Miten lähtä purkamaan masennusta? Itken joka päivä salaa vessassa ja sain just parista masennustestistä tulokseksi, että olen masentunut.

  • Viestiketjun aloittaja alakuloa
  • Ensimmäinen viesti
alakuloa
Osaan hyvin peittää sen, hymyilen ja juttelen reippaasti. Tapaan ystäviä. Miehen kanssa riidellään koko ajan kun mulla on hermot pinnassa. Seksi ei kiinnosta yhtään. Mitä mun pitää tehdä?
 
öö
Varaa aika lääkäriin. Siitä se kai alkaa.

Itse odotin tosi pitkään avun hakemista. Helpotti, kun sai käytyä puhumassa jollekulle. Mitään yksinkertaista parannuskeinoa tähän ei kai ole, mutta kai tämä tästä joskus vielä iloksi muuttuu. Haleja!
 
ap
Kiitos vastauksista. Mietin vaan, että milloinkahan pääsen lääkäriin... Mies aina töissä ja meillä kaksi pientä, joille en saa hoitajaa. Ei oikein raskis MLL:stakaan tällaista varten. No enköhän keksi jotain.
 
jadal
no jos et muuten pääse, otat ne lapset mukaan lääkäriin. Jos on vaan sen ikäisiä, etteivät ymmärrä vieläpuheita masennuksesta.
Mutta mieskin voi olla töistä pois tuollaisen takia!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja jadal:
no jos et muuten pääse, otat ne lapset mukaan lääkäriin. Jos on vaan sen ikäisiä, etteivät ymmärrä vieläpuheita masennuksesta.
Mutta mieskin voi olla töistä pois tuollaisen takia!
Hah, se ei mun pipipääni takia pois jää töistä! Isompi on jo 3,5 eli ymmärtää jo ja puhuu kovasti.
 
Mene lääkäriin. voin kokemuksesta sanoa, et mitä pikimmin, sen parempi. Joko lasten kanssa tai ilman, kunhan vaan menet lääkäriin. Sieltä löytyy apua, joka vaikuttaa positiivisesti kaikkeen joka on masennuksen takia ollut synkkää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja jadal:
no jos et muuten pääse, otat ne lapset mukaan lääkäriin. Jos on vaan sen ikäisiä, etteivät ymmärrä vieläpuheita masennuksesta.
Mutta mieskin voi olla töistä pois tuollaisen takia!
Hah, se ei mun pipipääni takia pois jää töistä! Isompi on jo 3,5 eli ymmärtää jo ja puhuu kovasti.
Soitat neuvolaan ja pyydät numeron perhetyöntekijälle. Toivotaan että teidän kunnassa/kaupungissa moinen on.
Tai kodinhoitaja paikalle, meidän kaupungissa on lapsiperheille oma kotihoitopalvelu ja he ovat lapsia varten.
Ja voipa jopa sieltä terveyskeskuksesta löytyä joku joka lapsia sillä aikaa katsoo kun sinä juttelet lääkärin/psykiatrisenhoitajan kanssa.

Soita nyt heti että saat apua mahdollisimman pian! Rohkeesti vaan ja osaa vaatia!
 

Yhteistyössä