Miten kenelläkään voi olla varaa tällaiseen elämään?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fgdgdfg
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hei!

Minä keksin kuin keksinkin "kadehdittavaa". Tähän asti olen vain ihastellut seesteistä elämäntapaansa ja kaikkinaista ahkeruuttaan ja hyvää sisustussilmää sekä käden taitojaan.
Mutta - prhna - niillähän on flyygeli eikä meillä ole! Eikä meillä ole edes tilaa moiselle, vaikka flyygeli taivaalta pihalle tippuisikin!
On se niin niin niin VÄÄRIN...

(Nytkö sitten pitää haukkua talo, tavarat, vaatteet, aikuisten ja lasten ulkonäkö, isovanhemmat ja blogin pitäjän nettikauppa?)

:laugh:

Joo. Jos on helluntailaisia, niin ei voi olla kateellinen. Ja vaikka olisi kaikki ulkoisesti noin hyvin, niin lapsiakin voi vain sääliä. Toki parempi lapsista välittävä, varakas ja hellu kuin lapsia vihaavat alkoholistit, mutta parasta lapsille olisi kun ei olisi aivopesua. Mutta näin tällä kertaa...

On heillä rahaakin mutta jos olet katsonut niin paljon tekevät ja tuunaavat myös itse. Annelle nuo sivut ovat käyntikortti hänen sisustussuunnittelua tekevälle yritykselleen, ja verkkokauppakin löytyy. Sisustussuunnittelu ei ole ihan halpaa, että kyllä siitä jotain tienaa.

Ihan totta että matkat ja vaatteet jne maksavat mutta sitten tuolla kodissa on paljon juttuja mitkä eivät ole maksaneet juuri mitään tai ainakin kovin vähän. Ostettu tavaraa myös Ikeasta, maalattu kaappeja, seiniä, lattioita yms ja rakennettu itse huonekaluja tai korjattu vanhoja.

Minulle tuo elämäntapa ei silti olisi mahdollinen mutta ei tuossa tarvitse ihan ökyrikas olla. Taitavat kumpikin kuitenkin olla varakkaista perheistä kotoisin, joissa ahkeruutta arvostetaan. Ja vaikka miten olis rahaa niin ei tuollaista saa aikaan kolmen lapsen kanssa jos ei ole tosi työteliäs luonteeltaan.

[QUOTE="Katija";24931009]Kuinka kummassa mulle tulikin nyt sellainen olo, että ap halusikin vain kertoa muille kuinka paljon heillä itsellään on rahaa ja hyvät tulot :D :D[/QUOTE]

Kun yltäisi edes ap:n tuloihin. Itselläni ei KPE-blogin elämään millään ole varaa. Mutta ei se muilta ole pois. Myös huonommin tienaavia tarvitaan maailmassa. Ja iloa saa muustakin kuin ainaisesta ostamisesta. Vaikka hyvästä ruuasta. Mutta jos tietää että on katellinen tai harmittaa niin blogia ei kannata käydä lukemassa.

Joo. Jos on helluntailaisia, niin ei voi olla kateellinen. Ja vaikka olisi kaikki ulkoisesti noin hyvin, niin lapsiakin voi vain sääliä. Toki parempi lapsista välittävä, varakas ja hellu kuin lapsia vihaavat alkoholistit, mutta parasta lapsille olisi kun ei olisi aivopesua. Mutta näin tällä kertaa...

Meillä minä kuulun helluntaikirkkoon ja mies luterilaiseen, eikä meidän elämä kyllä eroa varmaan mitenkään ev.lut. kirkkoon kuuluvan pariskunnan (tai perheen) elämästä. Tai no ristiäisiä ei lapselle pidetty, kun haluamme, että lapsi saa itse valita uskontokuntansa jos kiinnostuu sellaisesta.

Ja itse aiheeseen, jos nuoret ihmiset on kovin varakkaita, he varmaan ovat saaneet ison perinnön tai muuten ovat saaneet sukulaisilta paljon omaisuutta. Tai sitten lainaa on paljon. Mä en kyllä jaksaisi laskeskella, paljonko toisten kattokruunut ja vaatteet ovat maksaneet saatika vaivata päätäni sillä, miten ne on maksettu :D

En tiedä heidän tuloistaan ja menoistaan mutta muistaakseni tuo talo on kolmas jonka ovat ostaneet. Aiemmin ovat ostaneet taloja jotka ovat ITSE ( joo-o, pitäs itselläkin tehdä jotain eli ei taida aapeelle sopia..) rempanneet ja myyneet hyvin todennäköisesti suurilla voitoilla eteen päin. Siinä ainakin yksi syy.

Joo no jos 25 v pariskunta ostaa jo kolmannen talonsa, niin voi kysyä ett mistä on se pääoma siihen ekaan. Eivät he ihan pelkästään omalla työllä ole kaikkea aikaan saaneet, vaan kyllä siinä on pitänyt olla mukana myös joko perintöä tai onnea tai sitten molempia.

Mua joskus vähän risoo sellaiset varakkaat henkilöt jotka ovat sitä mieltä että ovat kaiken itse ansainneet. Ihan kuin onnella, sattumalla tai miksi sitä haluaakaan kutsua ei olisi ollut mitään tekemistä asian kanssa. Kas kun itse ei voi valita sitä mihin perheeseen syntyy, onko terve vai sairas jne. Lähtökohtamme ovat erilaiset. Jokainen voi toki tehdä parhaansa niistä omista lähtökohdistaan.

Mutta on aika julmaa sanoa pyörätuolissa istuvalle köyhän yksinhuoltajan lapselle että kaikilla on samanlaiset mahdollisuudet. Kaikilla on mahdollisuuksia, mutta eivät ne ole samanlaisia.

[QUOTE="vieras";24931388]Joo no jos 25 v pariskunta ostaa jo kolmannen talonsa, niin voi kysyä ett mistä on se pääoma siihen ekaan. Eivät he ihan pelkästään omalla työllä ole kaikkea aikaan saaneet, vaan kyllä siinä on pitänyt olla mukana myös joko perintöä tai onnea tai sitten molempia.

[/QUOTE]

Me miehen kanssa ostettiin aikoinaan (1980-luvun alussa) ensimmäinen asuntomme kun minä olin 18 ja mies 24. Kaksi vuotta myöhemmin ostettiin sitten rivitalonpätkä ja toinen sijoitusmielessä vuotta myöhemmin.
Ensimmäiseen asuntolainaan saatiin (persaukinen) osatakaaja suvusta, muuten mentiin ihan omillamme.

:)

[QUOTE="vieras";24931388]Joo no jos 25 v pariskunta ostaa jo kolmannen talonsa, niin voi kysyä ett mistä on se pääoma siihen ekaan. Eivät he ihan pelkästään omalla työllä ole kaikkea aikaan saaneet, vaan kyllä siinä on pitänyt olla mukana myös joko perintöä tai onnea tai sitten molempia.

[/QUOTE]

Täh? Olin 21 kun ostimme asuntomme enkä ole ainoa kaveripiiristäni. Kaikki on pienituloisia ja ilman apuja asunnot hankittu.

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;24931480:
Ja tänäänkin mä tykkään täysillä KPE:stä.

Ja MUMMELIISAlle:
Ainahan sä voit tehdä teidän taloon "elintasopukaman" sitä flyygeliä varten. ;)

Hyvä huomio. Tönö on muutenkin vähän "pukamainen" rakennus (Alunperin kahden huoneen huvila, jota laajennettu vuosien varrella jotakuinkin joka suuntaan). Ei minulla silti tällä hetkellä olisi flyygeliin varaa...

Toisaalta JOS olisin tai mies olisi koko ikäni/ikänsä soittanut ja oikeasti hyvä siinä niin hyvinkin mahdollista olisi, jotta moinenkin vehje talosta löytyisi. Ja sellaisesta tilanteestahan taitaa KPE:ssä olla kyse.

:)

[QUOTE="vieras";24930740]Siis tosiaan, tuo bloginpitäjä ostaa todella kalliita tavaroita ja vaatteita. Siis pelkästään joku lapsen maileg pehmopupu maksaa jotain 80 €. Lapsen synttärijuoma tarjoiltiin englantilaisesta hienostelusarjasta ja pelkkä kupin hinta oli jotain 70 € (kun mä jo tuskailen muumimukien kanssa, että onpas 18 € paljon yhdestä mukista). Äidin saappaat oli jotain 250 €, flyygeli on noin 20 000 - 40 000 €, vaatteet on todella kalliita. Veikkaan, että yhden lapsen vaatteisiin täytyy laittaa vuodessa jopa 5000 € ja riittääkö sekään.

Sen mitä olen oppinut, että jos haluaa kaunista, niin sitä ei halvalla saa....[/QUOTE]

Oletteko niin pöllöjä, että ette tajua kyseisen bloggarin saavuttaneen blogillaan ns. kriittisen massan lukijamäärissä ja saa luultavasti suurimman osan esittelemistään tavaroista ilmaisena sponsorointina maahantuojilta. Halpaa mainostusta vaate- ja sisustusfirmoille.

en tiedä tapausta, mutta onhan ne voineet saada perinnön tai pari. pappani kuoli vuosi sitten, ihan tavallinen vr:n työntekijä. pihi kuin mikä ja nokiaa oli vissiin ostettu jo 80 luvulla. perintö oli 460000. äitini sai tuosta kolmasosan. äitini vaan on juoppu retku, joten en usko itse koskaan näkeväni tuosta rahasta penniäkään..

Meillä ei mene rahaa viinaan, ei tupakkaan eikä muihinkaan paheisin. Palkkaa saadaan molemmat yli 4000e kuussa. Asuntolainaa kyllä maksetaan, mutta siitäkin lyhennyserät on järkevät, ei mitkään tappoerät. Säästössä on tuhansia euroja sijoitettuna fiksusti. Rahaa on ostaa lapsille vaatetta just sen mukaan, mikä silmää miellyttää, ei sen mukaan mitä hintalapussa lukee. Pieneksi jääneet/tylsäksi muuttuneet myyn eteenpäin - moni maksaa hyvät hinnat merkkivaatteista käytettynäkin, joten merkkivaatteen hinnaksi tulee meille suunnilleen sama kuin halpisvaatteet (josta taas jälleenmyynnissä ei saa suhteessa yhtä hyvin katetta ostokselleen). Joskus olen jäänyt voitollekin myydessäni halvalla ostamani merkkivaatteen eteenpäin. Työni sisältää paljon matkustelua, joten minulle kertyy "lentopisteitä", joilla voidaan matkata lähes ilmaiseksi. Lisäksi matkoilta löydän halvalla kaikkea luksusta. Lapset ovat juuri koulun aloittaneita ja ovat kiertäneet suurimman osan maapalloa, Afrikka ja Intia sekä Etelä-Amerikka on jätetty väliin vielä...

Yhteistyössä