksesta.

Ap osui arkaan paikkaan ;) Painonpudotuksesta saa keskustella tasan BMI 25 saakka, sen jälkeen saa vihaisia syömishäiriöviestejä niskaansa.

No mutta kun OIKEASTI tuolla painoindeksillä, ei ole enää pudotettavaa, mutta voi olla ns. laiha läski...eli kuntosalille, kuntosalille, hop hop.

Alkuperäinen kirjoittaja Daputti:

kiva kommentti tahtomattaan alipainoiselle.
näin me olemme vapaata riistaa,mutta sanoppas ylipainoista rumaksi läskiksi,niin hyvä,ettet raastupaan päädy.

ylipaino yleensä on itse syömällä aiheutettu tila.alipaino harvoin on

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No mutta kun OIKEASTI tuolla painoindeksillä, ei ole enää pudotettavaa, mutta voi olla ns. laiha läski...eli kuntosalille, kuntosalille, hop hop.

Totta, ap on tosi hoikka. Mutta monissa keskusteluissa ns. ärtymysraja on jo tuossa BMI 25 kohdalla. Se on kuitenkin jo ylipainon raja.

Minkä läskimäärän kanssa? Luepas viestini ihan ajatuksella, niin selviää, etten todellakaan ole mielestäni läski.

Minäkuvani ei myöskään ole sairaalloinen/vääristynyt, eikä tarkoituksenani ole kehitellä mitään syömishäiriöitä. Olen kokoa XS-S ja 32-34, joten pienemmäksi en pääse, enkä haluaisikaan, vaan muutaman kilon pois/sutjakkuutta (hoikka toki olen, mutta voisin olla timmimpikin).

KIITOS SILLE JOKA PUHUI KUNTOSALISTA, taidan heti huomenna mennä ostamaan salikortin ja pyytämään vähän perehdytystä saliharjoitteluun!

Alkuperäinen kirjoittaja Hilpuri Tilli:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
KIITOS SILLE JOKA PUHUI KUNTOSALISTA, taidan heti huomenna mennä ostamaan salikortin ja pyytämään vähän perehdytystä saliharjoitteluun!

Tsemppiä sulle. Seuraava painotavoite voisi olla 38 kg.

:o Ap:n tavoitepainokin mahtui normaalipainon rajoihin. Hoikka on, mutta mikä kommentti tämä oikein oli? Saako läskille sanoa, että vedä nyt vielä pari levyä suklaata kun kerran aloitit?

Kun minä olin ap:n toivemitoissa tupakoin (paljon), koska se vähensi ruokahalua. Juoksin baarissa 2 kertaa viikossa ja näin vietin noin 3 päivää niin pahassa krapulassa ettei ruoka maittanut. Muut päivät söin erittäin epäsäännöllisesti ja harvoin söin normaalin aterian. Ikinä ei aamiaista tai lounasta, ja illalla enemmän karkkia kuin ruokaa. Tosi terveellistä... Mutta siis terveellisiä tapoja en tiedä, muuta kuin tosi tiukka paasto ja päivittäinen urheilu.
t. 164 cm ja 57 kg.

Yhteistyössä