Miten kerroit raskaudesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pretty in Pink
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miehen kanssa tarkastettiin testitikku yhdessä, romanttisesti vessassa, tikku nökötti siinä pesukoneen päällä.

Omille vanhemmilleni kerroin rv 18 aikoihin. Odotin, että ollaan kasvokkain, ei ole minusta ihan puhelimessa kerrottava juttu. Miehen vanhemmille samoin kerrottiin kun oltiin siellä viikonloppuvisiitillä.

Työyhteistössä kerroin ensin kahden kesken esimiehelle, myöhemmin sähköpostitse muulle työyhteisölle.

Kavereille olen kertonut pikkuhiljaa tavatessamme, joillekin kaukana asuville olen lähettänyt kirjeen tai kortin. Satunnaisille tuttaville olen kertonut, jos asia on keskusteluissa jotenkin luontevasti noussut esiin.

Kaikille muille paitsi miehelle ja tuleville isovanhemmille on kerrottu vasta reilusti rv 20 jälkeen.

avon kanssa tikkua vessassa katseltiin. muutamalle ystävälle kerroin asiasta heti, ja samoin sisaruksilleni. minun vanhemmille kerrottiin (tai siis minä kerroin) tossa rv17-18 aikaan. molemmille jouduin erikseen sanomaan kun ei ollut muuten sopivaa tilannetta. varovasti aloittaen ... "äiti, meille tulee vauva" "isä, meille tulee vauva" =)
Avon pojalle(5,5v) kerrottiin rv 20 että on vauva mahassa ja noihin aikoihin muutama tuttu on saanut myös tietää ohimennen kun olen sanonut, esim. eräs sukulaiseni avon pojalle puhui minusta vahingossa, että äiti, ja minä siihen että kohta olenkin.
Avon vanhemmat eivät tiedä vieläkään, mutta hänen kaksi sisarusta tietää.. Avo saa itse päättää ,milloin vanhemmilleen haluaa kertoa. että näin meillä.. kaikki eivät siltikään vielä ole tietoisia..

Hitto ku ei tiedä miten miehelle sanois ku raskaus tuli yllätyksenä
ja miehen kans oltu noin 3 kk yhdes :/
En tiedä miten mies reagoi?
Mut aijon pitää lapsen vaikka mies ei elämääni jäiskään.

Avomies näki tikun heti minun jälkeen. Kysyi kyllä tulosta, mutta käskin mennä itse katsomaan.. Oli se hurja hetki :)
Parille kaverille kerroin heti samana päivänä ja äidille puhelimessa heti parin päivän jälkeen. Ajattelin, että tärkeämpää, että äiti tietää, kuin että missä kerron. Tämä siis viikolla 5.

Viikolla 8-11 sai suuri osa lähisukulaisista tietää, kun oli isot juhlat ja ajattelin, että kerrotaan nyt, kun kerran tavataan. Paljon käytin hyväkseni kysymystä:Mitä kuuluu? Siihen oli helppo vaan sanoa, että itseasiassa... Muuten mulla oli hirveitä vaikeuksia saada keskustelunaihe sellaiseksi, että olisi helppo kertoa.

Koulukavereille olen nyt kertoillut jos on esimerkiksi ensi vuoden opiskelut tullut puheeksi. Voi vain sanoa, etten ole opiskelemassa, vaan äitiyslomalla.

Kaukaisemmille kavereille, joita näkee harvoin, soitan, koska en halua että käy niin että törmätään ensi kesänä ja mulla on jo selkeä massu. Tuntuisi tylyltä.

No joo, nyt sit kerroin lauantai yöllä ku mies tuli kaverinsa synttäreiltä kotiin,
Oli eka et öööö.. oikeesti?? -joo ihan oikeesti..
Sit se oli hetki hiljaa ja vaihto puheenaihetta, no siinä mietin et mitä tää ny tarkotti??
No sit se taas hetken päästä, oikeesti vai??
Sit mies sano et hän ei voi uskoo ja hymyili tooosi leveen hymyn ja sano et on mahtava tunne ku oon raskaana, juteltiin siitä sit vielä hetken ja mentiin nukkuun, ennenku alettiin nukkuun ni mies sano vielä et mahtavaa ku oot raskaana :)
Siis pelkäsin ihan turhaan et mies saa sekarin.
Nyt on tosi hyvä fiilis..

Yhteistyössä