Miten kypsennätte / valmistatte porsaankyljykset?

  • Viestiketjun aloittaja tumpelo?
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Rohmu:
Teen viillon sivulle ja täytän esim. meetwurstilla ja emmental -juustoraasteella. Tikulla kiinni ja ruskistus paistinpannulla, loppuhaudutus uunissa.
Jos ruskistan ensin pannulla, niin kauanko niitä pitää pitää uunissa ja missä asteessa? Ja pitääkö olla kannellisessa astiassa tai paistopussissa, jotta tulee mehevää?
 
Rohmu
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Rohmu:
Teen viillon sivulle ja täytän esim. meetwurstilla ja emmental -juustoraasteella. Tikulla kiinni ja ruskistus paistinpannulla, loppuhaudutus uunissa.
Jos ruskistan ensin pannulla, niin kauanko niitä pitää pitää uunissa ja missä asteessa? Ja pitääkö olla kannellisessa astiassa tai paistopussissa, jotta tulee mehevää?
Kannattaa tosiaan laittaa kannelliseen pataan tai paistopussiin, 175 astetta ja puol tuntia riittää.
 
Mä leivitän
Mä leivitän ne eli ensiksi käytän niitä vehnäjauhoissa, sitten kananmunassa ja korppujauhossa, johon olen sekoittanut suolaa ja pippuria. Sitten vaan uuniin 175 asteeseen. Tulee rapsakka pinta!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mä leivitän:
Mä leivitän ne eli ensiksi käytän niitä vehnäjauhoissa, sitten kananmunassa ja korppujauhossa, johon olen sekoittanut suolaa ja pippuria. Sitten vaan uuniin 175 asteeseen. Tulee rapsakka pinta!
Ilman pannua uuniin? Täytyypä testata, hyvä vinkki :flower:
 
n
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Rohmu:
Teen viillon sivulle ja täytän esim. meetwurstilla ja emmental -juustoraasteella. Tikulla kiinni ja ruskistus paistinpannulla, loppuhaudutus uunissa.
Jos ruskistan ensin pannulla, niin kauanko niitä pitää pitää uunissa ja missä asteessa? Ja pitääkö olla kannellisessa astiassa tai paistopussissa, jotta tulee mehevää?
Laita uunivuokaan ja lihalientä pohjalle.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
paistopussiin kera porkkanan, perunan, sipulin, ehkä lantun, pippurin, suolan ja voin. Nam
Tää kuulostaa siltä miten mummokin aikoinaan teki (ja tekee vieläkin, mutta en ole päässyt maistiasille aikoihin) ja hyvää oli! Tarkennuksia vielä kaipaan eli kauan pitää olla uunissa että perunatkin kypsyy? Ja siis perunat varmaan laitat raakoina ja paloiteltuina? Eikö mitään lientä tule? Muistelisin, että mummo paistoi ensin voissa pannulla ne kyljykset ja sitten laittoi sen paistinliemen mukaan sinne paistopussiin.
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja gg:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Väri ja pinta pannulla voissa ja sitten uuniin hautumaan sinappi-sipuli kermaan.
peesi, tälläi tulee munkin mielestä parhaita
Ja varmaan suolaa ja pippuria mukaan, vieläkö muuta?
Sulaa, valkopippuria ja sinappia mä laitan kerman sekaan. Ja pannulla paistettua sipulia reilusti! Nämä kaikki vuokaan. (nestettä niin, että kyljykset peittyy)
 

Yhteistyössä